Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11478
Title: A Model of Transit Freight Distribution on a Railway Network
Other Titles: Модель розподілу транзитних вантажів по залізничній мережі
Модель распределения транзитных грузов по железнодорожной сети
Authors: Kozachenko, Dmytro M.
Skalozub, Vladyslav V.
Gera, Bogdan V.
Hermaniuk, Yuliia M.
Korobiova, Ruslana G.
Gorbova, Aleksandra V.
Keywords: international transit
freight transportation
transport tariffs
transportation conditions
traffic volumes
railway network
mathematical model
graph theory
game theory
міжнародний транзит
вантажні перевезення
транспортні тарифи
умови перевезення
обсяги руху
залізнична мережа
математична модель
теорія графів
теорія ігор
международный транзит
грузовые перевозки
транспортные тарифы
условия перевозки
объемы трафика
железнодорожная сеть
математическая модель
теория графов
теория игр
КУЕР
КІТ
КТТ (ЛФ)
Issue Date: 2019
Publisher: The Silesian University of Technology, Katowice, Poland
Citation: A Model of Transit Freight Distribution on a Railway Network / Dmytro Kozachenko, Vladyslav Skalozu, Yuiia Hermaniuk, Ruslana Korobiova, Aleksandra Gorbova // Transport Problems. – 2019. – Vol. 14, Is. 3. – P. 17–26. – DOI: 10.20858/tp.2019.14.3.2.
Abstract: EN: Summary. The peculiarity of the transit freight transportation by rail in international traffic is the fact that while performing transportation, the railway administrations are in competition among themselves. At the same time, the routes of cargo traffic volumes sig- nificantly depend on the conditions of transportation by railways of individual states. The mathematical model for the distribution of transit freight traffic volumes on the railway network, based on the methods of graph theory and game theory, was proposed in this ar- ticle. The developed model enables the evaluation of the possibilities of attracting transit freight traffic volumes by indi by changing the tariff value and transportation conditions.
UK: Анотація Особливістю міжнародних транзитних вантажних перевезень залізничним транспортом є той факт, що, виконуючи перевезення, залізничні адміністрації конкурують між собою. У той же час обсяги вантажопотоків різними маршрутами суттєво залежать від умов перевезення залізницями окремих держав. У цій статті запропоновано математичну модель розподілу обсягів транзитного вантажопотоку в залізничній мережі на основі методів графічної теорії та теорії ігор. Розроблена модель дає змогу оцінити можливості залучення обсягів транзитного вантажопотоку за напрямком шляхом зміни значення тарифу та умов перевезення.
RU: Аннотация Особенностью международных транзитных грузовых перевозок железнодорожным транспортом является тот факт, что, выполняя перевозки, железнодорожные администрации конкурируют между собой. В то же время объемы грузопотоков по разным маршрутам существенно зависят от условий перевозки железными дорогами отдельных государств. В этой статье предложена математическая модель распределения объемов транзитного грузопотока в железнодорожной сети на основе методов графической теории и теории игр. Разработанная модель позволяет оценить возможности привлечения объемов транзитного грузопотока по направлению путем изменения значения тарифа и условий перевозки.
Description: D. Kozachenko: ORCID 0000-0003-2611-1350; V. Skalozub: ORCID 0000-0002-1941-4751; Yu. Hermaniuk: ORCID 0000-0002-4905-8313; R. Korobiova: ORCID 0000-0002-6424-1079; A. Gorbova: ORCID -0000-0002-5612-2715
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11478
ISSN: 1896-0596 (Print)
2300-861X (Online)
Other Identifiers: DOI: 10.20858/tp.2019.14.3.2
Appears in Collections:Статті КІТ
Статті КУЕР
Статті КТТ (ЛФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019t14z3_02.pdf1,66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.