Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2640
Title: Образование и культура в современном измерении
Other Titles: Освіта і культура в сучасному вимірі
Education and Culture in Modern Measuremen
Authors: Хмель, Владимир Васильевич
Хміль, Володимир Васильович
Khmel, Volodymyr V.
Keywords: образование
воспитание
дидактика
Болонская система
технократизм
отчуждение человека
освіта
виховання
Болонська система
відчуження людини
еducation
didactics
the Воlogna system
technocratic
the аlіеnаtіоn оf mаn
КФС
Issue Date: 2013
Publisher: Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара
Citation: Хмель, В. В. Образование и культура в современном измерении : [препринт] / В. В. Хмель // Грані. – 2013. – № 8(100) – С. 47–56.
Хмель В. В. Образование и культура в современном измерении. Грані. 2013. № 8(100). С. 47–56.
Abstract: RU: В статье осуществляется сравнительный анализ украинской системы образования и образовательных тенденций некоторых зарубежных стран. Выявлены совпадения и различие в подходах Германии, что дает возможность увидеть слабые и сильные стороны отечественного образования. А также делается вывод, что слепое копирование национальных образовательных достижений и заимствование западных образовательных моделей, что выросли на почве иной ментальности, не приведут Украину в число передовых стран Европы.
UK: У статті здійснюється порівняльний аналіз української системи освіти та освітніх тенденцій деяких зарубіжних країн. Виявлено збіги і відмінність в підходах Німеччини, що дає можливість побачити слабкі і сильні сторони вітчизняної освіти. А також робиться висновок, що сліпе копіювання національних освітніх досягнень і запозичення західних освітніх моделей, що виросли на ґрунті іншої ментальності, не приведуть Україну в число передових країн Європи.
EN: Тhе агtісlе deals with the ргоblеms of technocratic еducation tendency іn Uкгаіnе, іdeоlоgiсаllу bаsеd оn Воlogna геform system. Тhe рареr іs а соmparative аnalysis оf the Uкгаіnian еducation system and еducationаl trands in some foreign countries. Тhe similarities and differences have been identified in the approaches of Germany, which gives the opportunity to see the strengths and weaknesses of the national educftion. Аnd іt іs соncluded that the copying of the national educational achievement and borrowing of the Western educational models that have grown on the basis of mentality, they will not lead Uкгаіnе into one of the leading countries in Europe.
Description: В. Хмель: ORCID 0000-0003-4710-6681
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2640
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Grani_2013_8_18
Appears in Collections:Статті КФС

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdfпрепринт246,16 kBAdobe PDFView/Open
Khmel.pdf313,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.