Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11430
Title: Вдосконалення методології тарифоутворення як засіб покращення фінансового стану підприємств міського транспорту
Other Titles: Совершенствования методологии тарифообразования как средство улучшения финансового состояния предприятий городского транспорта
Improving methodology of Tariffing as a Means of Improving the Financial State of Military Transport Enterprises
Authors: Міщенко, Максим Іванович
Тараненко, Артем Сергійович
Keywords: міський пасажирський транспорт
рухомий склад
тариф
собівартість перевезення
підприємства міського транспорту
економічна ефективність
городской пассажирский транспорт
подвижной состав
себестоимость перевозки
предприятия городского транспорта
экономическая эффективность
urban passenger transport
rolling stock
tariff
cost of transportation
urban transport enterprises
economic efficiency
КЕМ
Issue Date: 2018
Publisher: Одеський національний економічний університет
Citation: Міщенко, М. І. Вдосконалення методології тарифоутворення як засіб покращення фінансового стану підприємств міського транспорту [Електроний ресурс] / М. І. Міщенко, А. С. Тараненко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету : зб. наук. пр. – Одеса, 2018. – № 9 (261). – С. 102–116. – Режим доступу: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2018/261/pdf/102-116.pdf (дата звернення: 09.07.2019). – Назва з екрана. – doi: 10.32680/2409-9260-2018-9(261)-102-116.
Abstract: UK: Визначена необхідність вдосконалення методології тарифоутворення для пасажирського міського транспорту. Існуюча на автомобільному транспорті звітність дозволяє визначити тільки середню собівартість на одиницю транспортної роботи. Для тарифних цілей собівартість повинна розраховуватися за тими ж ознакам, по яких диференційована тарифна система (відстань, тип рухомого складу, його приналежність і пасажиронаселенність й інш). Спосіб розрахунку собівартості перевезень для тарифних цілей ґрунтується на використанні методу видаткових ставок, при цьому застосовується система укрупнених ставок з поділом по операціях перевізного процесу (початково-кінцева – ПКО й рухома – РО). Цим методом можна розподіляти витрати, пов'язані з роботою рухомого складу й утримання, ремонтом і амортизацією, тобто як залежні, так і умовно-постійні витрати. У багатьох випадках необхідно застосовувати, поряд з методом укрупнених видаткових ставок елементи прямого рахунку для окремих видів робіт, зв'язаних зі специфікою перевезень. Модель визначення витрат підприємств міського транспорту для обґрунтування рівня плати за транспортні послуги повинна розроблятися відповідно до загальної моделі розрахунку собівартості перевезень для тарифних цілей міського пасажирського транспорту.
RU: Раскрыта необходимость совершенствования методологии тарифообразования для пассажирского транспорта. Существующая на автомобильном транспорте отчетность позволяет определить только среднюю себестоимость на единицу транспортной работы. Для тарифных целей себестоимость должна рассчитываться по тем же признакам, по которым дифференцирована тарифная система (расстояние, тип подвижного состава, его принадлежность, пасажиронаселенность и др). Способ расчета себестоимости перевозок для тарифных целей основывается на использовании метода расходных ставок, при этом применяется система укрупненных ставок с разделением по операциям перевозочного процесса (начально-конечная - НКО и движения - ДО). Этим методом можно распределять расходы, связанные с работой подвижного состава и содержания, ремонтом и амортизацией, то есть как зависящие, так и условно-постоянные расходы. Во многих случаях необходимо применять, наряду с методом укрупненных расходных ставок элементы прямого счета для отдельных видов работ, связанных со спецификой перевозок. Модель определения затрат предприятий городского транспорта для обоснования уровня платы за транспортные услуги должна разрабатываться в соответствии с общей моделью расчета себестоимости перевозок для тарифных целей городского пассажирского транспорта.
EN: The necessity of perfection of methodology of tariff formation for passenger urban transport is determined. The reporting on road transport allows you to determine only the average cost per unit of transport work. For tariff purposes, the cost must be calculated on the same grounds, which differentiated tariff system (distance, type of rolling stock, its membership and passenger population, etc.). The method of calculating the cost of transportation for tariff purposes is based on the use of the method of expense rates, while applying the system of enlarged rates with division by the operations of the transportation process (initial-end - FOB and mobile - RO). This method can be divided into the costs associated with the work of rolling stock and maintenance, repair and depreciation, ie both dependent and conditionally fixed costs. In many cases it is necessary to apply, along with the method of enlarged expense rates, the elements of a direct account for certain types of work related to the specifics of transportation. The model for determining the costs of urban transport enterprises to justify the level of payment for transport services should be developed in accordance with the general model of calculation of the cost of transportation for tariff purposes of urban passenger transport.
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11430
Other Identifiers: doi: 10.32680/2409-9260-2018-9(261)-102-116
Appears in Collections:Статті КЕМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mishchenko.pdf469,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.