Management of Corporate Social Activity in the Organization
Loading...
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
IAEME Publication
Abstract
EN: The article discusses the theoretical and practical aspects of corporate social
activity management.
An algorithm for CSA management in the organization is proposed, in which the
place for evaluating the effects of CSA is defined and the criteria for the evaluation
management model are formulated, including mandatory prerequisites, the presence
of stages and the possibility of making changes in the management of corporate social
activities in accordance with the evaluation results.
A methodology for analyzing and evaluating CSA is proposed and tested using a
real example, which allows you to really assess the level of ongoing social work at the
levels of individual areas, CSA areas and the social development management system of the enterprise as a whole. All this allows not only to increase the efficiency of
reproduction of the human potential of the organization but also to strengthen the
market position of the enterprise through the formation of its positive image and
increase investment attractiveness.
UK: У статті розглядаються теоретичні та практичні аспекти корпоративного соціального управління діяльністю. Запропоновано алгоритм управління корпоративною соціальною активністю (КСА) в організації, в якої визначено місце для оцінки ефектів КСА та критерії оцінювання. Модель управління формулюється, включаючи обов'язкові передумови, наявність етапів та можливість внесення змін в управління корпоративною соціальною діяльністю відповідно до результатів оцінювання. Запропоновано та випробувано методологію для аналізу та оцінки КСА за допомогою реального прикладу, який дозволяє реально оцінити рівень тривалої соціальної роботи в Росії, рівні окремих областей, райони КСА та систему управління соціальним розвитком.
UK: У статті розглядаються теоретичні та практичні аспекти корпоративного соціального управління діяльністю. Запропоновано алгоритм управління корпоративною соціальною активністю (КСА) в організації, в якої визначено місце для оцінки ефектів КСА та критерії оцінювання. Модель управління формулюється, включаючи обов'язкові передумови, наявність етапів та можливість внесення змін в управління корпоративною соціальною діяльністю відповідно до результатів оцінювання. Запропоновано та випробувано методологію для аналізу та оцінки КСА за допомогою реального прикладу, який дозволяє реально оцінити рівень тривалої соціальної роботи в Росії, рівні окремих областей, райони КСА та систему управління соціальним розвитком.
Description
Z. Siryk: ORCID 0000-0001-9886-1068
Keywords
assessment, efficiency, Corporate Social Activity (CSA), Corporate Social Responsibility (CSR), government organization, management, оцінка, ефективність, корпоративна соціальна активність (КСА), соціальна відповідальність, державна організація, управління, КФД (ЛФ)
Citation
Dykha M., Cheban Y., Bilyk O., Siryk Z., Khytra O., Dudnyk A. Management of Corporate Social Activity in the Organization. International Journal of Management. 2020. Vol. 11, iss. 5. P. 97–107. DOI: 10.34218/IJM.11.5.2020.010.