Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТовт, Богдан Миколайовичuk_UA
dc.contributor.authorТовт, Богдан Николаевичru_RU
dc.contributor.authorTovt, Bogdan M.en
dc.contributor.authorБондаренко, Леонід Миколайовичuk_UA
dc.contributor.authorБондаренко, Леонид Николаевичru_RU
dc.contributor.authorBondarenko, Lеоnid M.en
dc.contributor.authorBondarenko, Leonid N.-
dc.date.accessioned2014-03-22T11:24:11Z-
dc.date.available2014-03-22T11:24:11Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/2143-
dc.descriptionТовт, Б. М. Вплив опору коченню на амплітуду вимушених коливань / Б. М. Товт, Л. М. Бондаренко // Строительство. Материаловедение. Машиностроение : сб. научн. тр. – Днепропетровск, 2013.- № 1. (Серия: Подъёмно-транспортные, строительные и дорожные машины и оборудование).uk_UA
dc.description.abstractUK: У статті отримано аналітичні залежності, що вказують на те, що опір коченню при реальних навантаженнях значно зменшує амплітуда коливань. Зокрема розглянуто різні варіанти пар контакту колесо-рейка. Також у статті отримано аналітичну залежність для урахування опору коченню ролика ланцюга по зубу. Виконана оцінка зменшення коефіцієнту корисної дії ланцюгової передачі при урахуванні опору коченню ролика ланцюга по зубу. Доведено можливість нехтування коефіцієнтом гістерезисних втрат при розрахунку ланцюгової передачі.uk_UA
dc.description.abstractRU: В статье выполнено исследование по процедуре определения коэффициента, учитывающего трение реборд крановых колёс. Показано, что аналитически можно выделить из общей величины сопротивления от трения в ходовых частях кранов составляющую, приходящуюся на трение реборд.ru_RU
dc.description.abstractEN: In the paper we obtain the analytical dependences, which show that the rolling resistance under the real loads considerably decrease the oscillation amplitude. Particularly we consider the different cases of the wheel-rail contact. Also in the paper we obtain the analytical dependence for the accounting the rolling resistance of the chain gear by the gear tooth. We estimate the decrease of the coefficient of efficiency of the chain gear with consideration of the rolling resistance by the gear tooth. In is proven the opportunity to neglect the coefficient of hysteresis losses when we design the chain gear.en
dc.language.isootheren
dc.publisherВГУЗ ПГАСА, Дніпропетровськuk_UA
dc.subjectопірuk_UA
dc.subjectтертя коченняuk_UA
dc.subjectвимушені коливанняuk_UA
dc.subjectамплітудаuk_UA
dc.subjectсопротивлениеru_RU
dc.subjectтрение каченияru_RU
dc.subjectвынужденные колебанияru_RU
dc.subjectамплитудаru_RU
dc.subjectresistanceen
dc.subjectrolling frictionen
dc.subjectforced oscillationsen
dc.subjectamplitudeen
dc.titleВплив опору коченню на амплітуду вимушених коливаньuk_UA
dc.title.alternativeОпределение коэффициента, учитывающего трение реборд крановых колёсru_RU
dc.title.alternativeThe Influence of Rolling Resistance on the Forces Oscillations Amplitudeen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КТМЕХ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tovt_2.pdf361,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.