Дослідження технології роботи пунктів переробки великовагових вантажів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UKR: Мета. Перевезення негабаритних і великовагових вантажів вважається однією з найважливіших транспортних послуг, яка приносить найбільші прибутки. Для цього потрібна потужна техніка і підготовлені висококваліфіковані спеціалісти. Сучасна система організації перевезень передбачає приймання та видачу дрібних відправок великовагових вантажів на вантажних дворах та майданчиках, в процесі чого, кожна відправка може декілька разів перевантажуватись на вантажних майданчиках. Незважаючи на відносно середні відстані перевезення всередині України, кількість переробок може досягати 3 разів, а час знаходження на таких майданчиках – декількох діб. Тому збільшення строків доставки великовагових дрібних відправок виникає за рахунок тривалого їх знаходження на вантажних майданчиках. Першорядне значення для поліпшення організації перевезень великовагових вантажів дрібними відправками має вдосконалення технології вантажних майданчиків і їх технічного оснащення. Методи. Комплексний аналіз технічного оснащення та технології роботи пунктів переробки великовагових вантажів на залізничному транспорті, статистичний аналіз, математична теорія управління запасами, методи кореляційного аналізу. Результати. Проведений аналіз технології та технічного оснащення пунктів переробки великовагових вантажів, надані рекомендації по їх покращенню. Вивчений характер надходження транспортних засобів до вантажного фронту, досліджений режим використання навантажувально-розвантажувальних машин і надана методика оптимізації технічного оснащення вантажного фронту. Удосконалена методика визначення оптимальної місткості майданчиків для великовагових вантажів. Практична значимість. Виконані дослідження показали, що є резерви у вдосконаленні перевезень вантажів великоваговими дрібними відправками за рахунок розробки та застосування оптимальної технології. Основним напрямом у скороченні простою вагонів є оптимізація процесів переробки великовагових вантажів: збільшення потужності технічного оснащення, вдосконалення системи оперативного планування та управління роботою пунктів переробки великовагових вантажів. Застосування методики дозволяє оцінити різні варіанти технічного оснащення за приведеними витратами, розрахувати оптимальну ємність пунктів переробки місцевих та транзитних великовагових вантажів з використанням математичної теорії управління запасами та методів кореляційного аналізу. Завдання щодо складання оптимального оперативного плану сортування великовагових вантажів зведено до транспортної задачі лінійного програмування і вирішується за допомогою обчислювальної техніки.
RUS: Цель. Перевозка негабаритных и тяжеловесных грузов считается одной из важнейших транспортных услуг, приносящей наибольшую прибыль. Для этого нужна мощная техника и высококвалифицированные специалисты. Современная система организации перевозок предусматривает приемку и выдачу мелких отправок тяжеловесных грузов на грузовых дворах и площадках, в процессе чего каждая отправка может несколько раз перегружаться на грузовых площадках. Несмотря на относительно средние расстояния перевозки внутри Украины, количество переработок может достигать 3 раз, а время нахождения на таких площадках – несколько суток. Поэтому увеличение сроков доставки тяжеловесных мелких отправок возникает за счет длительного их нахождения на грузовых площадках. Первостепенное значение для улучшения организации перевозок тяжеловесных грузов мелкими отправками имеет совершенствование технологии этих площадок и их технической оснащенности. Методы. Комплексный анализ технической оснащенности и технологии работы пунктов переработки тяжеловесных грузов на железнодорожном транспорте, статистический анализ, математическая теория управления запасами, методы корреляционного анализа. Результаты. Проведен анализ технологии и технического оснащения пунктов переработки тяжеловесных грузов, даны рекомендации по их улучшению. Изучен характер поступления транспортных средств на грузовой фронт, исследован режим использования погрузочно-разгрузочных машин и предоставлена методика оптимизации технического оснащения грузового фронта. Усовершенствована методика определения оптимальной емкости площадок для тяжеловесных грузов. Практическая значимость. Выполненные исследования показали, что есть резервы по совершенствованию перевозок грузов тяжеловесными мелкими отправками за счет разработки и применения оптимальной технологии. Основным направлением в сокращении простоя вагонов является оптимизация процессов переработки тяжеловесных грузов: увеличение мощности технической оснащенности, усовершенствование системы оперативного планирования и управления работой пунктов переработки тяжеловесных грузов. Применение методики позволяет оценить различные варианты технического оснащения по приведенным затратам, рассчитать оптимальную емкость пунктов переработки местных и транзитных тяжеловесных грузов с использованием математической теории управления запасами и методов корреляционного анализа. Задача по составлению оптимального оперативного плана сортировки тяжеловесных грузов сведена к транспортной задаче линейного программирования и решается с помощью вычислительной техники.
ENG: Purpose. The transportation of oversized and heavy cargo is considered one of the most important transport services that bring the greatest profit. This requires powerful equipment and highly qualified specialists. The modern system of organizing transportation provides for the acceptance and delivery of small shipments of heavy cargo yards, during which each shipment can be reloaded several times at the cargo sites. Despite the relatively average transportation distances within Ukraine, the number of processing can reach 3 times, and the time spent at such sites is several days. Therefore, an increase in the delivery time for heavy small consignments arises due to their long stay at the cargo yards. Improvement of the technology of cargo yards and their technical equipment is of paramount importance for improving the organization of transportation of heavy cargo by small consignments. Methods. Comprehensive analysis of technical equipment and technology of work of points for processing heavy cargo on railway transport, statistical analysis, mathematical theory of inventory management, methods of correlation analysis. Results. The analysis of the technology and technical equipment of heavy cargo handling points is carried out, recommendations for their improvement are given. The nature of the arrival of vehicles on the cargo front has been studied, the mode of using loading and unloading machines has been studied, and a method for optimizing the technical equipment of the cargo front has been provided. The method for determining the optimal capacity of sites for heavy cargo has been improved. Practical significance. The studies carried out have shown that there are reserves for improving the transportation of goods by heavy small shipments through the development and application of optimal technology. The main direction in reducing the idle time of wagons is to optimize the processes of handling heavy cargo: increasing the capacity of technical equipment, improving the system of operational planning and management of the operation of points for processing heavy cargo. The application of the methodology makes it possible to evaluate various options for technical equipment at reduced costs, to calculate the optimal capacity of processing points for local and transit heavy cargo using the mathematical theory of inventory management and methods of correlation analysis. The task of drawing up an optimal operational plan for sorting heavy cargo is reduced to a linear programming transport problem and is solved with the help of computer technology.
Description
П. Бех: ORCID 0000-0002-1782-9224; О. Лашков: ORCID 0000-0001-7380-987X; Є. Максименков: ORCID 0000-0002-9608-7301; О. Папахов: ORCID 0000-0003-2357-8158
Keywords
великовагові вантажі, дрібні відправки, вантажний фронт, вантажні майданчики, тяжеловесные грузы, мелкие отправки, грузовой фронт, грузовые площадки, heavy cargo, small consignments, cargo front, cargo yards, КУЕР
Citation
Бех П. В., Лашков О. В., Максименков Є. А., Папахов О. Ю. Дослідження технології роботи пунктів переробки великовагових вантажів. Транспортні системи і технології перевезень. Дніпро, 2021. Вип. 22. С. 48–55. DOI: 10.15802/tstt2021/247883.