Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/1099
Title: Удосконалення пружних ковзунов ТАУС
Other Titles: Совершенствование упругих скользунов ТАУС
The Improvement of the Spring TAUS Slippers
Authors: Мельничук, Василь Олексійович
Мельничук, Василий Алексеевич
Melnichuk, Vasily O.
Міщенко, Андрій Анатолійович
Мищенко, Андрей Анатольевич
Mishchenko, Andrey A.
Савчук, Орест Макарович
Savchuk, Orest M.
Keywords: візки вантажних вагонів
ковзуни
модернізація
тележки грузовых вагонов
скользуны
модернизация
bogie freight wagons
slippers
modernization
КВВГ
Issue Date: 2009
Publisher: Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
Citation: Мельничук, В. О. Удосконалення пружних ковзунов ТАУС / В. О. Мельничук, А. А. Міщенко, О. М. Савчук // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізничн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2009. – Вип. 28. – С. 25–28. УДК 629.4.027.3
Abstract: UK: Ковзуни ТАУС (патентовласник – Транспортна академія України, Східний центр) розроблено для типових вантажних візків моделі 18-100 з метою підвищення до 100…120 км/год безпечної швидкості руху вагонів експлуатаційного парку. Після нескладної модернізації під час деповського ремонту вагона ковзуни переобладнуються у пружні беззазорні ТАУС. Це дозволяє збільшити критичну швидкість вагона за рахунок гасіння коливань виляння візків. У статті розглянуто питання подальшого удосконалення цих ковзунів.
RU: Скользуны ТАУС (владелец патента – RU: Транспортная академия Украины, Восточный центр) разработаны для типовых грузовых тележек модели 18-100 с целью повышения до 100…120 км/ч безопасной скорости движения вагонов эксплуатационного парка. После несложной модернизации во время деповского ремонта вагона скользуны переоборудуются в упругие беззазорные ТАУС. Это позволяет увеличить критическую скорость вагона за счет гашения колебаний виляния тележек. В статье рассмотрены вопросы дальнейшего усовершенствования этих скользунов.
EN: The TAUS slippers (a patent owner is the Transport Academy of Ukraine, the Eastern Center) are developed for typical freight bogies of model 18-100 in order to increase up to 100…120 km/h the safe traffic speed of operation stock wagons. After a simple modernization during the depot repair of the wagon the slippers are to be reequipped into the elastic gapless TAUS ones. It allows increasing the critical wagon speed due to reducing the hunting vibrations of bogies. The paper is devoted to consideration of issues of further improvement of these slippers.
Description: А. Міщенко: ORCID 0000-0002-5543-8435
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/1099
http://stp.diit.edu.ua/article/view/13547/11376
http://stp.diit.edu.ua/article/view/13547
ISSN: 1993-9175
Appears in Collections:Випуск 28
Статті КВВГ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MelnychukMishchenkoSavchuk_28.pdf255,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.