Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/1399
Title: Багатовимірні матриці в задачах динаміки просторових стержневих систем
Other Titles: Многомерные матрицы в задачах динамики пространственных стержневых систем
Multi-Measuring Matrixes in Dynamics Solutions of Spatial Beam Systems
Authors: Распопов, Олександр Сергійович
Распопов, Александр Сергеевич
Raspopov, Oleksandr S.
Keywords: КМТ
стержневые системы
стержневі системи
beam systems
Issue Date: 2010
Publisher: ДНУЗТ
Abstract: UK: Розглядається динаміка просторових стержневих систем з використанням теорії графів і автоматів. Показано, що структурний склад багатовимірних моделей можна задавати за допомогою просторових матриць. Розроблено ефективний алгоритм розподілення системи на блоки та кодування станів кожної з підсистем.
RU: Рассматривается динамика пространственных стержневых систем с использованием теории графов и автоматов. Показано, что структурный состав многомерных моделей можно задавать с помощью пространственных матриц. Разработан эффективный алгоритм разделения системы на блоки и кодирования состояний каждой из подсистем.
EN: The dynamics of spatial beam systems using the theory of graphs and automats is considered. It is shown that the structural composition of multidimensional models can be set using the spatial matrices. An efficient algorithm for the separation of the system into blocks and encoding the states of each subsystem is developed.
Description: Распопов, О. С. Багатовимірні матриці в задачах динаміки просторових стержневих систем / О. С. Распопов // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Д., 2010. — Вип. 34. — С. 142—146. УДК 624.071.3
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/1399
ISSN: 1993-9175
Appears in Collections:Статті КМТ
Випуск 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
405orasp.pdf316,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.