Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/1355
Title: Совершенствование имитационной модели процесса надвига и роспуска составов на сортировочных горках
Other Titles: Удосконалення імітаційної моделі процесу насування та розпуску составів на сортувальних гірках
Determination of the Optimal Assignment of the Distribution of Sorting Tracks between Car Traffic
Authors: Бобровский, Владимир Ильич
Демченко, Евгений Борисович
Keywords: сортировочная горка
режим расформирования составов
горочный локомотив
сортувальна гірка
режим розформування составів
гірковий локомотив
hump yard
breaking-up mode
hump engine
КСВ
Issue Date: 2012
Publisher: Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск
Citation: Бобровский, В. И. Совершенствование имитационной модели процесса надвига и роспуска составов на сортировочных горках / В. И. Бобровский, Е. Б. Демченко // Транспортні системи та технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2012. – Вип. 3. – С. 5–9. – DOI: 10.15802/tstt2012/17178.
Abstract: RU: Выполнен анализ существующих направлений исследования режимов работы маневровых тепловозов в процессе надвига и роспуска составов. Обоснована необходимость и даны рекомендации по созданию имитационной модели расформирования составов на сортировочной горке, учитывающей особенности работы горочных локомотивов.
UK: Виконано аналіз існуючих напрямків дослідження режимів роботи маневрових тепловозів в процесі насуву та розпуску составів. Обґрунтована необхідність та надані рекомендації щодо створення імітаційної моделі розформування составів на сортувальній гірці, яка б враховувала особливості роботи гіркових локомотивів.
EN: The analysis of existing research guidelines of operating modes of shunting diesel locomotives in pushing and breaking-up processes on a hump yard is made. Necessity is proved and recommendations about creation of simulation model of pushing process are given. This model should consider the hump engine's operation features.
Description: В. Бобровский: ORCID 0000-0001-8622-2920; Е. Демченко: ORCID 0000-0003-1411-6744
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/1355
http://tstt.diit.edu.ua/article/view/17178
http://tstt.diit.edu.ua/article/view/17178/14838
ISSN: 2222-419Х (Print)
2313-8688 (Online)
Other Identifiers: DOI: 10.15802/tstt2012/17178
Appears in Collections:Статті КТВ
Випуск 03 (ТСТП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12bvinsg.pdf533,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.