Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11206
Title: Проблеми й перспективи розвитку високошвидкісного пасажирського залізничного транспорту
Other Titles: Проблемы и перспективы развития высокоскоростного пассажирского железнодорожного транспорта
Problems and Prospects of the High-Speed Passenger Railway Transport Development
Authors: Назаров, Олексій Анатолійович
Keywords: високошвидкісна магістраль
пасажирські перевезення
організація руху поїздів
конкуренція
безпека
высокоскоростная магистраль
пассажирские перевозки
организация движения поездов
конкуренция
безопасность
high-speed highway
passenger traffic
organization of train movement
competition
safety
КТВ
Issue Date: 2018
Publisher: Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна
Citation: Назаров, О. А. Проблеми й перспективи розвитку високошвидкісного пасажирського залізничного транспорту // Транспортні системи і технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпров. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпро, 2018. – Вип. 16. – С. 77–82. – doi: 10.15802/tstt2018/164068.
Abstract: UK: Мета. Метою роботи є дослідження проблем та перспектив розвитку високошвидкісного пасажирського залізничного транспорту на основі аналізу закордонного досвіду випробувань, будівництва та експлуатації високошвидкісних залізничних магістралей. Методика. Дослідження виконано на основі аналізу літературних джерел, нормативних документів та звітних даних, що стосуються питань організації високошвидкісного руху поїздів. Результати. За результатами дослідження встановлено, що в умовах конкуренції з іншими видами транспорту залізничний транспорт має шанс виграти боротьбу за пасажира у повітряного та автомобільного транспорту на середній дальності перевезень порядку 650-750 км за умов впровадження високошвидкісного руху поїздів за рахунок зручності розташування вокзалів у центрах міст, високого рівня безпеки та комфорту. Європейський Союз розглядає швидкісну залізницю як ключовий компонент своєї стратегії щодо скорочення викидів вуглецю та зменшення негативного впливу транспорту на довкілля і активно заохочує перерозподіл перевезень з автомобільного та повітряного транспорту на залізничний. Високошвидкісне сполучення являє собою єдину систему, яка поєднує в собі інфраструктуру, рухомий склад та умови експлуатації. Верхня межа швидкості встановлюється відповідно до технічних можливостей, вимог безпеки, екологічних вимог і допустимою величиною капітальних вкладень і експлуатаційних витрат. Під час розвинення поїздами великих швидкостей виникають різні технічні проблеми, над усуненням яких зараз працюють вчені всього світу, удосконалюючи як технічну базу рухомого складу, так і технічну оснащеність супроводу його у дорозі. Практична значимість. Реалізація європейської програми розширення високошвидкісної мережі на країни Східної Європи і СНД дозволить залізницям України інтегруватися в швидкісну мережу Європи та у світову транспортну систему, що дасть змогу збільшити потоки пасажирів у міждержавному сполученні. Однак, питання запровадження високошвидкісного залізничного руху в Україні залишається відкритим.
RU: Цель. Целью работы является исследование проблем и перспектив развития высокоскоростного пассажирского железнодорожного транспорта на основе анализа заграничного опыта испытаний, строительства и эксплуатации высокоскоростных железнодорожных магистралей. Методика. Исследование выполнено на основе анализа литературных источников, нормативных документов и отчетных данных, которые касаются вопросов организации высокоскоростного движения поездов. Результаты. По результатам исследования установлено, что в условиях конкуренции с другими видами транспорта железнодорожный транспорт имеет шанс выиграть борьбу за пассажира у воздушного и автомобильного транспорта на средней дальности перевозок порядка 650-750 км при условиях внедрения высокоскоростного движения поездов за счет удобства расположения вокзалов в центрах городов, высокого уровня безопасности и комфорта. Европейский Союз рассматривает скоростную железную дорогу как ключевой компонент своей стратегии относительно сокращения выбросов углерода и уменьшения негативного воздействия транспорта на окружающую среду и активно поощряет перераспределение перевозок с автомобильного и воздушного транспорта на железнодорожный. Высокоскоростное сообщение представляет собой единую систему, которая объединяет в себе инфраструктуру, подвижной состав и условия эксплуатации. Верхний предел скорости устанавливается согласно техническим возможностям, требованиям безопасности, экологическим требованиям и допустимой величиной капитальных вложений и эксплуатационных затрат. Во время развития поездами больших скоростей возникают разные технические проблемы, над устранением которых сейчас работают ученые всего мира, совершенствуя как техническую базу подвижного состава, так и техническую оснащенность сопровождения его в пути. Практическая значимость. Реализация европейской программы расширения высокоскоростной сети на страны Восточной Европы и СНГ позволит железным дорогам Украины интегрироваться в скоростную сеть Европы и в мировую транспортную систему, которая даст возможность увеличить потоки пассажиров в межгосударственном сообщении. Однако, вопрос внедрения высокоскоростного железнодорожного движения в Украине остается открытым.
EN: Purpose. The aim of the work is to study the problems and prospects of development of high-speed passenger rail transport based on the analysis of foreign experience in testing, construction and operation of high-speed rail lines. Methodology. The research was made on the basis of an analysis of literary sources, regulatory documents and reporting data that relate to the organization of high-speed train traffic. Results. According to the research results, it was established that in the conditions of competition between other types of transport, railway transport has the opportunity to win the fight for passenger traffic in air and road transport at an average distance of 650-750 km from the station, provided that the high speed of trains moves to the account, high level of safety and comfort. The European Union considers the high-speed railway as a key component of its strategy to reduce carbon emissions and reduce the negative impact of transport on the environment, and actively encourages the redistribution of traffic from road and air transport to rail. High-speed communication is a unified system that combines infrastructure, rolling stock and operating conditions. The upper speed limit is set according to the technical capabilities, safety requirements, environmental requirements and the permissible value of capital investments and operating costs. When trains amplify high speed, various technical problems arise, which scientists from all over the world are now working to eliminate, improving both the technical base of the rolling stock and the technical equipment to accompany it on the road. Practical significance. The implementation of the European program for expanding the high-speed network to the countries of Eastern Europe and the CIS will allow the railways of Ukraine to integrate into the high-speed network of Europe and into the global transport system, which will provide an opportunity to increase passenger traffic in interstate communication. However, the issue of introducing high-speed rail traffic in Ukraine remains open.
Description: О. Назаров: ORCID 0000-0001-8837-2041
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11206
http://tstt.diit.edu.ua/article/view/164068
http://tstt.diit.edu.ua/article/view/164068/pdf_151
Other Identifiers: doi: 10.15802/tstt2018/164068
Appears in Collections:Статті КТВ
Випуск 16 (ТСТП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazarov.pdf557,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.