Дослідження напруженого стану прогонової будови при спорудженні методом поздовжнього насуву

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UKR: Мета. Метою даної статті є визначення найбільш раціональних схем монтажу в процесі поздовжнього насуву, при яких всі напруження в конструкції будуть допустимими. Методика. В якості об’єкту дослідження в роботі використовується типова нерозрізна сталезалізобетонна прогонова будова по схемі 63+84+63 м за типовим проектом серії 3.503.9-62. Для дослідження напруженого стану прогонової будови в програмному комплексі «Midas Civil» були створені комп’ютерні скінченно-елементні моделі різних схем поздовжнього насуву. До розрахунку прийнято сім схем монтажу прогонової будови, які включають в себе поздовжній насув як металоконструкції (тільки металевої частини прогонової будови), так і насув змонтованої сталезалізобетонної прогонової будови. Результати. Розрахунок насуву сталезалізобетонної прогонової будови довів, що вже на перших стадіях, коли конструкція заводиться в половину першого прогону, в залізобетонній плиті відбувається перевищення значень розрахункового опору бетону на розтяг. Тому дані схеми монтажу використовувати не можна. На практиці рекомендовано спочатку насувати металеву частину прогонової будови, а потім вкладати блоки чи бетонувати монолітну плиту проїзду, що є раціональною схемою поздовжнього насуву вказаних прогонових будов. Наукова новизна. Результати дослідження напруженого стану прогонової будови в процесі поздовжнього насуву відмічені науковою новизною для обраної схеми. Практична значимість. Доведено, що найраціональнішим методом спорудження є поздовжній насув із використанням аванбека або тимчасової опори.
RUS: Цель. Целью данной статьи является определение наиболее рациональных схем монтажа в процессе продольной надвижки, при которых все напряжения в конструкции будут допустимыми. Методика. В качестве объекта исследования в работе используется обычное неразрезное сталежелезобетонное пролетное строение по схеме 63+84+63 м по типовому проекту серии 3.503.9-62. Для исследования напряженного состояния пролетного строения в программном комплексе «Midas Civil» были созданы компьютерные конечно-элементные модели различных схем продольной надвижки. К расчету принято семь схем монтажа пролетного строения, которые включают в себя продольную надвижка как металлоконструкции (только металлической части пролетного строения), так и надвижку смонтированного сталежелезобетонного пролетного строения. Результаты. Расчет надвижки сталежелезобетонного пролетного строения доказал, что уже на первых стадиях, когда конструкция входит в половину первого прогона, в железобетонной плите происходит превышение значений расчетного сопротивления бетона на растяжение. Поэтому данные схемы монтажа использовать нельзя. На практике рекомендуется сначала надвигать металлическую часть пролетного строения, а потом укладывать блоки или бетонировать монолитную плиту проезда, что является рациональной схемой продольной надвижки указанных пролетных строений. Научная новизна. Результаты исследования напряженного состояния пролетного строения в процессе продольной надвижки отмечены научной новизной для выбранной схемы. Практическая значимость. Доказано, что наиболее рациональным методом сооружения является продольная надвижка с использованием аванбека или временной опоры.
ENG: Purpose. The purpose of the given work is to determine the most rational construction schemes during longitudinal thrust such that all of the construction stresses would be allowable. Methodology. As an object of study the work considers common continuous composite reinforced concrete span by the scheme 63+84+63 m made according to the model design of 3.503.9-62 series. For the purpose of research of the span’s stress state using software package “Midas civil” computer finite element models of different schemes of longitudinal thrust were created. Seven construction schemes were accepted for the calculation that include both longitudinal thrust of metal part of the span and the thrust of constructed composite reinforced concrete span. Findings. The calculation of composite reinforced concrete thrust has proved that during the first stages, when the structure reaches the half of the first span, the stress in the concrete slab exceeds designed tensile strength of the concrete. Because of this, given construction schemes can’t be used. On practice it is recommended to thrust the metal part first and then to lay blocks or concrete the solid deck, that is the rational scheme of longitudinal thrust for the given spans. Originality. The results of the stress-strain state research during the longitudinal thrust can be noted as a scientific novelty for the chosen scheme. Practical value. It was shown that the most rational method of construction is the longitudinal thrust when using either launching nose or a temporary support.
Description
М. Попович: ORCID 0000-0003-1790-3110, П. Овчинников: ORCID 0000-0003-1046-803X
Keywords
метод поздовжнього насуву, метод скінченних елементів, збірна залізобетонна плита, сталезалізобетонна прогонова будова, нерозрізна прогонова будова, металоконструкція, метод продольной надвижки, метод конечных элементов, сборная железобетонная плита, сталежелезобетонное пролетное строение, неразрезное пролетное строение, металлоконструкция, longitudinal thrust method, finite element method, composite reinforced concrete slab, composite reinforced concrete span, continuous span, metalwork, КМТ
Citation
Попович, М. М. Дослідження напруженого стану прогонової будови при спорудженні методом поздовжнього насуву / М. М. Попович, П. А. Овчинников, В. І. Верхолаз // Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика. – 2017. – Вип. 11. – С. 67–73. – DOI: 10.15802/bttrp2017/158602.