Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10667
Title: Principles of DEtermining the Basic Functions of Railway Hubs
Принципи визначення основних функцій залізничних ХАБів
Принципы определения основных функций железнодорожных ХАБов
Authors: Barash, Yuriy S.
Bobyl, Vladimir V.
Charkina, Tetiana Yu.
Bozhok, Nataliia O.
Chornovil, Olena V.
Keywords: passenger stations
transport interchange nodes
HUB functions
train schedule
transfer of passengers and baggage
пасажирські вокзали
транспортні пересадочні вузли
функції ХАБів
графік руху поїздів
трансферні перевезення пасажирів і багажу
пассажирские вокзалы
транспортные пересадочные узлы
функции ХАБов
график движения поездов
трансферные перевозки пассажиров и багажа
КОіО
КЕМ
Issue Date: 2018
Publisher: Kaunas University of Technology, Panevezys, Lithuania
Citation: Principles of determining the basic functions of railway hubs: [preprint] / Yu. Barash, V. Bobyl, Т. Charkina, N. Bozhok, О. Сhornovil // Intelligent Technologies in Logistics and Mechatronics Systems : The 12th International Conference, April 26–27, 2018, Panevėžys / Kaunas University of Technology. – Panevezys, 2018. – P. 21–25.
Abstract: EN: Goal. During the past two years the question about creation of passenger transportation hubs has been raised at the conferences held by Ukrzalisnitsya (Ukrainian Railways). And it became evident that every specialist has a different understanding of the concept. At the moment, several railway junctions for the passenger hubs have been chosen. These locations are Kiyiv, Kharkiv, Dnepr, Lviv and Odesa. The developers’ goal is to set functions of these hubs and to improve them due to optimization of train schedule, shortening of trip time and providing passengers with comfortable conditions. Results. The work analyzes the existing functions of railway stations and provides a list of some new functions that can be introduced to transform existing stations into railway transport hubs. Practical significance. The implementation of the new passenger transportation junction functions listed in the work will allow the management of the Ukrainian Railways to provide additional facilities for passengers and improve the quality of services due to train schedule optimization, reducing travel time, providing additional transfer services for passengers and baggage as well as shopping and entertainment services.
UK: Мета. Два роки поспіль на конференціях Укзалізніці постає питання про організацію транспортних пасажирських ХАБів на Україні, але при цьому кожен фахівець розуміє це питання по - різному. Зараз, навіть визначено декілька залізничних вузлів, де будуть організовані пасажирські ХАБи: Київ, Харків, Дніпро, Львів і Одеса. Автори поставили собі за мету визначитися з функціями, які будуть виконувати ХАБи і вдосконалити їх за рахунок оптимізації графіку руху поїздів, скорочення терміну поїздки та надання максимального комфорту для пасажирів. Методика. Для вирішення даного питання був застосований системний підхід, який дозволив визначити обсяг необхідних функцій, що повинен виконувати віртуальний ХАБ. Результати. В роботі проаналізовано існуючі функції залізничних вокзалів і запропоновано перелік деяких нових функцій, які можна ввести додатково для трансформації вокзалів в залізничні транспортні вузли - ХАБи. Практичне значення. Реалізація нових функцій транспортних пересадочних вузлів дозволить керівництву ПАТ «Українські залізниці» створити для пасажирів додаткові зручності і підвищити якість їх обслуговування за рахунок оптимізації графіка руху поїздів, зменшення часу поїздки, надання додаткових трансфертних перевезень пасажирів і багажу та торгово-розважальних послуг.
RU: Цель. Два года подряд на конференциях Укзализници встает вопрос про организацию транспортных пассажирских ХАБов на Украине, но при этом каждый специалист понимает этот вопрос по - разному. Сейчас, даже определено несколько железнодорожных узлов, где будут организованы пассажирские ХАБы: Киев, Харьков, Днепр, Львов и Одесса. Авторы поставили себе цель определиться с функциями, которые будут выполнять ХАБы и усовершенствовать их за счет оптимизации графика движения поездов, сокращения срока поездки и предоставления максимального комфорта для пассажиров. Методика. Для решения данного вопроса был применен системный подход, который позволит определить объем необходимых функций, которые должен выполнять виртуальный ХАБ. Результаты. В работе проанализированы существующие функции железнодорожных вокзалов и предложен перечень некоторых новых функций, которые можно ввести дополнительно для трансформации вокзалов в железнодорожные транспортные узлы - ХАБы. Практическое значение. Реализация новых функций транспортных пересадочных узлов позволит руководству ПАТ «Украинские железные дороги» создать для пассажиров дополнительные удобства и повысить качество их обслуживания за счет оптимизации графика движения поездов, уменьшения времени поездки, предоставлении дополнительных трансфертных перевозок пассажиров и багажа и торгово-развлекательных услуг.
Description: Yu. Barash: ORCID 0000-0001-5911-9805; V. Bobyl: ORCID 0000-0002-7306-3905; T. Charkina: ORCID 0000-0001-6202-0910; N. Bozhok: ORCID: 0000-0003-3566-2381
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10667
Appears in Collections:Статті КЕМ
Статті КОіО (раніше КОАІВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Barash.pdf160,26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.