Концептуальні засади забезпечення антикризового управління пасажирського комплексу залізничного транспорту

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, ТОВ Редакція журналу «Економіка та держава»
Abstract
UKR: У статті проаналізовано види криз та їх наслідки для країни та Укрзалізниці. Визначено, що криза може нести і позитивні моменти як для економіки країни, так і для бізнесу, вона відкриває нові можливості до саморозвитку та використанню інноваційних технологій, нових напрямів. Розроблено напрями антикризового управління для пасажирського комплексу залізничного транспорту, для підвищення ефективності пасажирських перевезень, за рахунок одночасного впровадження усіх вказаних заходів, що дозволить отримати максимальний ефект. Запропоновано для виходу з кризового стану пасажирського комплексу залізничного транспорту використовувати такі стратегії антикризового управління: стратегію "паралельної діяльності", стратегію "стрибка", стратегію "пілотного проекту", стратегію "розшивання вузького місця". При цьому розкрито можливість застосування тієї чи іншої стратегії у конкретних напрямах роботи залізниці. Автором надано визначення кожної стратегії для конкретного напряму діяльності. Автор наполягає, що запропоновані заходи дадуть можливість керівництву Укрзалізниці знизити збитки від пасажирських перевезень та отримати додатковий прибуток для пасажирського комплексу загалом та Укрзалізниці. Для захоплення додаткових ніш на ринку пасажирських транспортних послуг автор пропонує створити транспортні пересадочні вузли — ХАБи. Крім того, оновлення транспортної інфраструктури та рухомого складу, розширення спектру послуг пасажирам та підвищення їхнього рівня дозволить залізниці підвищити імідж на ринку транспортних послуг, а отже, підвищити конкурентоспроможність залізниць у порівнянні із найбільшим конкурентом - автомобільним транспортом, та повернути значну частину втраченого пасажиропотоку, переорієнтувавши потенційних пасажирів з інших видів транспорту на залізничний.
ENG: In the article the author analyzes the types of crises and their consequences for the country and Ukrzaliznytsia. It is determined that the crisis can bring positive moments, both for the country's economy and for business. The crisis opens new opportunities for self-development and the use of innovative technologies and new directions of development. The author analyzes the types of crises and their consequences for the country and railway transport in particular. Thus, the economic crisis, among other negative consequences, involves a reduction in innovation of enterprises, political involves constant external threats, social — lower living standards, psychological — mass depression, pandemic crisis causes fear of the future and more. The directions of anti-crisis management for the passenger complex of railway transport developed by the author will allow to increase efficiency of passenger transportations by means of simultaneous introduction of all measures offered by the author that will allow to receive the railway the maximum effect. The author proposes to use the following anti-crisis management strategies to overcome the crisis of the passenger complex of railway transport: strategy of "parallel activity", strategy of "jump", strategy of "pilot project", strategy of "bottleneck". At the same time, the author reveals the possibility of applying one or another strategy in specific areas of the railway. The author provides a definition of each strategy for a specific area of activity. The author insists that the proposed measures will allow the management of Ukrzaliznytsia to reduce losses from passenger traffic and get additional income for the passenger complex as a whole and Ukrzaliznytsia. To capture additional niches in the market of passenger transport services, the author proposes to create transport interchanges — HUBs. In addition, upgrading transport infrastructure and rolling stock, expanding the range of services to passengers and improving their level will allow the railway to improve its image in the market of transport services, and thus increase the competitiveness of railways compared to the largest competitor — road transport and return much of the passenger from other modes of transport by rail.
Description
Т. Чаркіна: ORCID 0000-0001-6202-0910
Keywords
антикризовий менеджмент, залізничний транспорт, залізничні пасажирські перевезення, стратегії антикризового менеджменту, пасажирський комплекс, anti-crisis management, railway transport, railway passenger transportation, anti-crisis management strategies, passenger complex, КЕМ
Citation
Чаркіна Т. Ю. Концептуальні засади забезпечення антикризового управління пасажирського комплексу залізничного транспорту. Економіка та держава. 2020. № 12. С. 45–49. DOI: 10.32702/2306 6806.2020.12.45.