Теоретичні аспекти та методи ідентифікації параметрів пристроїв системи електричної тяги. Метод миттєвих потужностей; послідовне з’єднання елементів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ
Abstract
UK: Вступ: В системі електричної тяги змінного струму необхідно досліджувати аварійні, тим більше стохастичні, перехідні електромагнітні або (і) електроенергетичні процеси завдяки методам математичного або комп’ютерного (імітаційного) моделюванню. Це дозволяє спростити й скоротити натурні випробування, а також розширити можливості досліджень, тому що допускає широку варіацію значень та реальність параметрів елементів силових електричних кіл системи тяги без значних матеріальних витрат. Мета: З цією метою пропонується математична модель нелінійної динамічної системи «тягова підстанція – тягова мережа – електрорухомий склад» у вигляді пасивного двополюсника з заданими вхідними напругою та струмом. Задача: Задача ідентифікації пристрою, що досліджується, а отже двополюсника, полягає у визначенні електричних параметрів (активного опору індуктивності та ємності) пасивних елементів, які заміщують двополюсник , при чому схема заміщення його виглядає як послідовне з’єднання пасивних елементі. Методологія: Пропонується метод розв’язання такої задачі для пасивного двополюсника в режимі тяги зі змінними, несинусоїдними, детермінованими періодичними, вхідними напругою та струмом. Розрахунки виконано для електровозів ДС3 і 2ЕС5К. Результати: Отримані результати параметрів можуть бути застосовані в подальших розрахунках більш складних систем електричної тяги змінного струму.
RU: Введение: В системе электрической тяги переменного тока необходимо исследовать аварийные, тем более стохастические, переходные электромагнитные или (и) электроэнергетические процессы благодаря математическому или компьютерному (имитационному) моделированию. Это позволяет упростить и сократить натурные испытания, а также расширить возможности исследований, потому что допускает широкую вариацию значений и реальность параметров элементов силовых электрических цепей системы тяги без значительных материальных расходов. Цель: С этой целью предлагается математическая модель нелинейной динамической системы «тяговая подстанция – тяговая сеть – электроподвижной состав» в виде пассивного двухполюсника с заданными входными напряжением и током. Задача: Задача идентификации устройства, которое исследуется, а следовательно двухполюсника, заключается в определении электрических параметров (активного сопротивления индуктивности и емкости) пассивных элементов, которые замещают двухполюсник, при чем схема замещения его выглядит как последовательное соединение пассивных элементов. Методология: Предлагается метод решения такой задачи для пассивного двухполюсника в режиме тяги с переменными, несинусоидними, детерминированными периодическими, входными напряжением и током. Расчеты выполнены для электровозов ДС3 и 2ЕС5К. Результаты: Полученные результаты параметров могут быть применены в последующих расчетах более сложных систем электрической тяги переменного тока.
EN: Introduction: By means of the mathematical or computer (imitating) modeling the emergency, especially stochastic, transient electromagnetic and / or electro energetic processes in the electric traction system of the alternating current should be investigated. It allows expanding the research opportunities, as well as simplifying and reducing the actual testing, because it permits the wide variation of values and parameters reality of the elements of electric power circuits in the traction system without considerable material costs. Purpose: For this purpose the mathematical model of the nonlinear dynamical system "traction substation – electric traction network – electric rolling stock» as a passive two-terminal network with the given input voltage and input current is proposed. Task: The identification problem of the device under study, therefore the two-terminal network, is the determination electrical parameters (active resistance to inductance and capacity) of the passive elements, which substitute the two-terminal network. The scheme of its substitution looks like the series connection of passive elements. Methodology: The method of solving this problem for the passive two-terminal network in the traction mode with alternating, nonsinusoidal, deterministic periodic input voltage and input current is proposed. The calculations are executed for the electric locomotives DS3 and 2ES5K. Results: The results for the parameters can be applied in the further calculations of the more complex electric traction systems of the alternating current.
Description
Т. Міщенко: ORCID: 0000-0001-6336-7350
Keywords
електровоз змінного струму, еквівалентна схема заміщення, ідентифікація параметрів, двополюсник, послідовне з’єднання елементів, математичне моделювання, электровоз переменного тока, эквивалентная схема замещения, идентификация параметров, двухполюсник, последовательное соединение элементов, математическое моделирование, alternating current electric locomotive, equivalent replacement scheme, parameters identification, two-terminal network, series connection of elements, mathematical modeling, КЕПЗ
Citation
Міщенко, Т. М. Теоретичні аспекти та методи ідентифікації параметрів пристроїв системи електричної тяги. Метод миттєвих потужностей; послідовне з'єднання елементів / Т. М. Міщенко // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2012. – Вип. 42. – С. 121–126. – DOI: 10.15802/stp2012/9301.