Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9301
Title: Influence of Hot-Reduction Parameters on the Steel Austenite Structure of a Railway Wheel
Other Titles: Вплив параметрів гарячого обтискування на структуру аустеніту сталі залізничного колеса
Влияние параметров горячего обжатия на структуру аустенита стали железнодорожного колеса
Authors: Vakulenko, Ihor O.
Вакуленко, Ігор Олексійович
Вакуленко, Игорь Алексеевич
Bolotova, Daria M.
Болотова, Дар’я Михайлівна
Болотова, Дарья Михайловна
Perkov, Oleg N.
Перков, Олег М.
Перков, Олег Н.
Lisnyak, Alex G.
Lisniak, Alex H.
Лісняк, О. Г.
Лисняк, А. Г.
Keywords: rim railway wheel
grain size
austenite
temperature
hot-hardening
обод залізничного колеса
розмір зерна
аустеніт
температура
гаряче обтискування
обод железнодорожного колеса
размер зерна
аустенит
температура
горячее обжатие
КТМ
Issue Date: 2016
Publisher: Politechniki Śląskiej, Poland
Abstract: EN: The formation of grain structures with boundaries similar to substructures is one of the factors contributing to grain refinement in hot-reduction carbon steel. At the forming of a rim, the slight cooling-down (100-150°C) of the surface volumes is sufficient to increase their strength characteristics. After that, an increase in the magnitude of the hot-hardening of metal in the central rim volumes will lead to the formation of a more uniform fine-grain austenite structure over the rim section.
UK: Формування структури зерен аустеніту з межами подібними субструктурним, є одним з факторів, що сприяє подрібненню зерна протягом гарячого обтискування. При формуванні ободу незначного охолодження (на 100-150°С) поверхневих об’ємів достатньо для приросту характеристик міцності. В результаті зростання величини гарячого наклепу металу в центральних об’ємах ободу приведе до формування більш рівномірної структури з дрібним зерном аустеніту по його перетину.
RU: Формирование структуры зерен аустенита с границами подобными субструктурным, является одним из факторов, способствующих измельчению зерна в течение горячего обжатия. При формировании обода незначительного подстуживания (на 100-150°С) поверхностных объемов достаточно для прироста прочностных характеристик. В результате возрастания величины горячего наклепа металла в центральных объемах обода приведет к формированию более равномерной, мелкозернистой структуры аустенита по его сечению.
Description: Influence of Hot-Reduction Parameters on the Steel Austenite Structure of a Railway Wheel / I. Vakulenko, D. Bolotova, O. Perkov, A. Lisnyak // Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series : Transport. — 2016. — V. 93. — Р. 141—148. — DOl: 10.20858/sjsutst.2016.93.15.
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9301
Other Identifiers: DOl: https://doi.org/10.20858/sjsutst.2016.93.15
Appears in Collections:Статті КТМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vakulenko.pdf467,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.