Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/1022
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRaspopov,Alexander S.en
dc.contributor.authorRusu, Sergey P.en
dc.contributor.authorArtyomov, Vitaly Ye.en
dc.date.accessioned2012-04-18T08:52:09Z-
dc.date.available2012-04-18T08:52:09Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationRaspopov, A. Dynamics of Reinforced-Concrete Spans with Railway Track Eccentricity : [препринт] / A. Raspopov, S. Rusu, V. Artyomov // Procs. Rigas Tehniskas Universitates Dzelzcela Transporta Instituts. – 2011. – С. 153–160.en
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/1022en
dc.description.abstractEN: Significance effects of railway track eccentricity on railway span vibration character by locomotive moving with various speeds are investigated. The mathematical model of the eccentricity of a railway track on the span of railway bridges is proposed. The dynamic analysis of three-dimensional girder systems based of the Newton-Euler differential nonlinear equations modeling aspects are represented.en
dc.description.abstractUK: Досліджено вплив ексцентриситету колії на характер коливань прогонових будов для різних швидкостей руху одиночного локомотива. Запропонована математична модель для урахування ексцентриситету рейкової колії на прогонових будовах залізничних мостів. Розглянуті деякі аспекти динамічного розрахунку стержневих систем з використанням нелінійних диференціальних рівнянь Ейлера-Лагранжа.uk_UA
dc.description.abstractRU: Исследовано влияние эксцентриситета пути на характер колебаний пролетных строений при различных скоростях движения одиночного локомотива. Предложена математическая модель для учета эксцентриситета рельсового пути на пролетных строениях железнодорожных мостов. Рассмотрены некоторые аспекты динамического расчета стержневых систем с использованием нелинейных дифференциальных уравнений Эйлера-Лагранжа.ru_RU
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherRigas Tehniskas Universitates Dzelzcela Transporta Institutsuk_UA
dc.subjectvibrations of railway bridgesen
dc.subjectailway track eccentricityen
dc.subjectreinforced-concrete spansen
dc.subjectEuler-Lagrange differential equationsen
dc.subjectsolid bodies system dynamicsen
dc.subjectinertia moments of asymmetric elementen
dc.subjectколивання залізничних мостівuk_UA
dc.subjectрейкова колія з ексцентриситетомuk_UA
dc.subjectпопередньо напружувана прогонова будоваuk_UA
dc.subjectдиференціальні рівняння Ейлера-Лагранжаuk_UA
dc.subjectтвердотільна динамікаuk_UA
dc.subjectмомент інерції несиметричного тілаuk_UA
dc.subjectколебания железнодорожных мостовru_RU
dc.subjectрельсовый путь с эксцентриситетомru_RU
dc.subjectпредварительно напряженное пролетное строениеru_RU
dc.subjectдифференциальные уравнения Эйлера-Лагранжаru_RU
dc.subjectтвердотельная динамикаru_RU
dc.subjectмомент инерции несимметричного телаru_RU
dc.subjectКМТuk_UA
dc.titleDynamics of Reinforced-Concrete Spans with Railway Track Eccentricity (preprini)en
dc.title.alternativeДинаміка залізобетонних прогонових будов з ексцентриситетом рейкової колії (препринт])uk_UA
dc.title.alternativeДинамика железобетонных пролетных строений с эксцентриситетом рельсового пути (препринт])ru_RU
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КМТ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Raspopov_Artomov_1_Article_EN.pdfпрепринт359,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.