Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFomin, Oleksij V.en
dc.contributor.authorShvets, Angela O.en
dc.contributor.authorHauser, Vladimíren
dc.contributor.authorProkopenko, Pavloen
dc.date.accessioned2020-02-06T08:07:44Z-
dc.date.available2020-02-06T08:07:44Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifierhttps://doi.org/10.1063/1.5140863-
dc.identifier.citationFomin O., Shvets A., Hauser V., Prokopenko P. Transversal Displacement of Freight Wagons Bogies. Dynamics of Rigid and Deformable Bodies : XVII Intern. Sci. Conf., Ústí n. L., Czech Republic, 9th – 11th Oct. 2019. Ústí nad Labem, 2019. P. 020002–02002-4. DOI: 10.1063/1.5140863.en
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11831-
dc.identifier.urihttps://aip.scitation.org/doi/pdf/10.1063/1.5140863?class=pdf-
dc.descriptionO. Fomin: ORCID 0000-0003-2387-9946; A. Shvets: ORCID 0000-0002-8469-3902; V. Hauser: ORCID 0000-0002-7105-0924; P. Prokopenko: ORCID 0000-0002-1631-6590-
dc.description.abstractEN: This paper is focused to the study of the influence of lateral displacement of open box type cargo wagon bogies on their main dynamic indicators and indicators of the interaction of rolling stock with rails. The theoretical study was carried out using the model of spatial oscillations of the five wagons set. During the calculations, the change in the angle of rotation of the central axis of the wagon body was considered, which leads to a mutual transverse displacement of the bogies. As a result of research, the dependences of the indicated indicators of a freight wagon on the magnitude of the angle of rotation of the body and speed of movement were obtained.en
dc.description.abstractUK: Стаття присвячена дослідженню впливу поперечного зміщення візків піввагонів на їх основні динамічні показники та показники взаємодії рухомого складу з рейками. Теоретичне дослідження проведено з використанням моделі просторових коливань зчепу п'яти вагонів. При проведенні розрахунків розглянуто зміну кута повороту центральної осі кузова вагона, що призводить до взаємного поперечному зміщення візків. В результаті досліджень отримано залежності зазначених показників вантажного вагона від величини кута повороту кузова та швидкості руху.uk_UA
dc.description.abstractRU: Статья посвящена исследованию влияния поперечного смещения тележек полувагонов на их основные динамические показатели и показатели взаимодействия подвижного состава с рельсами. Теоретическое исследование проведено с использованием модели пространственных колебаний сцепа пяти вагонов. При проведении расчетов рассмотрено изменение угла поворота центральной оси кузова вагона, что приводит к взаимному поперечному смещению тележек. В результате исследований получены зависимости указанных показателей грузового вагона от величины угла поворота кузова и скорости движения.ru_RU
dc.language.isoen-
dc.publisherPublished by AIP Publishingen
dc.subjectdynamic indicatorsen
dc.subjectbogies displacementen
dc.subjectgondola caren
dc.subjectspeed of movementen
dc.subjectдинамічні показникиuk_UA
dc.subjectзміщення візківuk_UA
dc.subjectпіввагонuk_UA
dc.subjectшвидкість рухуuk_UA
dc.subjectдинамические показателиru_RU
dc.subjectсмещение тележекru_RU
dc.subjectполувагонru_RU
dc.subjectскорость движенияru_RU
dc.subjectКТБМuk_UA
dc.titleTransversal Displacement of Freight Wagons Bogiesen
dc.title.alternativeПоперечне зміщення візків вантажних вагонівuk_UA
dc.title.alternativeПоперечное смещение тележек грузовых вагоновru_RU
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КТБМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fomin.pdf684,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.