Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/215
Title: Измерение электромагнитных помех в обратной тяговой сети
Other Titles: Вимірювання електромагнітних завад у зворотній тяговій мережі
The Measurement Electromagnetic Interference in the Reverse Traction Network
Authors: Сердюк, Татьяна Николаевна
Сердюк, Тетяна Миколаївна
Serdiuk, Tetiana M.
Serdyuk, Tatyana N.
Завгородний, Александр Викторович
Завгородній, Олександр Вікторович
Zavgorodnij, Oleksandr V.
Гаврилюк, Владимир Ильич
Гаврилюк, Володимир Ілліч
Gavrilyuk, Vladimir I.
Havryliuk, Volodymyr I.
Keywords: ток
напряжение
помехи
обратная тяговая сеть
струм
напруга
завади
зворотна тягова мережа
current
voltage
electrical noise
return electric-traction network
КАТЗ
Issue Date: 2009
Publisher: Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна
Citation: Сердюк, Т. Н. Измерение электромагнитных помех в обратной тяговой сети / Т. Н. Сердюк, А. В. Завгородний, В. И. Гаврилюк // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2009. – Вип. 29. – С. 134–139. УДК 656.259.1
Abstract: RU: Предложен оригинальный метод автоматизированного измерения помех в обратной тяговой сети, который реализован на базе вагона-лаборатории «Автоматика, телемеханика и связь». Для научного обоснования метода разработана математическая модель обратной тяговой сети, которая позволила получить математические выражения изменения гармонических составляющих напряжения и тока в рельсовой сети с учетом неоднородности линий для дальнейшего аналитического определения источника помехи.
UK: Запропоновано оригінальний метод автоматизованого вимірювання електромагнітних завад у зворотній тяговій мережі, який реалізовано на базі вагону -лабораторії «Автоматика, телемеханіка та зв'язок». Для наукового обґрунтування методу розроблено математичну модель зворотної тягової мережі, яка дозволила отримати математичні вирази зміни гармонійних складових напруги та струму в рейковій мережі з урахуванням неоднорідності ліній для подальшого аналітичного визначення джерела завади.
EN: The original automated method of measurement of electrical noise in the return electric-traction network is pro posed. It is realized on the base of car-laboratory "Automatics, telemechanics and communication". The mathematics model of return electric-traction network is developed to scientific bases of automated measurement. It allows us obtaining the mathematics expressions for change of voltage and current harmonics in the rail net and taking into account the inhomogeneity of lines for the following analytic determination of a source of electric noise.
Description: Т. Сердюк: ORCID 0000-0002-4957-9178; В. Гаврилюк: ORCID 0000-0001-9954-4478
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/215
http://stp.diit.edu.ua/article/view/13615/11442
http://stp.diit.edu.ua/article/view/13615
ISSN: 1993-9175
Appears in Collections:Статті КАТ
Випуск 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
604szg.pdf335,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.