Please use this identifier to cite or link to this item:
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2183
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Головчук, Андрій Федорович | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2014-04-04T09:05:25Z | - |
dc.date.available | 2014-04-04T09:05:25Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Головчук, А. Ф. Гідростатична передача з вільнопоршневим двигуном-гідронасосом / А. Ф. Головчук // Промислова гідравліка і пневматика. – 2013. – Вип. 2 (40) – С. 97–100. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/2183 | - |
dc.description | А. Головчук: ORCID 0000-0003-0562-2629 | - |
dc.description.abstract | UK: У якості енергетичної установки пропонується двигун з вільнорухомими поршнями як більш економічний та менш металоємний у порівнянні з кривошипно-шатунними двигунами внутрішнього згорання. Використання вільнопоршневих двигунів гідронасосів у якості силових агрегатів енергетичних засобів ( тепловозів, комбайнів, тракторів, автомобілів та інших мобільних і стаціонарних енергоустановок) з безступеневими гідростатичними передачами дозволяє підвищити економічність та знизити металоємність цих засобів. Вільнопоршневі двигуни використовуються тільки як генератори газів та дизель-компресори, а гідрооб’ємна передача сьогодні компонується із звичайним двигуном внутрішнього згорання, який приводить гідронасоси. Використання вільнопоршневого двигуна дає можливість створити високоефективну гідропередачу з автоматизованим регулюванням сили тяги і швидкості в залежності від умов роботи енергетичного засобу. | uk_UA |
dc.description.abstract | RU: Повседневно увеличивается количество техники с широким внедрением гидропривода во всех отраслях машиностроения. Выходя из государственных программ создания более экономических и менее металлоемких машин, появилась возможность и необходимость в создании нового типа мобильных машин c беcступенчатой гидравлической трансмиссией. В качестве двигателя мы предлагаем использовать двигатель со свободноподвижными поршнями, как более экономический и менее металлоемкий в сравнении с кривошипно-шатунными двигателями внутреннего сгорания. Использование свободнопоршневых двигателей гидронасосов в качестве силовых агрегатов энергетических средств (тепловозов, комбайнов, тракторов, автомобилей и других мобильных и стационарных энергоустановок ) с бесступенчатыми гидростатическими передачами позволяет повысить экономичность и снизить металлоемкость этих средств. Свободнопоршневые двигатели пока еще используются только как генераторы газов и дизель-компрессоры, а гидрообъемная передача сегодня компонуется с обычным тепловым двигателем, который приводит гидронасосы. Использование свободнопоршневого двигателя дает возможность создать высокоэффективную гидропередачу с автоматизированным регулированием силы тяги и скорости в зависимости от условий работы энергетического средства. | ru_RU |
dc.description.abstract | EN: There is currently ever-growing range of products with extensive adoption of hydraulics in all engineering industries. Government programs concerning the development of more cost-effective and less metal-intensive machines enable and necessitate creation of a new type of mobile vehicles with the continuously variable hydraulic transmission. We suggested the use of engine of the freepiston type, since it is more cost-effective and less metalintensive as compared with the internal combustion engines of crank type. The use of free-piston engines-and-hydraulic pumps as power-transmission plants of power vehicles (diesel locomotives, combine harvester, tractors, cars and other mobile and stationary power installations) with the continu-ously variable transmissions allows cost effectiveness improvement and reduction in metal consumption of these vehicles.For the time being, free-piston engines are only used as gas generators and diesel-compressors, and the hydrostatic transmission is currently combined with the conventional heat engine which drived the hydraulic pumps.The use of the free-piston engine enables creation of high-efficiency hydraulic transmission with the traction power and speed self-adjustment in accordance with the power vehicle operation conditions. | en |
dc.language.iso | uk_UA | - |
dc.publisher | Вінницький національний аграрний університет | uk_UA |
dc.subject | гідростатичні передачі | uk_UA |
dc.subject | вільнопоршневі двигуни | uk_UA |
dc.subject | двигун-гідронасос | uk_UA |
dc.subject | кривошипно-шатунний механізм | uk_UA |
dc.subject | вільнопоршневий дизель-гідронасос | uk_UA |
dc.subject | двигун-генератор газу | uk_UA |
dc.subject | гідроциліндр | uk_UA |
dc.subject | гідроакумулятор | uk_UA |
dc.subject | енергетичні засоби | uk_UA |
dc.subject | гидростатические передачи | ru_RU |
dc.subject | свободнопоршневые двигатели | ru_RU |
dc.subject | двигатель-гидронасос | ru_RU |
dc.subject | кривошипно-шатунный механизм | ru_RU |
dc.subject | свободнопоршневой дизель-гидронасос | ru_RU |
dc.subject | двигатель-генератор газа | ru_RU |
dc.subject | гидроцилиндр | ru_RU |
dc.subject | гидроаккумулятор | ru_RU |
dc.subject | энергетические средства | ru_RU |
dc.subject | free-piston engines | en |
dc.subject | engine-and-hydraulic pump | en |
dc.subject | engine-and-hydraulic pump | en |
dc.subject | hydrostatical transmission | en |
dc.subject | hydraulic cylinder | en |
dc.subject | hydraulic accumulator | en |
dc.subject | power vehicles | en |
dc.subject | КТ | uk_UA |
dc.title | Гідростатична передача з вільнопоршневим двигуном-гідронасосом | uk_UA |
dc.title.alternative | Гидростатическая передача со свободнопоршневым двигателем-гидронасосом | ru_RU |
dc.title.alternative | Free-Piston Engine-and-Hydraulic Pump | en |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | Статті КТ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
golovch_.pdf | 551,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.