Питання землеустрою та геодезичних вишукувань під час проектування та будівництва мостів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UK: Мета. Мета роботи – постановка та вирішення проблеми землеустрою і нормування точності інженерно-геодезичних робіт на етапах проектування та будівництва мостів. За методом проекцій з числовими позначками визначити основні роботи при проектуванні земляного полотна та побудови профілю топографічної поверхні. Методика. За методом проекцій з числовими відмітками розглядаються основні питання при проектуванні земляного полотна, якщо ухил земляного полотна заданий графічно, а також проведено аналіз двох способів побудови профілю топографічної поверхні. Результати. В процесі проектування при будівництві мостів вирішується питання розташування споруди мосту на конкретній місцевості, для чого необхідна інформація про її рельєф. Незакономірна форма поверхні землі не дає можливості її зображення в звичайних ортогональних проекціях на взаємно перпендикулярних площинах, а також в аксонометрії та в перспективі. Основним зображенням є горизонтальна проекція, на якій показують окремі точки, розташовані на певній висоті, та лінії, що з’єднують точки з однаковою висотою. Наукова новизна. Встановлені основні переваги методу проекцій з числовими відмітками, а саме простота в побудові зображення об’єкта, що обумовлено застосуванням ортогонального проектування об’єкта тільки на одну площину проекцій, також доведена зручність у визначенні висотних розмірів об’єкта, поданих у вигляді числових відміток його характерних точок. Практична значимість. При проведенні землеустрою та геодезичних вишукувань за допомогою методу проекцій з числовими відмітками зображають рельєф місцевості, що дозволяє виконувати інженерно-геодезичну розвідку і розбивку споруд. Цей метод використовують також для зображення і проектування на земній поверхні різних транспортних споруд (мости, тунелі, дорожні естакади), а також меліоративних та гідротехнічних споруд (греблі, дамби, меліоративні канали).
RU: Цель. Цель работы – постановка и решение проблемы землеустройства и нормирования точности инженерно-геодезических работ на этапах строительства мостов. По методу проекций с числовыми отметками определить основные роботы при проектировании земляного полотна, построение профиля топографической поверхности. Методика. По методу проекций с числовыми отметками рассмотрим определение линии нулевых работ при проектировании земляного полотна, если уклон земляного полотна заданный графически. Построение профиля топографической поверхности двумя способами. Результаты. В процессе проектирования в строительстве решается вопрос расположения сооружения моста на конкретной местности, для чего необходима информация о ее рельеф. Форма поверхности земли не дает возможности ее изображения в обычных ортогональных проекциях на взаимно перпендикулярных плоскостях, а также в аксонометрии и перспективе. Основным изображением является горизонтальная проекция, на которой говорят отдельные точки, расположенные на определенной высоте, и линии, соединяющие точки с одинаковой высотой. Научная новизна. Установлены основные преимущества метода проекций с числовыми отметками: а именно простота в построении изображения объекта, что обусловлено использованием ортогонального проектирования объекта только на одну плоскость проекций; также доказано удобство в определении высотных размеров объекта, поданных в виде числовых отметок его характерных. Практическая значимость. В геодезии с помощью метода проекций с числовыми отметками изображают рельеф местности, что позволяет выполнять инженерно-геодезическую разведку и разбивку сооружений. Этот метод используют также для изображения и проектирования на земной поверхности различных транспортных сооружений (мосты, тоннели, путевые эстакады) и гидротехнических сооружений (плотины, дамбы, мелиоративные каналы).
EN: Purposes. The aim of this work is the formulation and solution of the problem of regulation precision engineering-geodetic works on the construction stages of bridges. By the method of projections with numerical marks to determine the line of zero work in the design of the earth-sway, the construction of the profile of the topographic surface. Methodology. According to the method of projections with numerical marks, we consider the definition of the line of zero work in the design of the subgrade, if the slope of the subgrade is given graphically. Construction of a profile of a topographic surface in two ways. Findings. In the process of design in the construction of the question of the location of the bridge on a specific location, which requires information about its topography. The irregular shape of the earth’s surface makes it impossible to depict it in normal orthogonal projections on mutually perpendicular areas, as well as in axonometry and perspective. The main image is a horizontal projection, where individual points located at a certain height and lines connecting points with the same height are spoken. Originality. The main advantages of the method of projections with numerical marks: easy to build an image of the object (the simplest method of projection – orthogonal design of the object on only one plane of the projections); convenience in determining the height dimensions of the object, filed in the form of numerical marks of its characteristic points and the relative ease of solving metric problems. The disadvantages include the lack of visibility of the image, as well as the need in some cases to Supplement the main image with vertical sections /so-called profiles. Practical value.. In geodesy, using the method of projections with numerical marks, the terrain is depicted, which allows performing engineering and geodetic exploration and breakdown of structures. This method is also used for the image and design on the earth’s surface of various reclamation and hydraulic structures (dams, dams, embankments, pits, artificial and regulatory structures, reclamation channels) and engineering structures (pits, construction sites, bridges, tunnels, track overpasses).
Description
О. Пшінько: ORCID 0000-0002-1598-2970, А. Краснюк: ORCID 0000-0002-1400-9992, О. Громова: ORCID 0000-0002-5149- 4165, А. Щербак: ORCID 0000-0003-1340- 0284, Т. Старосольська: ORCID 0000-0002-3851-9612
Keywords
землеустрій, інженерно-геодезичні роботи, числові відмітки, лінія нульових робіт, землеустройство, инженерно-геодезические работы, числовые отметки, линия нулевых работ, land management, geodetic engineering works, the numerical mark, the line of zero works, КГ, КУПББМ
Citation
Питання землеустрою та геодезичних вишукувань під час проектування та будівництва мостів / О. М. Пшінько, А. В. Краснюк, О. В. Громова, А. С. Щербак, Т. В. Старосольська // Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика : зб. наук. пр. / Дніпров. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазяряна. – 2019. – Вип. 15. – С. 70–76. – DOI: 10.15802/bttrp2019/172406.