Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11166
Title: Класифікація та перспективи розвитку пневматичного підвішування на залізничному транспорті
Other Titles: Классификация и перспективы развития пневматического подвешивания на железнодорожном транспорте
Classification and Prospects for the Development of Pneumatic Suspension in Railway Transport
Authors: Кузишин, Андрій Ярославович
Батіг, Андрій Васильович
Keywords: пневматичні ресори
рухомий склад
коливання кузова
нерівності колії
жорсткість підвіски
пневматические рессоры
подвижной состав
колебания кузова
неровности пути
жесткость подвески
air springs
rolling stock
body oscillations
unevenness of the track
suspension stiffness
КТБМ
Issue Date: 2018
Publisher: Державний університет інфраструктури та технологій, Київ
Citation: Кузишин, А. Я. Класифікація та перспективи розвитку пневматичного підвішування на залізничному транспорті / А. Я. Кузишин, А. В. Батіг // Зб. наук. пр. Держ. ун-ту інфраструктури та технологій. Серія: Трансп. системи і технології. – Київ, 2018. – Вип. 32, т. 1. – С. 183–194.
Abstract: UK: В статті було обґрунтовано ефективність застосування пневматичних ресор на рухомому складі. Було систематизовано та впорядковано пневматичні ресори для залізничного транспорту за їх типом, характеристиками та іншими особливостями. Надано рекомендації щодо вибору пневматичної ресори залежно від поставлених задач.
RU: В статье было обосновано эффективность применения пневматических рессор на подвижном составе. Были систематизированы и упорядочены пневматические рессоры для железнодорожного транспорта по их типу, характеристиками и другими особенностями. Даны рекомендации по выбору пневматической рессоры в зависимости от поставленных задач.
EN: The article noted that at this stage of development of railway transport in Ukraine, systematization of types, parameters and technical characteristics of air springs was not performed. This in turn would lead to an acceleration of their choice, depending on the tasks. In this paper, the author notes that despite the shortcomings, which include additional air flow, air springs have significant advantages compared with other elastic elements of the spring suspension. This is an opportunity to provide fairly large static deflections with simple means, and also it is necessary to damp the body oscillations. The tests of rolling stock with air spring suspension showed that despite the almost identical possibilities of helical coil springs and air springs in increasing the static deflection, the latter have vibration-proof properties and comfort. Another advantage of air springs is the possibility of perception of high horizontal and diagonal movements, vibration protection from impact of rail joints, unevenness of the track and rolling surfaces of the wheels of the wheelset, the ability to maintain a constant height of the body floor above the rail heads. As a result of the research, the types, parameters and technical characteristics of air springs, reduced models of air springs that are used on railway rolling stock were systematized. For each specific model, their static data is presented: height, volume and permissible load; change in vertical, horizontal stiffness depending on the load, the natural frequency of oscillation.
Description: А. Кузишин: ORCID 0000-0002-3012-5395; А. Батіг: ORCID 0000-0003-1205-6004
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11166
Appears in Collections:Статті КТБМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuzyshyn_2018_32_1.pdf1,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.