Experimental Investigations on Operational Reliability of Diesel Locomotyves Engines

Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Polish Maintenance Society (Warsaw)
Abstract
EN: In work experimental researches of longevity and technical and operating parameters of diesel engine diesels are presented 10D100 with modified tribosystems. The last are instrumental in the rapid starting and decline of wear depending on time of starting, thus, such diesel practically on any speed and loading modes can be exploited without the promoted wear. At the modified shells of cylinders the wear of compression rings does not affect the size of breach of gases in carter. Thus, the modified tribosystems provide maximal longevity and providing of high technical and operating parameters of diesel engine.
PL: W artykule przedstawiono rezultaty badań eksperymentalnych trwałości i parametrów techniczno-eksploatacyjnych silnika diesla spalinowozu 10D100 ze zmodyfikowanymi systemami ciernymi. Zmodyfikowane systemy cierne gwarantują szybsze uruchomienie silnika, tym samym zmniejszając zużycie związane z uruchamianiem. Ponadto taki diesel może być praktycznie eksploatowany we wszystkich trybach prędkości i obciążenia bez podwyższonego zużycia. W wyniku modyfikacji tulei cylindrów ścieranie pierścieni kompresyjnych nie powoduje zwiększonego przedostawania się gazu do skrzyni korbowej. W ten sposób zmodyfikowane systemy cierne gwarantują maksymalną niezawodność parametrów eksploatacyjnych spalinowozów z silnikiem diesla.
UK: У даній статті представлені результати експериментальних досліджень терміну служби та технічно-експлуатаційні параметри дизельних двигунів локомотивів 10D100 зі модифікованими трибосистемами. Останні є важливим інструментом у швидкому запуску двигуна і зниженні зносу, в залежності від часу запуску, таким чином, подібний дизель може експлуатуватися без збільшення зносу практично на будь-якій швидкості і при будь-якому режимі навантаження. У змінених корпусах циліндрів знос компресійних кілець не впливає на стиск газів в коефіцієнті Картера. Таким чином, модифіковані трибосистеми забезпечують максимальну довговічність і високі технічно-експлуатаційні параметри дизельного двигуна.
RU: В данной статье представлены результаты экспериментальных исследований срока службы и техническо-эксплуатационные параметры дизельных двигателей локомотивов 10D100 с модифицированными трибосистемами. Последние являются важным инструментом в быстром запуске двигателя и снижении износа, в зависимости от времени запуска, таким образом, подобный дизель может эксплуатироваться без увеличения износа практически на любой скорости и при любом режиме нагрузки. В измененных корпусах цилиндров износ компрессионных колец не влияет на сжатие газов в коэффициенте Картера. Таким образом, модифицированные трибосистемы обеспечивают максимальную долговечность и высокие техническо–эксплуатационные параметры дизельного двигателя.
Description
S.Myamlin: ORCID 0000-0002-7383-9304, D. Baranovsky: ORCID 0000-0002-6516-2794
Keywords
longevity, technical and operating parameters, diesel engine, tribosystem, wear, долговечность, техническо–эксплуатационные параметры, дизельный двигатель, трибосистема, износ, довговічність, технічно-експлуатаційні параметри, дизельний двигун, трибосистеми, знос, Scopus, скопус, НДІ РСК і ТС, trwałość, parametry techniczno-eksploatacyjne, silniki spalinowozów, system cierny, zużycie, КВВГ, КБМ
Citation
Experimental Investigations on Operational Reliability of Diesel Locomotyves Engines / L. P. Lingaitis, S. V. Mjamlin, D. Baranovsky, V. Jastremskas // Eksploatacja i Niezawodnosc — Maintenance and Reliability. — 2012. — № 1. — P. 5-10.