Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10334
Title: Автоматична ідентифікація окремих частин транспортного засобу при впровадженні нових концепцій системи технічного обслуговування та ремонту
Other Titles: Автоматическая идентификация отдельных частей транспортного средства при внедрении новых концепций системы технического обслуживания и ремонта
Automatic Identification of Separate Parts of Vehicle with Implementation of New Concepts of Maintenance and Repair Implementation
Authors: Мурадян, Леонтій Абрамович
Шапошник, Владислав Юрійович
Keywords: рухомий склад
система автоматичної ідентифікації
RFID системи
система технічного обслуговування та ремонту
подвижной состав
система автоматической идентификации
RFID системы
система технического обслуживания и ремонта
rolling stock
automatic wagon identification
RFID systems
maintenance and repair systems
КВВГ
ГНДЛ Вагони
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту, Харків
Citation: Мурадян Л. А. Автоматична ідентифікація окремих частин транспортного засобу при впровадженні нових концепцій системи технічного обслуговування та ремонту / Л. А. Мурадян, В. Ю. Шапошник // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2017. – № 4. – С. 44–50.
Abstract: UK: Метою роботи є вдосконалення методу автоматичної ідентифікації вагона та його окремих складових в рамках впровадження нових концепцій системи технічного обслуговування та ремонту Подальший розвиток систем автоматичної ідентифікації вантажних вагонів повинен передбачати можливість автоматичної ідентифікації окремих вузлів та деталей вагонів. На думку авторів найбільш повно вимогам, які пред’являються до таких систем, відповідають RFID системи для несамохідного рухомого складу.
RU: Целью работы является совершенствование метода автоматической идентификации вагона и его отдельных составляющих в рамках внедрения новых концепций системы технического обслуживания и ремонта. Дальнейшее развитие систем автоматической идентификации грузовых вагонов должно предусматривать возможность автоматической идентификации отдельных узлов и деталей вагонов. По мнению авторов, наиболее полно требованиям, предъявляемым к таким системам, соответствуют RFID системы для несамоходного подвижного состава.
EN: The objective of the research is to improve the method of automatic wagon identification and its parts as part of new concepts of maintenance and repair implementation. A changeover to new concepts of maintenance becomes possible thanks to improvement of automatic rolling stock identification. Taking into account service damages and their rebuilding service reliability rating in real conditions is possible thanks to wagon units and wagon parts data acquisition which estimates its resource and turnaround time. Future development of automatic wagon identification should allow for separate units and wagon parts automatic identification. To authors view more complete demands are: under severe weather events functioning, strokes and vibration influence, ease of installation, big reading and identification radius providing, doesn’t need maintenance, has perpetual lifetime, doesn’t need the source of energy for sign work of freight rolling stock, has about 100% data reliability, safe for people and environment, it goes along with RFID systems for unpowered rolling stock.
Description: Л. Мурадян: ORCID 0000-0003-1781-4580, В. Шапошник: ORCID 0000-0003-4701-6491
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10334
Appears in Collections:Статті КВВГ
Статті ГНДЛ Вагони

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muradian.pdf550,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.