Особливості впливу занять стаєрським бігом на формування вольових якостей у студентів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2022
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Придніпровська державна академія фізичної культури i спорту, Дніпро
Abstract
UKR: Вступ і мета дослідження. Ефективність професійної діяльності сучасного фахівця значною мірою визначається сформованістю у нього вольових якостей особистості. Це ставить перед закладами вищої освіти питання про забезпечення їх формування у студентів в ході навчального процесу. Однією із небагатьох сфер життєдіяльності студентів, у яких можна ефективно вирішувати це питання є фізичне виховання. Мета дослідження – виявити вплив занять стайєрським бігом на формування вольових якостей у студентів закладів вищої освіти. Матеріал і методи. У дослідженні взяти участь 60 студентів. Вік учасників дослідження складав 17-20 років. Діагностика вольових якостей студентів проводилась з використанням опитування викладачів, які працювали зі студентами протягом 3,5 років. Для статистичної обробки отриманих даних використано t-критерій Стьюдента для залежних вибірок. Результати. Встановлено: 1) ефективність занять стайєрським бігом для формування у студентів таких вольових якостей як наполегливість, стійкість, ініціативність, самостійність, рішучість, сміливість, цілеспрямованість, дисциплінованість, витримка, енергійність, терпеливість; 2) неефективність занять стайєрським бігом для формування у студентів такої вольової якості як самовладання. Висновки. Рекомендується використовувати заняття стайєрським бігом для формування у студентів значної кількості вольових якостей.
ENG: Introduction and purpose of the study. The effectiveness of the professional activity of a modern specialist is largely determined by the formation of his volitional personality ualities. This raises the question of higher education institutions to ensure their formation in students during the educational process. One of the few areas of student life in which this issue can be effectively addressed is physical education. The purpose of the study - to identify the impact of steer running on the formation of volitional qualities in tudents of higher education. Material and methods. The study nvolved 60 students. The age of study participants was 17-20 years. Diagnosis of students'volitional qualities was performed using a survey of teachers who worked with students for 3.5 years. Student's ttest for dependent samples was used for statistical processing of the obtained data. Results. It is established: 1) the effectiveness of Styrian running to form in students such strong-willed qualities as persistence, resilience, initiative, independence, determination, courage, purposefulness, discipline, endurance, energy, patience; 2) the ineffectiveness of stayer running for the formation of students such a strong willed quality as self-control. Conclusions. It is recommended to use Styrian running to form in students perseverance, resilience, initiative, independence, determination, courage, determination, discipline, endurance, energy, patience.
RUS: Введение и цель исследования. Эффективность профессиональной деятельности современного специалиста в значительной степени определяется сформированностью у него волевых качеств личности. Это ставит перед вузами вопрос об обеспечении их формирования у студентов в ходе учебного процесса. Одной из немногих сфер жизнедеятельности студентов, в которых можно эффективно решать этот вопрос, является физическое воспитание. Цель исследования – выявить влияние занятий стайерским бегом на формирование волевых качеств у студентов высших учебных заведений. Материал и методы. В исследовании приняли участие 60 студентов. Возраст участников исследования составлял 17-20 лет. Диагностика волевых качеств студентов проводилась с использованием опроса преподавателей, которые работали со студентами на протяжении 3,5 лет. Для статистической обработки полученных данных использован t-критерий Стьюдента для зависимых выборок. Результаты. Установлено: 1) эффективность занятий стайерским бегом для формирования у студентов таких волевых качеств как настойчивость, стойкость, инициативность, самостоятельность, решительность, смелость, целеустремлённость, дисциплинированность, выдержка, энергичность, терпение; 2) неэффективность занятий стайерским бегом для формирования у студентов такого волевого качества как самообладание. Выводы. Рекомендуется использовать занятия стайерским бегом для формирования у студентов значительного количества волевых качеств.
Description
В. Пічурін: ORCID 0000-0002-3893-375X, Н. Москаленко: ORCID 0000-0001-9162-5206
Keywords
фізичне виховання, студенти, воля, вольові якості, стайєрський біг, physical education, students, will, strong-willed qualities, stayer running, физическое воспитание, студенты, волевые качества, стайерский бег, КФВ
Citation
Пічурін В. В., Москаленко Н. В. Особливості впливу занять стаєрським бігом на формування вольових якостей у студентів. Спортивний вісник Придніпров’я. 2022. № 1. С. 105–110. DOI: 10.32540/2071-1476-2022-1-105.