The Role of Empathy in English Teaching

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
Abstract
EN: The aim of this study is to identify the role of empathy in learning process and to make students get involved in it and obtain fruitful outcomes in this direction. The qualitative method was used in this study to find out due data for explaining the positive effects of empathy for better learning. This study emphasizes the importance of empathy and its influence for making the English learning process fruitful through comparing the explanations and views of different researches. This paper describes some of the key findings from profound studies of this matter, which examined the role of empathy in teacher–student relationships and its relevance to moral modelling. The project collected data through interviews and classroom observations and used grounded methodology theory for the analysis. The literature considers the latest research in neuroscience and the significance of emotions in moral decision making alongside older psychological research on affect and empathy in learning. Empathy has long been an intrinsic part of the education system, if schools are involved in intellectual development, they are inherently involved in emotional development. The results explain that the teachers should approach the students like mother and father while teaching. Thus, this approach will make students learn easily and also make the students motivation high and better towards learning.
UK: Метою цього дослідження є визначення ролі емпатії у процесі навчання англійської мови та залучення студентів до цього процесу та отримання плідних результатів у цьому напрямку.У цьому дослідженні був використаний якісний метод для з'ясування даних для пояснення позитивного ефекту емпатії для кращого навчання. Це дослідження підкреслює важливість емпатії та її впливу на процес плідності процесу вивчення англійської мови шляхом порівняння пояснень та поглядів різних досліджень. Дана стаття описує деякі основні висновки глибоких досліджень з цього питання, в якому розглянуто роль співпереживання у відносинах між викладачами та студентами та її відповідність до морального моделювання. Було зібрано дані шляхом опитування та спостереження в аудиторії та було використано теорію методології для аналізу. У статті розглядаються останні дослідження в галузі нейронауки та значення емоцій у прийнятті моральних рішень разом із психологічними дослідженнями щодо впливу емпатії на навчання. Емпатія вже давно є невід'ємною частиною системи освіти, якщо університети залучені до інтелектуального розвитку, вони за своєю суттю беруть участь в емоційному розвитку студентів. Результати пояснюють, що викладачі повинні ставитися до студентів з співчуттям та розумінням. Таким чином, цей підхід допоможе студентам легко навчатися, а також підвищить мотивацію студентів до навчання.
RU: Целью этого исследования является определение роли эмпатии в процессе обучения английскому языку и вовлечение учащихся к этому процессу и получение плодотворных результатов в этом направлении. В этом исследовании был использован качественный метод для выяснения должных данных для объяснения положительных эффектов эмпатии для лучшего обучения. В этом исследовании подчеркивается важность эмпатии и ее влияния на то, чтобы сделать процесс изучения английского языка плодотворным, сравнивая объяснения и взгляды различных исследований. В этом документе описаны некоторые ключевые выводы глубоких исследований этого вопроса, в которых рассматривается роль эмпатии в отношениях между преподавателем и студентом и ее актуальность для морального моделирования. Были собраны данные с помощью опроса и наблюдения в аудитории и использовал обоснована методологическая теория для анализа. В статье наряду с более старыми психологическими исследованиями по влиянию и эмпатии на обучение рассматриваются новейшие исследования в области нейробиологии и значение эмоций в принятии моральных решений. Эмпатия уже давно является неотъемлемой частью системы образования, если университеты участвуют в интеллектуальном развитии, они по своей сути вовлечены в эмоциональное развитие студентов. Результаты показали, что для достижения положительного эффекта преподаватели должны относится к студентам с эмпатией. Таким образом, этот подход заставит учащихся легко учиться, а также повысить мотивацию студентов к учебе.
Description
K. Pererva: ORCID 0000-0002-9154-9407
Keywords
empathy, learning process, outcomes, approach, positive effect, емпатія, процес навчання, результати, підхід, позитивний ефект, эмпатия, процесс обучения, результаты, подход, положительный эффект, КІМ
Citation
Pererva, K. M. The Role of Empathy in English Teaching: [препринт] // Англістика та американістика : зб. наук. пр. / Дніпропетр. нац. ун-т ім. Олеся Гончара. – Дніпро, 2018 [?]. – Вип. ?.