Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/1386
Title: Реактивная мощность в устройствах систем электрической тяги
Other Titles: Реактивна потужність в пристроях систем електричної тяги
Reactive Power Devices in Systems of Electric Traction
Authors: Костин, Николай Александрович
Костін, Микола Олександрович
Kostin, Mykola O.
Kostin, Nickolai A.
Keywords: реактивна потужність
електровози ДЕ1
електрична тяга
реактивная мощность
электровозы ДЭ1
электрическая тяга
reactive power
electric DE1
electric traction
КТОЕ
Issue Date: 2010
Publisher: Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна
Citation: Костин, Н. А. Реактивная мощность в устройствах систем электрической тяги / Н. А. Костин // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2010. – Вип. 34. – С. 73–76. УДК 621.317.382 : 621.313.333
Abstract: UK: Викладено порівняльну характеристику різних понять і виразів визначення реактивної потужності в колах з несинусоїдними електричними величинами. Для перших українських електровозів типу ДЕ1 системи електричної тяги постійного струму визначено значення реактивної потужності за Будеані, за Фризе, а також диференціальної, інтегральної і узагальненої реактивних потужностей. Запропоновано заходи щодо зменшення її споживання електрорухомим складом постійного струму.
RU: Изложена сравнительная характеристика различных понятий и выражений определения реактивной мощности в цепях с несинусоидальными электрическими величинами. Для первых украинских электровозов типа ДЭ1 системы электрической тяги постоянного тока определены значения реактивной мощности по Будеани, по Фризе, а также дифференциальной, интегральной и обобщённой реактивных мощностей. Предложены мероприятия по уменьшению её потребления электроподвижным составом постоянного тока.
EN: A comparative characteristic of different concepts and expressions for determination of reactive power in the circuits with non-sinusoidal electric values has been given. For the first Ukrainian electric locomotives of DE1 type with the system of DC electric traction, the values of reactive power after Budeany, Fryze, and also the differential, integral and generalized reactive powers have been determined. Some measures on reducing its consumption by the DC electric rolling stock have been suggested.
Description: М. Костин: ORCID 0000-0002-0856-6397
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/1386
http://stp.diit.edu.ua/article/view/8903/7715
http://stp.diit.edu.ua/article/view/8903
ISSN: 1993-9175
Appears in Collections:Статті КТOЕ
Випуск 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
203kost.pdf179,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.