Стендові випробування колісних пар рейкового транспорту

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Cuiavian University in Wloclawek, Poland
Abstract
UKR: Для проведення лабораторних випробувань колісних пар рейкового транспорту, визначення характеристик міцності й ресурсних характеристик їх елементів, порівняння ефективності конструктивних рішень і проведення приймальних випробувань доцільно застосовувати стендове обладнання, що дозволить максимально оцінити різні властивості КП. Тому тематика досліджень, що пов’язана зі створенням та удосконаленням конструкцій стендового обладнання для експериментальних досліджень колісних пар, є актуальною науково-прикладною задачею для залізничного транспорту й транспортного машинобудування. У роботі розглянемо особливості проведення стендових випробувань колісних пар із метою визначення показників втомної міцності їхніх елементів. Проведені авторами дослідження показали, що випробування коліс на втомну міцність доцільно проводити з використанням стендового обладнання, яке забезпечує прикладання циклічно змінного робочого зусилля з коефіцієнтом асиметрії 0,1 (значення зусилля встановлюється методиками випробувань). Для проведення стендових випробувань на втомну міцність осей колісних пар рейкового транспорту раціональною є схема навантаження «консольна балка». Робоче зусилля стенда має реалізовуватися шляхом обертання секторного дебалансу навколо нерухомої осі КП із частотою біля 150 с-1, на цім його маса має становити близько 80 кг, а ексцентриситет – 135 мм.
RUS: Для проведения лабораторных испытаний колесных пар рельсового транспорта, определения характеристик прочности и ресурсных характеристик их элементов, сравнение эффективности конструктивных решений и проведения приемочных испытаний целесообразно применять стендовое оборудование, которое позволит максимально оценить различные свойства КП. Поэтому тематика исследований, связанной с созданием и совершенствованием конструкций стендового оборудования для экспериментальных исследований колесных пар, является актуальной научно-прикладной задачей для железнодорожного транспорта и транспортного машиностроения. В работе рассмотрим особенности проведения стендовых испытаний колесных пар с целью определения показателей усталостной прочности их элементов. Проведенные авторами исследования показали, что испытания колес на усталостную прочность целесообразно проводить с использованием стендового оборудования, которое обеспечивает приложения циклически сменного рабочего усилия с коэффициентом асимметрии 0,1 (значение усилия устанавливается методиками испытаний). Для проведения стендовых испытаний на усталостную прочность осей колесных пар рельсового транспорта рациональной является схема нагрузки «консольная балка». Рабочее усилие стенда должно реализовываться путем вращения секторного дебаланса вокруг неподвижной оси КП с частотой около 150 с-1, на этом его масса должна составлять около 80 кг, а эксцентриситет - 135 мм.
Description
С. Ракша: ORCID 0000-0002-4118-1341, О. Куроп'ятник: ORCID 0000-0001-5581-3883
Keywords
стенд, колісні пари, рейковий транспорт, колективна монографія, колесные пары, рельсовый транспорт, коллективная монография, КПММ
Citation
Ракша С. В., Куроп’ятник О. С. Стендові випробування колісних пар рейкового транспорту. Scientific and Technical Progress in European Countries and the Contribution of Higher Education Institutions : collective monograph. Riga : Wloclawek, Poland, 2020. Р. 192–213. DOI: 10.30525/978-9934-588-65-5.11.