Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/12112
Title: Management of Corporate Social Activity in the Organization
Other Titles: Управління корпоративною соціальною діяльністю організації
Authors: Dykha, Mariia
Cheban, Yuliia
Bilyk, Olena
Siryk, Zinoviy
Khytra, Olena
Dudnyk, Alla
Keywords: assessment
efficiency
Corporate Social Activity (CSA)
Corporate Social Responsibility (CSR)
government organization
management
оцінка
ефективність
корпоративна соціальна активність (КСА)
соціальна відповідальність
державна організація
управління
КФД (ЛФ)
Issue Date: 2020
Publisher: IAEME Publication
Citation: Dykha M., Cheban Y., Bilyk O., Siryk Z., Khytra O., Dudnyk A. Management of Corporate Social Activity in the Organization. International Journal of Management. 2020. Vol. 11, iss. 5. P. 97–107. DOI: 10.34218/IJM.11.5.2020.010.
Abstract: EN: The article discusses the theoretical and practical aspects of corporate social activity management. An algorithm for CSA management in the organization is proposed, in which the place for evaluating the effects of CSA is defined and the criteria for the evaluation management model are formulated, including mandatory prerequisites, the presence of stages and the possibility of making changes in the management of corporate social activities in accordance with the evaluation results. A methodology for analyzing and evaluating CSA is proposed and tested using a real example, which allows you to really assess the level of ongoing social work at the levels of individual areas, CSA areas and the social development management system of the enterprise as a whole. All this allows not only to increase the efficiency of reproduction of the human potential of the organization but also to strengthen the market position of the enterprise through the formation of its positive image and increase investment attractiveness.
UK: У статті розглядаються теоретичні та практичні аспекти корпоративного соціального управління діяльністю. Запропоновано алгоритм управління корпоративною соціальною активністю (КСА) в організації, в якої визначено місце для оцінки ефектів КСА та критерії оцінювання. Модель управління формулюється, включаючи обов'язкові передумови, наявність етапів та можливість внесення змін в управління корпоративною соціальною діяльністю відповідно до результатів оцінювання. Запропоновано та випробувано методологію для аналізу та оцінки КСА за допомогою реального прикладу, який дозволяє реально оцінити рівень тривалої соціальної роботи в Росії, рівні окремих областей, райони КСА та систему управління соціальним розвитком.
Description: Z. Siryk: ORCID 0000-0001-9886-1068
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/12112
ISSN: 0976-6502 (Print)
0976-6510 (Online)
Other Identifiers: DOI: 10.34218/IJM.11.5.2020.010
Appears in Collections:Статті КФД (ЛФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dykha.pdf308,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.