Розрахунок потенціалу енергозбереження за рахунок управління показниками потоку поїздів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UK: У роботі аналізується потенціал енергозбереження системи тягового електропостачання за рахунок корегування показника нерівномірності потоку поїздів для електрифікованої ділянки. Розглянуто порівняння двох графіків руху поїздів з різної нерівномірністю за критерієм втрат електроенергії в тяговій мережі. Розглянуто діючий графік руху поїздів на дистанції електропостачання. Для діючого графіку розраховано втрати електроенергії в тяговій мережі. Запропоновано коригований графік руху поїздів, в якому показник нерівномірності менший. Діючий і пропонований графік руху поїздів порівняно за критерієм втрат електроенергії в тяговій мережі. Величина втрат електроенергії в елементах системи електропостачання є визначальним фактором оцінки ефективності процесів електропостачання і електроспоживання в будь-якій електроенергетичній системі. В якості показника нерівномірності потоку поїздів прийнято коефіцієнт варіації. Зменшити втрати електроенергії в тяговій мережі можливо за допомогою коригування показників нерівномірності транспортного потоку. Чим менша нерівномірність потоку поїздів тим менші втрати електроенергії в елементах системи тягового електропостачання. Запропоновано коригований графік потоку поїздів. Встановлено границі технічно досяжного потенціалу енергозбереження в системі тягового електропостачання за рахунок корегування показника нерівномірності потоку поїздів на електрифікованій ділянці. В сучасних умовах роботи залізницям України необхідно шукати шляхи енергозбереження з мінімальними інвестиціями. За рахунок корегування нерівномірності потоку поїздів можна зменшити втрати електроенергії в тяговій мережі. Встановлення потенціалу енергозбереження дозволяє планувати витрати на енергоощадні заходи, ранжувати їх по заданим критеріям, шукати дофінансування від фінансових інституцій
RU: В работе анализируется потенциал энергосбережения системы тягового электроснабжения за счет корректировки показателя неравномерности потока поездов для электрифицированного участка. Рассмотрено сравнение двух графиков движения поездов с различной неравномерностью по критерию потерь электроэнергии в тяговой сети. Рассмотрены действующий график движения поездов на дистанции электроснабжения. Для действующего графика рассчитаны потери электроэнергии в тяговой сети. Предложено скорректированный график движения поездов, в котором показатель неравномерности меньший. Действующий и предлагаемый график движения поездов сравниваются по критерию потерь электроэнергии в тяговой сети. Величина потерь электроэнергии в элементах системы электроснабжения является определяющим фактором оценки эффективности процессов электроснабжения и электропотребления в любой электроэнергетической системе. В качестве показателя неравномерности потока поездов принято коэффициент вариации. Уменьшить потери электроэнергии в тяговой сети возможно с помощью корректировки показателей неравномерности транспортного потока. Чем меньше неравномерность потока поездов, тем меньшие потери электроэнергии в элементах системы тягового электроснабжения. Предложено скорректированный график потока поездов. Установлено границы технически достижимого потенциала энергосбережения в системе тягового электроснабжения за счет корректировки показателя неравномерности потока поездов на электрифицированном участке. В современных условиях работы железным дорогам Украины необходимо искать пути энергосбережения с минимальными инвестициями. За счет корректировки неравномерности потока поездов можно уменьшить потери электроэнергии в тяговой сети. Установление потенциала энергосбережения позволяет планировать расходы на энергосберегающие мероприятия, ранжировать их по заданным критериям, искать дофинансирование от финансовых институтов.
EN: The paper analyzes the energy saving potential of the traction power system by adjusting the unevenness of the flow of trains for the electrified section. The comparison of two train schedules with different non-uniformity according to the criterion of electric power losses in the traction network is considered. Considered the current timetable of trains on the section of power supply. For the current timetable, the power losses in the traction network was calculated. An adjusted train timetable is proposed, in which the index of unevenness is smaller. The current and proposed timetable of trains is compared on the criterion of electric power losses in the traction network. The amount of electricity losses in the elements of the power supply system is a determining factor for assessing the efficiency of the power supply and electricity consumption processes in any power supply system. The coefficient of variation is proposed as an indicator of uneven flow of trains. Reducing power losses in the traction network is possible by adjusting the traffic flow unevenness indicators. The less uneven flow of trains is the less electric power loss in the elements of the traction power system. It was proposed the corrected train flow timetable. It was established the boundaries of the technically accessible potential of energy saving in the traction power supply system due to the correction of the unevenness of the flow of trains on the electrified section. In current s working conditions, railways in Ukraine need to look for ways to save energy with minimal investment. By adjusting the uneven flow of trains, it's possible to reduce the power losses in the traction network. Setting up energy saving potential allows you to plan the costs of energy-saving measures, rank them according to specified criteria, seek co-financing from financial institutions.
Description
В. Кузнецов: ORCID 0000-0003-4165-1056
Keywords
графік руху, енергозбереження, система тягового електропостачання, втрати електроенергії, тягова мережа, график движения, энергосбережение, система тягового электроснабжения, потери электроэнергии, тяговая сеть, traffic timetable, energy saving, traction power system, power losses, traction network, КІСЕ
Citation
Кузнецов, В. Г. Розрахунок потенціалу енергозбереження за рахунок управління показниками потоку поїздів / В. Г. Кузнецов, А. В. Кравцов // Електрифікація транспорту. – 2018. − № 15. − С. 91–98. − DOI: 10.15802/etr.v0i15.155698.