Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона (патент 87752)

Abstract
UK: Винахід належить до випробувальної техніки і може бути використаний для дослідження сил тертя у ковзунах - бокових опорах кузова на візки вантажного вагона при його обертанні відносно кузова вагона. Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона має рейки, нерухому платформу, П-подібну стійку, закріплену на фундаменті, органи вертикального та горизонтального навантаження, поворотну навколо вертикальної осі опору кочення, пульт керування, пристрій для записування результатів досліджень. На нерухомій основі, розміщеній нижче рівня головок рейок, по вертикальній осі стенда змонтовано орган вертикального навантаження, на рухомій частині якого жорстко зафіксовано основу опорного підшипника кочення, в центрі її знаходиться другий підшипник кочення, який служить центром повороту рухомої частини опорного підшипника, що має балку та захвати за середню частину осей колісних пар візка, а поперечна балка П-подібної стійки імітує конструкції шворневої балки кузова вагона з п'ятником, ковзунами, верхня частина опорного підшипника виконана з можливістю повертання навколо вертикальної осі органом горизонтального навантаження подвійної дії, закріпленим до неповоротної частини опорного підшипника, а його шток шарнірно закріплений до поворотної частини опорного підшипника, при цьому до нерухомої частини закріплено упор для контакту з виступом рухомої частини підшипника, положення якого визначає кут з вершиною на осі шворня візка, визначений площиною контакту між ковзунами, та кінцевий вимикач органу горизонтального навантаження. Крім того стенд обладнано пристроєм центрування та фіксації візка відносно вертикальної осі стенда та пристроєм виштовхування візка зі стенда. Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона дозволяє виявити силу тертя у ковзунах та визначити величину цієї сили, а також моменту сили тертя при вилянні візка відносно кузова.
RU: Изобретение относится к испытательной технике и может быть использовано для исследования сил трения в скользунах - боковых опорах кузова на тележки грузового вагона при его вращении относительно кузова вагона. Стенд для исследования силы трения в скользунах тележки грузового вагона имеет рельс, неподвижную платформу, П-образную стойку, закрепленную на фундаменте, органы вертикальной та горизонтальной нагрузки, поворотную вокруг вертикальной оси опору качения, пульт управления, устройство для записи результатов исследований. На неподвижной основе, размещенной ниже уровня головок рельсов, по вертикальной оси стенда смонтирован орган вертикальной нагрузки, на подвижной части которого жестко зафиксирована основа опорного подшипника качения, в центре ее находится второй подшипник качения, который служит центром поворота подвижной части опорного подшипника, который имеет балку и захваты за среднюю часть осей колесных пар тележки, а поперечная балка П-образной стойки имитирует конструкции шкворневой балки кузова вагона с пятником, скользунами, верхняя часть опорного подшипника выполнена с возможностью поворота вокруг вертикальной оси органом горизонтальной нагрузки двойного действия, прикрепленным к неповоротной части опорного подшипника, а шток шарнирно прикреплен к поворотной части опорного подшипника, при этом к неподвижной части прикреплен упор для контакта с выступом подвижной части подшипника, положение которого определяет угол с вершиной на оси шворня тележки, определенный плоскостью контакта между скользунами, и конечный выключатель органа горизонтальной нагрузки. Кроме того, стенд оборудован устройством центрирования и фиксации тележки относительно вертикальной оси стенда и устройством выталкивания тележки со стенда. Стенд для исследования силы трения в скользунах тележки грузового вагона дает возможность выявить силу трения в скользунах и определить величину этой силы, а также момента силы трения при вилянии тележки относительно кузова.
EN: The invention relates to testing equipment and can be used for investigation of friction force in slippers – side supports of body on bogies of freight car at its rotation with respect to body of car. Testbench for investigation of friction force in slippers of freight car has rails, fixed platform, P-like standpipe fixed on basement, bodies of vertical and horizontal loading, rotary with respect to vertical axis roll support, control panel, device for registration of results of investigations. On fixed basis placed lower than the level of rail heads, at vertical axis of testbench body of vertical loading is mounted, on its movable part basis of support roll bearing is rigidly fixed, in its center there is another roll bearing that acts as center of turn of movable part of support bearing, this has beam and holders at middle part of axles of wheel pairs of bogie, and cross beam of P-like standpipe simulates construction of pivot beam of car body with toe, slippers, upper part of support bearing is arranged with possibility of turn with respect to vertical axis by body of horizontal loading with double effect fixed to non-rotary section of support bearing, and the rod is hinged to rotary section of the support bearing, at that to fixed part support is fixed for contact with lug of movable section of bearing, its position is determined by angle with top at axis of pivot of the bogie determined by area of contact between the slippers and the end switch of the body of horizontal loading. Besides that, testbench is equipped with device for centering and fixation of bogie with respect to vertical axis of testbench and device for pushing out bogie from testbench. Testbench for investigation of friction force in slippers of bogie of freight car makes it possible to reveal friction force in slippers and to determine value of that force, and moment of friction force at bogie hunting with respect to the body.
Description
І. Клименко: ORCID 0000-0002-1746-9118
Keywords
МПК G01M 17/00, дослідження сили тертя, кузов вагона, випробувальна техніка, патент, КБЖД, КБМ, КВМ, КТМЕХ
Citation
Стенд для дослідження сили тертя у ковзунах візка вантажного вагона: пат. 87752 Україна: МПК G01M 17/00. № a200713719; заявл. 07.12.2007; опубл. 10.08.2009, Бюл. № 15. 4 с.