Дослідження ефективності застосування контрейлерної технології перевезення вантажів в Україні

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UKR: Мета. У сучасних умовах функціонування ринку транспортних послуг основним завданням клієнтоорієнтованого перевізника є якісне забезпечення потреб клієнтури в перевезеннях вантажів з урахуванням сучасних технологій та світового досвіду. Метою роботи є аналіз існуючих проблем і перспектив організації контрейлерних перевезень та оцінка ефективності використання даної технології в Україні на прикладі одного з найбільш потенційних маршрутів. Методика. Під час виконання дослідження використані методи аналізу та синтезу для вивчення основних положень наукових публікацій щодо світового досвіду організації контрейлерних перевезень, методи визначення тарифів на вантажні перевезення та техніко-економічні розрахунки за обраними варіантами. Результати. Україна має значний потенціал щодо розвитку комбінованих перевезень, зокрема, у міжнародному сполученні. Однією з найбільш ефективних і перспективних технологій комбінованих перевезень в світі є контрейлерні перевезення. Виконано порівняльну оцінку витрат вантажовідправників на перевезення вантажів за різними технологіями між терміналами Дніпро-Ліски і Чоп. Наукова новизна. Одержані результати дозволяють підвести наукове та економічне підґрунтя щодо вибору доцільних варіантів комбінованих перевезень вантажів. Практична значимість. Отримані результати аналізу ефективності використання контрейлерної технології з врахуванням існуючих тарифів і конкуренції з автомобільним транспортом на конкретному логістичному маршруті можна застосувати для попередньої оцінки та прийняття рішення щодо застосування різновидів комбінованих перевезень як альтернативи до прямих автомобільних чи залізничних перевезень вантажів.
RUS: Цель. В современных условиях функционирования рынка транспортных услуг основным заданием клиен тоориентированного перевозчика является качественное обеспечение потребностей клиентуры в перевозках грузов с учетом современных технологий и мирового опыта. Целью работы является анализ существующих проблем и перспектив организации контрейлерных перевозок и оценка эффективности использования данной технологии в Украине на примере одного из наиболее потенциальных маршрутов. Методика. При выполнении исследования использованы методы анализа и синтеза для изучения основных положений научных публикаций по мировому опыту организации контрейлерных перевозок, методы определения тарифов на грузо вые перевозки и технико-экономические расчеты по выбранным вариантам. Результаты. Украина имеет значительный потенциал развития комбинированных перевозок, в частности, в международном сообщении. Одной из наиболее эффективных и перспективных технологий комбинированных перевозок в мире являются контрейлерные перевозки. Выполнена сравнительная оценка затрат грузоотправителей на перевозку грузов по разным технологиям между терминалами Днепр-Лиски и Чоп. Научная новизна. Полученные результаты позволяют подвести научную и экономическую основу выбора целесообразных вариантов комбинированных перевозок грузов. Практическая значимость. Полученные результаты анализа эффективности использования контрейлерной технологии с учетом существующих тарифов и конкуренции с автомобильным транспортом на конкретном логистическом маршруте можно применить для предварительной оценки и принятия решения по применению разных видов комбинированных перевозок в качестве альтернативы прямым автомобильным или железнодорожным перевозкам грузов.
ENG: Purpose. In modern conditions of the transport services market functioning, the main task of a customer-oriented carrier is to provide high-quality services for the needs of the clientele in cargo transportation, taking into account modern technologies and world experience. The aim of the work is to analyze the existing problems and prospects for organizing piggyback transportation and the effectiveness assessment of this technology application on the example of one of the most potential routes. Methodology. During the research, methods of analysis and synthesis were used to study the main provisions of scientific publications about world experience of organizing piggyback transportation, methods for determining tariffs for cargo transportation and technical - economic calculations for the selected variants. Findings. Ukraine has significant potential for the development of combined transportation, in particular, in international traffic. One of the most efficient and perspective combined transport technologies in the world is a piggyback transportation. A comparative assessment of the shippers’ costs for cargo transportation using different technologies between the terminals Dnepr-Liski and Chop has been carried out. Scientific novelty. The obtained results make it possible to provide a scientific and economic basis for the selection of expedient variants for combined cargo transportation. Practical value. The obtained results of the analysis of the use effectiveness of piggyback technology, taking into account the existing tariffs and competition with road transport on the specific logistics route, can be used for a preliminary assessment and decision-making about the use of different types of combined transport as an alternative to direct road or rail cargo transportation.
Description
Р. Вернигора: ORCID 0000-0001-7618-4617; І. Журавель: ORCID 0000-0002-4405-6386; Л. Єльнікова: ORCID 000-0002-7657-2879
Keywords
логістика, комбіновані перевезення, контрейлерні перевезення, транспортні витрати, техніко-економічна оцінка, логистика, комбинированные перевозки, контрейлерные перевозки, транспортные расходы, технико-экономическая оценка, logistics, combined transportation, piggyback transportation, container transportation, transport costs, technical - economic assessment, КТВ, КУЕР
Citation
Вернигора Р. В., Журавель І. Л., Єльнікова Л. О. Дослідження ефективності застосування контрейлерної технології перевезення вантажів в Україні. Транспортні системи і технології перевезень. Дніпро, 2021. Вип. 22. С. 56–66. DOI: 10.15802/tstt2021/247884.