Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11807
Title: Practical Aspects of Improving the Operation Interaction of the Station and Sidings
Other Titles: Практичні аспекти в дослідженні операційної взаємодії станції і компаній
Практические аспекты в исследовании операционного взаимодействия станции и компаний
Authors: Nesterenko, Halyna I.
Muzykin, Mykhailo I.
Avramenko, Svetlana I.
Keywords: station
siding
interaction
inactivity of cars
loading factor
станція
сайдинг
взаємодія
бездіяльність автомобілів
коефіцієнт завантаження
станция
сайдинг
взаимодействие
бездействие автомобилей
коэффициент загрузки
КУЕР
КБЖД
Issue Date: 2019
Publisher: Silesian University of Technology, Katowice
Citation: Nesterenko H., Muzykin M., Avramenko S. Practical Aspects of Improving the Operation Interaction of the Station and Sidings. Transport Problems : VIII International Symposium of Young Researchers, Katowice, 2019. Р. 927–934.
Abstract: EN: Summary. This research deals with the analysis of the main parameters of the freight operation at the railway station. The modern scientific works on improving the interaction of the station and sidings were analysed. In order to improve the operation interaction of sidings with the Dnipro-Holovnyi railway station and to reduce the time of cars` inactivity, an improved technology of work was proposed. The variants of operation interaction of the station and sidings according to the existing and improved technology were compared. The improved technology of the station's operation makes it possible to significantly reduce the inactivity of local car and the average duration of the car's standing under one cargo operation. The track occupancy coefficient in the receiving-departure yard decreases as well.
UK: Підсумок. У цьому дослідженні йдеться про аналіз основних параметрів вантажної роботи на залізничному вокзалі. Проаналізовано сучасні наукові роботи щодо вдосконалення взаємодії станції та набігів. З метою вдосконалення експлуатаційної взаємодії наїздів із залізничним вокзалом Дніпро-Головний та скорочення часу бездіяльності вагонів було запропоновано вдосконалену технологію роботи. Порівнювались варіанти експлуатації взаємодії станції та наїздів відповідно до існуючої та вдосконаленої технології. Вдосконалена технологія експлуатації станції дозволяє значно знизити бездіяльність місцевого вагона та середню тривалість стояння автомобіля під час однієї вантажної операції. Коефіцієнт зайнятості колій також зменшується.
RU: Итог. В этом исследовании речь идет об анализе основных параметров грузовой работы на железнодорожном вокзале. Проанализированы современные научные работы по совершенствованию взаимодействия станции и набегов. С целью совершенствования эксплуатационной взаимодействия наездов с железнодорожным вокзалом Днепр-Главный и сокращение времени бездействия вагонов было предложено усовершенствованную технологию работы. Сравнивались варианты эксплуатации взаимодействия станции и наездов в соответствии с существующей и усовершенствованной технологии. Усовершенствованная технология эксплуатации станции позволяет значительно снизить бездействие местного вагона и среднюю продолжительность стояния автомобиля во время одной грузовой операции. Коэффициент занятости путей также уменьшается.
Description: H. Nesterenko: ORCID 0000-0003-1629-0201; M. Muzykin: ORCID 0000-0003-2938-7061; S. Avramenko: ORCID 0000-0002-5832-6949
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11807
Appears in Collections:Статті КБЖД
Статті КУЕР

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nesterenko.pdf555,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.