Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/14117
Title: Адекватність математичної моделі для визначення раціональних капіталовкладень
Other Titles: Adequacy of the Mathematical Model for Determining Rational Capital Investments
Адекватность математической модели для определения рациональных капиталовложений
Authors: Харченко, Олеся Іванівна
Keywords: адекватність моделі
сталий розвиток
залізничний транспорт
підрозділи залізничного транспорту
model adequacy
sustainable development
rail transport
rail transport units
адекватность модели
устойчивое развитие
железнодорожный транспорт
подразделения железнодорожного транспорта
КУЕР
Issue Date: 2021
Publisher: Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро
Citation: Харченко, О. І. Адекватність математичної моделі для визначення раціональних капіталовкладень. Транспортні системи і технології перевезень. Дніпро, 2021. Вип. 21. С. 35–40. DOI: 10.15802/tstt2021/237648.
Abstract: UK: Мета. Моделювання на сьогодні є одним із популярних методів досліджень, пов’язаних із підвищенням ефективності функціонування підрозділів залізничного транспорту, бо модель – замісник оригінального об’єкту, який допомагає вивчати його властивості. Відповідність результатів, отриманих за допомогою моделі, поведінці реального об’єкту є важливим питанням для моделювання, тому перевірка на адекватність є невід’ємною частиною даного процесу. Тож, метою даної статті є представлення методики перевірки адекватності моделі визначення раціональних капіталовкладень за позиціями сталого розвитку. Методика. Для моделей залежності функції еластичності капіталовкладень за напрямками сталого розвитку від характеристик попиту на послуги підрозділів проведена перевірка на адекватність на основі критерія Фішера. Для чого була сформована нуль-гіпотеза про рівність дисперсії неадекватності та дисперсії експерименту. Результати. Перевірка моделей на адекватність показала, що залежності функцій еластичності капіталовкладень за напрямками сталого розвитку від параметрів попиту на послуги адекватно описують експериментальні результати. Практична значимість. Виконана перевірка адекватності моделей підтвердила доцільність практичного використання моделей при управлінні підрозділами залізничного транспорту залежностей функцій еластичності капіталовкладень за напрямками сталого розвитку від характеристик попиту на послуги підрозділів.
EN: Purpose. Modeling today is one of the popular research methods related to increasing the efficiency of the functioning of rail transport units, because the model is a substitute for the original object that helps to study its properties. Compliance with the results obtained by model, the behavior of a real object is an important issue for modeling, so the adequacy verification is an integral part of this process. Therefore, the purpose of this article is to present a method for verifying the adequacy of the model of determination of rational investments in terms of sustainable development. Methodology. For models of dependence of the function of elasticity of investments in the directions of sustainable development on the characteristics of demand for services, checking for the adequacy on the basis of Fisher's criterion was carried out. For what zero hypothesis was formed on the equality of dispersion of inadequacy and dispersion of the experiment. Findings. The verification of models on adequacy has shown that the dependence of the functions of elasticity of investments in the areas of sustainable development from the parameters of demand for services adequately describes experimental results. Practical value. The performance of the adequacy of models confirmed the expediency of practical use of models in the management of railway transport depending units of the functions of elasticity of investments in the directions of sustainable development on the characteristics of demand for services of departments.
RU: Цель. Моделирование на сегодня является одним из популярных методов исследований, связанных с повышением эффективности функционирования подразделений железнодорожного транспорта, так как модель – заменитель оригинального объекта, который помогает изучать его свойства. Соответствие результатов, полученных с помощью модели, поведение реального объекта является важным вопросом для моделирования, поэтому проверка на адекватность является неотъемлемой частью данного процесса. В этой связи целью данной статьи является представление методики проверки адекватности модели определения рациональных ка-питаловложений по позициям устойчивого развития. Методика. Для моделей зависимости функции эластичности капиталовложений по направлениям устойчивого развития от спроса на услуги подразделений прове-дена проверка на адекватность на основе критерия Фишера. Для чего была сформирована нуль-гипотеза о равенстве дисперсии неадекватности и дисперсии эксперимента. Результаты. Проверка моделей на адекват-ность показала, что зависимости функций эластичности капиталовложений по направлениям устойчивого развития от параметров спроса на услуги адекватно описывают экспериментальные результаты. Практическая значимость. Выполненная проверка адекватности моделей подтвердила целесообразность практического ис-пользования моделей при управлении подразделениями железнодорожного транспорта зависимостей функций эластичности капиталовложений по направлениям устойчивого развития от спроса на услуги подразделений.
Description: О. Харченко: ORCID 0000-0003-2068-0640
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/14117
http://tstt.diit.edu.ua/article/view/237648/236319
http://tstt.diit.edu.ua/article/view/237648
ISSN: 2222-419Х (Print)
2313-8688 (Online)
Other Identifiers: DOI: 10.15802/tstt2021/237648
Appears in Collections:Статті КУЕР
Випуск 21 (ТСТП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kharchenko .pdf322,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.