Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9295
Title: Influence of Cooling Rate on the Strength of the Rims of Railway Wheel
Other Titles: Вплив швидкості охолодження на міцність ободу залізничного колеса
Влияние скорости охлаждения на прочность обода железнодорожного колеса
Authors: Vakulenko, Ihor O.
Вакуленко, Ігор Олексійович
Вакуленко, Игорь Алексеевич
Keywords: wheel steel
cooling rate
pearlite
ferrite
strength
dislocation
колісна сталь
швидкість охолодження
перліт
ферит
міцність
дислокація
колесная сталь
скорость охлаждения
перлит
феррит
прочность
дислокация
КТМ
Issue Date: 2016
Publisher: Springer Science, Business Media, New York
Abstract: EN: It is shown that the intense cooling (with rates of 2-9°C/sec) of wheel rims after their hot rolling in a rolling mill increases the yield limit and the ultimate strength of the metal. It is also established that, in the absence of supersaturation of the solid solution with carbon atoms in the course of this kind of cooling, the mechanical properties of carbon steel are determined solely by the internal stresses caused by the phase hardening of ferrite in pearlite and the state of ferrite-cementite boundaries.
UK: Виявлено, що інтенсивне охолодження зі швидкостями 2…9°С/s ободу колеса після його гарячого обтискування на прокатному стані збільшує границі текучості і міцності металу. Встановлено, що за відсутності пересичення твердого розчину атомами вуглецю під час такого охолодження механічні характеристики вуглецевої сталі визначають винятково внутрішні напруження від фазового наклепу фериту в перліті і стан меж ферит-цементит.
RU: Выявлено, что ускоренное охлаждение со скоростями 2 ... 9°С/s обода колеса после его горячего обжатия на прокатном стане сопровождается увеличением пределов текучести и прочности металла. Установлено, что при отсутствии пересыщения твердого раствора атомами углерода при таком охлаждении механические характеристики углеродистой стали определяют исключительно внутренними напряжениями от фазового наклепа феррита в перлите и состоянием границ феррит-цементит.
Description: Vakulenko, I. Influence of Cooling Rate on the Strength of the Rims of Railway Wheel / I. Vakulenko // Materials Science. — 2016. — Vol. 51, № 6. — P. 839—842. — DOl: 10.1007/s11003-016-9910-8.
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9295
Other Identifiers: DOl: 10.1007/s11003-016-9910-8
Appears in Collections:Статті КТМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vakulenko.pdf172,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.