Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11712
Title: Стратегія землеустрою та геодезичних вишукувань під час проектування та будівництва автомобільних доріг і залізниць
Other Titles: Стратегия землеустройства и геодезических изысканий при проектировании и строительстве автомобильных и железных дорог
Strategy of Land Management and Geodesic Surveys During Design and Construction of Highways and Railways
Authors: Пшінько, Олександр Миколайович
Радкевич, Анатолій Валентинович
Громова, Олена Вячеславівна
Краснюк, Андрій Віталійович
Щербак, Андрій Святославович
Бочарова, Наталя Петрівна
Keywords: землеустрій
інженерно-геодезичні роботи
числові відмітки
водовідвід
залізниця
землеустройство
инженерно-геодезические работы
числовые отметки
водоотвод
железная дорога
land management
engineering and geodetic works
numerical markings
drainage
railway
КМТ
КУПББМ
КБВ
КГ
Issue Date: 2019
Publisher: Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
Citation: Пшінько О. М., Радкевич А. В., Громова О. В., Краснюк А. В., Щербак А. С., Бочарова Н. П. Стратегія землеустрою та геодезичних вишукувань під час проектування та будівництва автомобільних доріг і залізниць. Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика. Дніпро, 2019. Вип. 16. С. 75–81. DOI: 10.15802/bttrp2019/189737.
Abstract: UK: Мета. Розглянути стратегію землеустрою в розрізі визначення меж земляних робіт при проектуванні та будівництві автомобільних доріг та залізниць, на ділянках, що потребують створення водовідвідних конструкцій. Дослідити методику проектування в проекціях з числовими позначками. Довести простоту та зручність вищевказаного методу. Методика. З використанням методу проекцій з числовими позначками розглядаються питання проектування і будівництва земляного полотна та водовідвідних споруд. Результати. При проектуванні автомобільних шляхів та залізниць на ділянках де можливе перезволоження дорожнього полотна поверхневими водами (на ділянках виїмок, на ділянках з поздовжнім похилом більш ніж 3 %, у місцях віражів та вертикальних кривих у поздовжньому профілі, в місцях зустрічних ухилів) необхідно передбачити систему поверхневого водовідведення. Наведено приклад створення водовідвідних кюветів. Наукова новизна. Встановлені простота та зручність використання проекцій з числовими позначками при проектуванні доріг. Детально розглянуто спосіб побудови водовідвідних кюветів з відводом їх від брівки земляного полотна, що в літературі не достатньо розглянуто. Практична значимість. При проектуванні та будівництві доріг основним чинником, що впливає на якість будівельних робіт є точність та прорахованість геодезичних вишукувань і проектних робіт. Тому важливим є вивчення питання водовідведення поверхневих вод від земляного полотна, адже технічні рішення прийняті в проекті повинні забезпечувати як безпеку руху і високі транспортно-експлуатаційні показники дороги, так і довговічність інженерних споруд при мінімальному рівні матеріальних і фінансових витрат.
RU: Цель. Рассмотреть стратегию землеустройства в разрезе определения границ земляных работ при проектировании автомобильных и железных дорог, на участках, требующих создания водоотводных конструкций. Исследовать методику проектирования в проекциях с числовыми отметками. Показать простоту и удобство вышеуказанного метода. Методика. С использованием метода проекций с числовыми отметками рассматриваются вопросы проектирования земляного полотна и водоотводных сооружений. Результаты. При проектировании автомобильных и железных дорог на участках где возможно переувлажнение дорожного полотна поверхностными водами (на участках выемок, на участках с продольным уклоном более 3 %, в местах виражей и вертикальных кривых в продольном профиле, в местах встречных уклонов) необходимо предусматривать систему поверхностного водоотвода. Приведен пример создания водоотводных кюветов. Научная новизна. Установлены простота и удобство использования проекций с числовыми отметками при проектировании дорог. Детально рассмотрен способ построения водоотводных кюветов с отводом их от бровки земляного полотна, что в литературе недостаточно рассмотрено. Практическая значимость. При проектировании и строительстве дорог первыми факторами, влияющими на конечный результат, является качество геодезических изысканий и проектных работ. Поэтому важным является изучение вопроса водоотведения поверхностных вод от земляного полотна, ведь технические решения, принятые в проекте должны обеспечивать как безопасность движения и высокие транспортно-эксплуатационные показатели дороги, так и долговечность инженерных сооружений при минимальном уровне материальных и финансовых затрат.
EN: Purpose. To consider the strategy of land management in the context of determining the boundaries of earth-works during the projecting of highways and railways, in areas requiring the construction of water drain constructions. Explore design techniques in numerical projections. Prove the simplicity and convenience of the above method. Methodology. Using the method of projections with numerical marks, the issues of designing the earth's canvas and drainage facilities are considered. Findings. In the design of roads and railways in areas where it is possible to cross the road surface with superficial waters (in sections of the wells, in areas with a longitudinal slope of more than 3 %, in the places of turns and concave vertical curves in the longitudinal profile, in places of opposite slopes) it is necessary to predict – a system of surface drainage. An example of the creation of drainage cuvettes is given. Originality. The simplicity and ease of use of projections with numerical marks in designing roads is established. The method of construction of drainage cuvettes with removal of them from the eaves of the earth canvas is considered in detail, which is not sufficiently considered in the literature. Practical value. When designing and building roads, the first factors influencing the final result are the quality of geodetic surveys and design work. Therefore, it is important to study the issue of drainage of surface water from the earth's canvas, because the technical solutions adopted in the project should ensure both the safety of traffic and high transport and road performance indicators, as well as the durability of engineering structures with a minimum level of material and financial costs.
Description: О. Пшінько: ORCID 0000-0002-1598-2970; А. Радкевич: ORCID 0000-0001-6325-8517; О. Громова: ORCID 0000-0002-5149- 4165; А. Краснюк: ORCID 0000-0002-1400-9992; А. Щербак: ORCID 0000-0003-1340-0284; Н. Бочарова: ORCID 0000-0002-6869-8826
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11712
http://bttrp.diit.edu.ua/article/view/189737/190690
http://bttrp.diit.edu.ua/article/view/189737
Other Identifiers: DOI: 10.15802/bttrp2019/189737
Appears in Collections:Статті КГ
Статті КМТ
Статті КБВ
Статті КУПББМ
Випуск 16 (МТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pshinko.pdf392,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.