Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/14009
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMuntian, Antonina O.en
dc.date.accessioned2021-07-20T07:16:38Z-
dc.date.available2021-07-20T07:16:38Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationMuntian, A. A. Multiple Intelligences // Англістика та американістика: зб. наук. праць / Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара. – Дніпропетровськ, 2014. – Вип. 11. – С. 88–92. Full text.en
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/14009-
dc.identifier.urihttp://www.dnu.dp.ua/docs/zbirniki/ffil/program_56d34d417c8f0.pdf-
dc.descriptionА. Muntian: ORCID 0000-0001-8375-4067en
dc.description.abstractEN: The article is devoted to the multiple intelligence theory as an integral part of communicative language teaching approach in the English language classroom. Communicative language teaching approach is observed in a way of all eight types of students’ intelligence analysis. The author tells about the possible methods of English language teaching and adequate planning of the lesson from the perception type point of view. Further the author pays attention to the importance of the correct establishment of the kind of intelligence and focuses on the several types which are mostly presented in the classroom.en
dc.description.abstractUK: У статті розглядається теорія множинного інтелекту як невід’ємна частина підходу до навчання іноземної мови на заняттях. Комунікативний підхід до вивчення англійської мови авторка розглядає у вигляді аналізу всіх восьми типів інтелекту студентів, та розповідає про можливі методики проведення заняття та адекватному плануванню уроку з точки зору кожного виду сприйняття. Також авторка аналізує важливість правильного встановлення типу інтелекту та фокусує увагу на кількох типах максимально представлених у студентській аудиторії.uk_UA
dc.description.abstractRU: В статье рассматривается теория множественного интеллекта как неотъемлемая часть подхода к обучению иностранному языку на занятиях. Коммуникативный подход к изучению английского языка автор рассматривает в виде анализа всех восьми типов интеллекта студентов, и говорит о возможных методиках проведения занятия и адекватному планированию урока с точки зрения каждого вида восприятия. Также автор анализирует важность правильного установления типа интеллекта и фокусирует внимание на нескольких типах максимально представленных в студенческой аудитории.ru_RU
dc.language.isoen-
dc.publisherДніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончараuk_UA
dc.subjectmultiple intelligence theoryen
dc.subjectteachingen
dc.subjecttechniqueen
dc.subjectforeign languageen
dc.subjectscientific approachen
dc.subjectsystem of thinkingen
dc.subjectтеорія множинного інтелектуuk_UA
dc.subjectнавчанняuk_UA
dc.subjectметодикаuk_UA
dc.subjectіноземна моваuk_UA
dc.subjectнауковий підхідuk_UA
dc.subjectсистема мисленняuk_UA
dc.subjectтеория множественного интеллектаru_RU
dc.subjectобучениеru_RU
dc.subjectобучениеru_RU
dc.subjectнаучный подходru_RU
dc.subjectсистема мышленияru_RU
dc.subjectКІМuk_UA
dc.titleMultiple Intelligencesen
dc.title.alternativeВиди множинного інтелектуuk_UA
dc.title.alternativeВиды множественного интеллектаru_RU
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КІМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muntian.pdffull text233,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.