Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2108
Title: Удосконалення норм закріплення рухомого складу на станційних коліях
Other Titles: Усовершенствование норм закрепления подвижного состава на станционных путях
Improving Standards for Fixing Rolling Stock on the Station Tracks
Authors: Козаченко, Дмитро Миколайович
Козаченко, Дмитрий Николаевич
Kozachenko, Dmytro M.
Kozachenko, Dmitriy N.
Пасічний, Олександр Миколайович
Пасичный, Александр Николаевич
Pasichnyi, Oleksandr M.
Pasichnyy, Aleksandr N.
Іващенко, Євгеній Вікторович
Иващенко, Евгений Викторович
Ivaschenko, Eugene V.
Keywords: гальмовий башмак
безпека руху
закріплення рухомого складу
тормозной башмак
безопасность движения
закрепление подвижного состава
wheel chock
traffic safety
fixing the rolling stock
Issue Date: 2013
Publisher: Донецький інститут залізничного транспорту, Донецьк
Citation: Козаченко, Д. М. Удосконалення норм закріплення рухомого складу на станційних коліях / Д. М. Козаченко, О. М. Пасічний, Є. В. Іващенко // Зб. наук. праць ДонІЗТ. — 2013. — Вип. 34. — С. 119—125.
Abstract: UK: У статті виконано аналіз методик розрахунку необхідної кількості гальмових башмаків для закріплення рухомого складу на станційних коліях, що були прийняті на залізницях СРСР та України. Доведено, що урахування маси вантажних поїздів дозволяє зменшити норми закріплення при безумовному забезпеченні безпеки руху. Запропоновано удосконалену методику визначення кількості гальмових башмаків.
RU: В статье выполнен анализ методик расчета необходимого количества тормозных башмаков для закрепления подвижного состава на станционных путях, которые были приняты на железных дорогах СССР и Украины. Доказано, что учет массы грузовых поездов позволяет уменьшить нормы закрепления при безусловном обеспечении безопасности движения. Предложена усовершенствованная методика определения количества тормозных башмаков.
EN: In this paper the analysis methods of calculating the required number of brake shoes for fixing the rolling stock on the station tracks that were taken on the railways of the USSR and Ukraine. It is shown that taking into account the weight of freight trains reduces the consolidation rules for ensuring absolute safety. An improved method for determining the amount of wheel chocks is proposed.
Description: Д. Козаченко: ORCID 0000-0003-2611-1350,О. Пасічний: ORCID 0000-0001-5001-1881
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/2108
Appears in Collections:Статті КУЕР

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21Kozachenko.pdf158,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.