Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11065
Title: Дослідження ефективності електрифікації напрямку Запоріжжя – Комиш – Зоря – Волноваха
Other Titles: Исследование эффективности электрификации направления Запорожье – Камыш - Заря – Волноваха
Research Efficiency of Electrification Directions Zaporozhye – Kamysh - Zarya – Walnovakh
Authors: Курган, Микола Борисович
Байдак, Сергій Юрійович
Хмелевська, Неля Петрівна
Keywords: вид тяги
електрифікація
паливно-енергетичні ресурси
енергоємність
модернізація колії
швидкість руху
постійний струм
электрификация
топливно-энергетические ресурсы
энергоемкость
модернизация пути
скорость движения
постоянный ток
type of thrust
electrification
fuel and energy resources
energy intensity
modernization of the way
speed of movement
constant electricity
КПБД
Issue Date: 2018
Publisher: Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро
Citation: Курган, М. Б. Дослідження ефективності електрифікації напрямку Запоріжжя – Комиш – Зоря – Волноваха / М. Б. Курган, С. Ю. Байдак, Н. П. Хмелевська // Електрифікація транспорту. 2018. − № 15, − С. 43-53. − DOI: 10.15802/etr.v0i15.155603.
Abstract: UK: В даній статті на прикладі одноколійної ділянки з тепловозною тягою Запоріжжя-Волноваха, що зв’язує Криворізький рудний басейн, металургійні підприємства Донецької області і порти Азовського моря досліджується ефективність електрифікації для підвищення пропускної спроможності. Для досягнення мети проаналізовано етапи створення і розвитку залізничного напрямку, починаючи з уведення в експлуатацію - 1903 рік. Показано, як технічне оснащення ділянок залізниці впливає на експлуатаційні показники. За результатами розрахунків зроблено висновок щодо впливу експлуатаційних показників, параметрів профілю і плану, а також технічного стану локомотивів на ефективність електрифікації одноколійних залізниць.
RU; В данной статье на примере однопутного участка с тепловозной тягой Запорожье-Волноваха, связывающей Криворожский рудный бассейн, металлургические предприятия Донецкой области и порты Азовского моря, исследуется эффективность электрификации для повышения пропускной способности. Для достижения цели проанализированы этапы создания и развития железнодорожного направления, начиная с ввода в эксплуатацию - 1903 год. Показано, как техническое оснащение участков железной дороги влияет на эксплуатационные показатели. По результатам расчетов сделан вывод о влиянии эксплуатационных показателей, параметров профиля и плана, а также технического состояния локомотивов на эффективность электрификации однопутных железных дорог.
EN: In this article, the efficiency of electrification for increasing the capacity is investigated using the example of a single-track section with diesel traction of Zaporozhye-Volnovakh connecting the Krivoy Rog ore basin, metallurgical enterprises of the Donetsk region and the ports of the Sea of Azov. To achieve the goal, the stages of the creation and development of the railway direction have been analyzed, starting from commissioning in 1903. It is shown how the technical equipment of the railway sections affects the performance indicators. Based on the results of the calculations, a conclusion was made about the impact of operational parameters, profile and plan parameters, as well as the technical state of locomotives on the electrification efficiency of single-track railways.
Description: М. Курган: ORCID 0000-0002-8182-7709; С. Байдак: ORCID 0000-0002-7909-8527; Н. Хмелевська: ORCID 0000-0002-2360-8671
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11065
http://etr.diit.edu.ua/article/view/155603
ISSN: 2307-4221 (print)
2312-6574 (online)
Other Identifiers: DOI: 10.15802/etr.v0i15.155603
Appears in Collections:Статті КПБД
№ 15 (ЕТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kurhan.pdf728,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.