Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11016
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKovalchuk, Vitalii V.en
dc.contributor.authorKovalchuk, Yuri Ye.en
dc.contributor.authorSysyn, Mykola P.en
dc.contributor.authorStankevych, Volodymyr Z.en
dc.contributor.authorPetrenko, Oleksiy V.en
dc.date.accessioned2019-01-25T10:59:18Z-
dc.date.available2019-01-25T10:59:18Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifierdoi: 10.15587/1729-4061.2018.123002-
dc.identifier.citationEstimation of carrying capacity of metallic corrugated structures of the type multiplate mp 150 During interaction with backfill soil / V. Kovalchuk, Yu. Kovalchuk, M. Sysyn, V. Stankevych, O. Petrenko // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2018. – 1/1 (91). – P. 18 – 26. – doi: 10.15587/1729-4061.2018.123002. – A piece of text is given.en
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11016-
dc.descriptionV. Kovalchuk: ORCID 0000-0003-4350-1756; Yu. Kovalchuk: ORCID 0000-0002-1151-5785; M. Sysyn: ORCID 0000-0001-6893--0018; V. Stankevych: ORCID 0000-0003-3471-6608; O. Petrenko: ORCID: 0000-0002-8870-8534en
dc.description.abstractEN: We estimated the stressed state of a railroad structure with a large cross section spanning more than 6 m, which is made from metallic corrugated sheets of the type Multiplate MP 150. The stressed-strained state of the corrugated structure was estimated depending on the residual deformation of vertical diameter of the pipe, the modulus of elasticity of backfill soil, and the degree of compaction. The study conducted has demonstrated that maximum stresses occur on the horizontal sides of a metallic pipe, and maximum deformations ‒ in the pipe vault. It was established that an increase in the degree of compaction of backfill soil leads to a decrease in the stresses in a metallic pipe by almost half. The stresses grow much faster with an increase in irregularity on the railroad track. Numerical calculations have shown that the equivalent stresses exceed the permissible magnitude of 235 MPa when the degree of compaction of backfill soil is below 90 % and an operational irregularity on the track develops beyond the permissible magnitude. Operational observations have shown that the pipe is most vulnerable, in terms of resistance against the formation of a plastic hinge, in the initial period of operation when the backfill soil has not yet reached the standard compaction. At the initial stage of operation of a metallic corrugated pipe it is necessary to improve the level of technological control in order to timely detect railroad track's irregularities that exceed the standards, and to eliminate them. Under normal operational conditions, a metallic corrugated structure has a rather large reserve of carrying capacity, which amounts to 80 %. However, these structures, despite their high initial strength margin, are very sensitive to an increase in external dynamic loads due to the occurrence of irregularity on the railroad track.en
dc.description.abstractUK: Проведено оцінку напруженого стану залізничної конструкції типу Multiplate MP 150 із врахуванням ступеню ущільнення ґрунтової засипки. Встановлено, що у початковий період експлуатації металева гофрована конструкція є нестійкою проти утворення пластичного шарніра, коли ґрунтова засипка ще не досягла нормативного ступеню ущільнення. З метою недопущення розвитку залишкових деформацій металевої гофрованої труби необхідний технічний нагляд за трубою протягом року експлуатації.uk_UA
dc.description.abstractRU: Проведена оценка напряженного состояния железнодорожной конструкции типа Multiplate MP 150 с учетом степени уплотнения грунтовой засыпки. Установлено, что в начальный период эксплуатации металлическая гофрированная конструкция является неустойчивой против образования пластического шарнира, когда грунтовая засыпка еще не достигла нормативного степени уплотнения. С целью недопущения развития остаточных деформаций металлической гофрированной трубы необходим технический надзор за трубой в течение года эксплуатации.ru_RU
dc.description.sponsorshipНаціональний університет «Львівська політехніка»; Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я. С. Підстригача НАН України; Дрезденський Технічний Університетuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherPC "Technology Center", Ukrainian State University of Railway Transport, Kharkovuk_UA
dc.subjectresidual deformationen
dc.subjectcarrying capacityen
dc.subjectcorrugated structureen
dc.subjectmodulus of elasticityen
dc.subjectirregularity on the railroad tracken
dc.subjectзалишкова деформаціяuk_UA
dc.subjectнесуча здатністьuk_UA
dc.subjectгофрована конструкціяuk_UA
dc.subjectмодуль пружностіuk_UA
dc.subjectнерівність на залізничній коліїuk_UA
dc.subjectостаточная деформацияru_RU
dc.subjectнесущая способностьru_RU
dc.subjectгофрированная конструкцияuk_UA
dc.subjectмодуль упругостиru_RU
dc.subjectнеравенство на железнодорожном путиru_RU
dc.subjectКРС (ЛФ)uk_UA
dc.titleEstimation of Carrying Capacity of Metallic Corrugated Structures of the Type Multiplate MP 150 During Interaction with Backfill Soilen
dc.title.alternativeОцінка несучої здатності металевої гофрованої конструкції типу MULTIPLATE MP 150 при взаємодії із грунтом засипкиuk_UA
dc.title.alternativeОценка несущой способности металлических гофрированных конструкции типа MULTIPLATE MP 150 при взаимодействии с почвой засыпкиru_RU
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КРС (ЛФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovalchuk_1_91_18.pdfA piece of text is given.79,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.