Optimal Route Selection When Distributing the Freight Trainflow in the Railway Junction with the Consideration of the Level of the Traffic Capacity Saturation

Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Вісник Східноукраїнського національного університету імені В. Даля
Abstract
ENG: There were determined the expenditures of time, mechanical work and cost of the running trains with different mass that pass Dnepropetrovsk railway junction. There was researched the influence of the railway line load onto the main indexes of the train running. The value of the rational load of the main trespass of Dnepropetrovsk railway junction was determined.
UKR: Визначено витрати часу, витрати механічної роботи та вартість пропуску вантажних поїздів різної маси по ділянках Дніпропетровського залізничного вузла. Виконано дослідження впливу завантаженості ділянок вузла на основні показники руху поїздів. Встановлено величину раціонального заповнення головного ходу Дніпропетровського залізничного вузла.
RUS: Определены затраты времени, механической работы и стоимость пропуска грузовых поездов разной массы по участкам Днепропетровского железнодорожного узла. Выполнены исследования влияния загрузки участков узла на основные показатели движения поездов. Определена величина рационального заполнения главного хода Днепропетровского железнодорожного узла.
Description
G. Nesterenko: ORCID 0000-0003-1629-0201
Keywords
railway junction, trainflow parameters, rational routes of the train advancing, залізничний вузол, параметри поїздопотоків, раціональні маршрути пропуску поїздів, железнодорожный узел, параметры поездопотоков, рациональные маршруты пропуску поездов, КУЕР, КСВ
Citation
Nesterenko, G. I. Optimal route selection when distributing the freight trainflow in the railway junction with the consideration of the level of the traffic capacity saturation: [препринт] / G. I. Nesterenko, Yu. V. Chibisov // Вісн. Східноукраїн. нац. ун-ту ім. В. Даля. – 2012. – № 3 (174). – C. 138–143.