Some Aspects and Approaches of Successful English Learning (preprint)

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний авіаційний університет, м. Київ
Abstract
EN: The article deals with different aspects of English learning. It is denotes that language learning is a complex process that is affected by several areas such as cognitive, affective, static, dynamic, and social factors. Each of these factors affects how learning occurs. Social factors include community attitudes to second language learning, attitudes of the family to language learning, gender roles, and group dynamics in the classroom. Negative attitudes can seriously hamper teacher efforts and student learning. Positive attitudes can greatly enhance the learning process.
RU: В статье рассматриваются различные аспекты изучения английского языка, уделяется внимание, что изучение иностранного языка является сложным процессом, на который влияют несколько областей, таких как когнитивная, аффективная, статическая, динамическая и социальная. Каждая из этих областей влияет на то, как происходит обучение. Негативное отношение может серьезно помешать усилиям учителя и учебе. Позитивное отношение может значительно улучшить учебный процесс.
UK: У статті розглядаються різні аспекти вивчення англійської мови, приділяється увага, що вивчення іноземної мови є складним процесом, на який впливають кілька областей, таких як когнітивна, афективна, статична, динамічна і соціальна. Кожна з цих областей впливає на те, як відбувається навчання. Негативне ставлення може серйозно перешкодити зусиллям вчителя і навчанні. Позитивне ставлення може значно поліпшити навчальний процес.
Description
E. Pantileienko: ORCID 0000-0001-6711-8351
Keywords
learning, adults, approach, technique, language teaching, обучение, взрослые, подход, методика, преподавание языка, навчання, дорослі, підхід, викладання мови, КІМ
Citation
Pantileienko E. Some Aspects and Approaches of Successful English Learning : [препринт]. Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : зб. наук. пр. VII Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 15–16 листоп. 2019 р. Київ : НАУ, 2019. С. 416–423.