Совершенствование порядка компенсации в денежной форме за утерянные (поврежденные) грузовые вагоны других государств

Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск
Abstract
UK: У роботі встановлено, що вартість загублених (пошкоджених) вагонів, яка визначається відповідно до діючого порядку компенсації збитків, значно відрізняється від ринкової вартості. Виявлено, шо ця відмінність пов'язана з невідповідністю нормативних цін на нові вагони цінам заводів-виробників. а також невідповідністю методу визначення зносу вагона до зв'язку вартості та терміну експлуатації вагона, шо склався на ринку. Пропонується при виборі грошової форми компенсації збитків на вибір залізничної адміністрації-власниці визначати вартість вагона за незалежною (експертною) оцінкою або за встановленими нормами. При цьому змінити метод визначення зносу вагона з прямолінійного на метод зменшуваного залишку. Крім того, доцільно забезпечити періодичне оновлення нормативних цін на нові вагони.
RU: В работе установлено, что стоимость утерянных (поврежденных) вагонов, определяемая в соответствии с действующим порядком компенсации убытков, значительно отличается от рыночной стоимости. Выявлено, что это отличие связано с несоответствием нормативных цен на новые вагоны ценам заводов-изготовителей, а также несоответствием используемого метода учета износа вагона сложившейся на рынке связи стоимости и времени эксплуатации вагона. Предлагается при выборе денежной формы компенсации убытков на усмотрение железнодорожной администрации-собственницы определять стоимость вагона по независимой (экспертной) оценке или по установленным нормам. При этом изменить метод определения износа вагона с прямолинейного на метод уменьшающегося остатка. Кроме того, следует обеспечить периодическое обновление нормативных цен на новые вагоны.
EN: It is found that the cost of lost (damaged) wagons determined in accordance with the operating order of indemnity of losses differs considerably from the market cost. This difference is related to a discrepancy of normative prices on new wagons to the prices of manufacturers as well as to a gap of used method of account of wagon deterioration to the relation between the cost and the time of wagon operation, which is at the market. At the choice of money form of indemnity of losses, it is suggested to determine the wagon cost by independent (expert) estimate or the set norms at the discretion of railway administration-owner. In so doing, to change the method of determination of wagon deterioration from a rectilinear one on a method of decreasing rest. In addition, the periodic update of normative prices on new wagons should be provided.
Description
О. Гненный: ORCID 0000-0002-2944-5105
Keywords
вагон, вартість, знос, компенсація, стоимость, износ, компенсация, wagon, cost, deterioration, indemnity, КЕМ
Citation
Гненный, О. Н. Совершенствование порядка компенсации в денежной форме за утерянные (поврежденные) грузовые вагоны других государств / О. Н. Гненный // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізничн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2009. – Вип. 29. – С. 226–233. – DOI: 10.15802/stp2009/14172.