Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/13700
Title: Зависимость мощности привода механизма передвижения мостового крана от положения тележки в пролете и его влияние на износ реборд
Other Titles: Залежність потужності приводу механізму пересування мостового крана від положення візка в прольоті і його вплив на знос реборд
Dependence of Power of Drive of Mechanism of Movement of Travelling Crane on Position of Light Cart in Flight and His Influence on the Wear of Clamps of Wheels
Authors: Бондаренко, Леонид Николаевич
Главацкий, Казимир Цезаревич
Брылёва, Мария Геннадьевна
Сокол, Кирилл Александрович
Keywords: кран
механизм
передвижение
тележка
пролет
износ
сопротивление
мощность
механізм
пересування
візок
проліт
знос
опір
потужність
faucet
mechanism
movement
light cart
flight
wear
resistance
power
КПМM
Issue Date: 2015
Publisher: Publishing House «Education and Science», Praha
Citation: Бондаренко Л. Н., Главацкий К. Ц., Брылёва М. Г., Сокол К. А. Зависимость мощности привода механизма передвижения мостового крана от положения тележки в пролете и его влияние на износ реборд. Vedecky pokrok na prelomu tysyachalety-2015. Materialy XI Mezinarodns vedecko-prakticka conference. Dil 19. Praha. 2015. P. 6–13.
Abstract: RU: Доказано, что мощность двигателей опор зависит от положения тележки в пролете и что коэффициент, учитывающий трение реборд, является величиной переменной, зависящей от положения грузовой тележки, и увеличивается в опорах, возле которых находится тележка, принимая минимальное значение при нахождении тележки в середине пролета.
UK: Доведено, що потужність двигунів опор залежить від положення візка в прольоті і що коефіцієнт, що враховує тертя реборд, є величиною змінної, залежної від положення вантажного візка, і збільшується в опорах, біля яких знаходиться візок, набуваючи мінімального значення при знаходженні візка в середині прольоту.
EN: It is well-proven that power of engines of supports depends on position of light cart in flight and that a coefficient, taking into account the friction of clamps of wheels, is the size of variable, depending on position of freight light cart, and increases in supports which a light cart is near, taking on a minimum value at being of light cart in the middle of flight.
Description: Л. Бондаренко: ORCID 0000-0002-2212-3058; К. Главацький: ORCID 0000-0003-0921-9845
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/13700
http://is.nkzu.kz/publishings/%7B29845929-E705-4499-BFE4-EE324E5CC96E%7D.pdf
ISBN: 978-966-8736-05-6
Appears in Collections:Статті КПММ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondarenko.pdffull text817,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.