Please use this identifier to cite or link to this item:
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2426
Title: | Алгоритм определения гироскопических сил и моментов при взаимодействии колесной пары скоростного экипажа и рельса |
Other Titles: | Алгоритм визначення гіроскопічних сил і моментів при взаємодії колісної пари швидкісного екіпажу і рейки The Algorithm for Determining Gyroscopic Forces and Moments in the Interaction Wheel Set Speed of the Carriage and Rail |
Authors: | Кравец, Виктор Владимирович |
Keywords: | сила и момент колесная пара скоростной экипаж сила і момент колісна пара швидкісний екіпаж force and moment wheelset speed crew КВМ |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск |
Citation: | Кравец, В. В. Алгоритм определения гироскопических сил и моментов при взаимодействии колесной пары скоростного экипажа и рельса / В. В. Кравец // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2005. – Вип. 8. – С. 58–60. – DOI: 10.15802/stp2005/20113. |
Abstract: | RU: Предлагается алгоритм определения гироскопических сил и моментов, возникающих при взаимодействии колесной пары скоростного вагона и рельса. Алгоритм основан на применении нелинейных дифференциальных уравнений пространственного движения в форме Эйлера-Лагранжа и экспериментальной информации о кинематических параметрах движения колесной пары, формируемой бесплатформенной инерциальной системой. UA: Пропонується алгоритм визначення гіроскопічних сил і моментів, що виникають при взаємодії олісної пари швидкісного вагона та рейки. Алгоритм базується на використанні нелінійних диференціальних рівнянь просторового руху в формі Ейлера-Лагранжа та експериментальній інформації про кінематичні параметри руху колісної пари, яка формується за допомогою безплатформної інерціальної системи. EN: The algorithm of an estimation of gyroscopic forces and moments arising at interaction of wheel pair of the highspeed car and a rail is offered. The algorithm is based on application of the nonlinear differential equations of spatial movement in the form Euler-Lagrange and experimental information about kinematics parameters of movement of wheel pair formed by nonplatform inertial system. |
URI: | http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/2426 http://stp.diit.edu.ua/article/view/20113/17758 http://stp.diit.edu.ua/article/view/20113 |
ISSN: | 2307-3489 (Print) 2307-6666 (Online) |
Other Identifiers: | DOI: 10.15802/stp2005/20113 |
Appears in Collections: | Статті КВМ ДІІТ Випуск 08 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.