Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8932
Title: Методичний підхід щодо розподілу усіх витрат та визначення інфраструктурної складової на курсування окремого пасажирського поїзда
Other Titles: Методический подход к распредилению расходов и определению инфраструктурной составляющей на курсирования отдельного пассажирского поезда
Methodological Approach to Distribution of the Costs and Defining Infrastructure Component for the Particular Passenger Train Traffic
Authors: Бараш, Юрій Савелійович
Бараш, Юрий Савельевич
Barash, Yuriy S.
Кравченко, Христина Василівна
Кравченко, Кристина Васильевна
Kravchenko, Khrystyna V.
Keywords: інфраструктура
витрати
швидкість руху
маса поїзда
рентабельність пасажирського поїзда
инфраструктура
расходы
скорость движения
масса поезда
рентабельность пассажирского поезда
infrastructure
costs
speed
weight of the train
the profitability of a passenger train
КОАІВ
ГНДЛ
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту, Харків
Abstract: UK: Авторами удосконалено метод розподілу витрат усіх господарств Укрзалізниці на перевезення пасажирів у далекому та міжнародному сполученні на окремий поїзд. Також удосконалено методичний підхід щодо визначення витрат на інфраструктурну складову, яка враховує вплив швидкості руху та маси поїзда на знос. Це дозволяє обґрунтовано розподілити витрати на пасажирський поїзд та визначити рентабельність.
RU: Авторами усовершенствован метод распределения расходов всех хозяйств Укрзализныци на перевозку пассажиров в дальнем и международном сообщении на отдельный поезд. Также усовершенствован методический подход к определению затрат на инфраструктурную составляющую, которая учитывает влияние скорости движения и массы поезда на износ. Это позволяет обоснованно распределить расходы на пассажирский поезд и определить рентабельность.
EN: The purpose to develop a methodical approach to determining the infrastructure component of the costs for traffic of the particular passenger train, that takes into account the individual characteristics of the particular train traffic. To achieve the research purposes was used method which is based on apportionment of expenses for the traffic of a particular passenger train taking into account the factors affecting the magnitude of costs. This methodology allows you to properly allocate infrastructure costs for a particular train and, consequently, to determine the accurate profitability of each train. The allocation method of all passenger transportation costs of all Ukrzaliznytsia departments for a particular passenger train was improved, which is based on principles of general indicators formation of each department costs, which correspond to the main influential factors of operating trains. The methodological approach to determining the cost of infrastructure component is improved, which takes into account the effect of the speed and weight of a passenger train on the wear of the railway track superstructure and contact network. Implementing these methods allows calculating the real, economically justified costs of a particular train that will correctly determine the profitability of a particular passenger train and on this basis it allows to make management decisions on amendments to the existing schedule. Also, the cost of using the infrastructure for a particular train and its profitability can be determined with the help of PC due to this method.
Description: Бараш, Ю. С. Методичний підхід щодо розподілу усіх витрат та визначення інфраструктурної складової на курсування окремого пасажирського поїзду : [препринт] / Ю. С. Бараш, Х. В. Кравченко // Вісн. економ. трансп. і промисловості : зб. наук.-практ. статей. — Харків, 2016. — № 54. — С. 214—223.
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8932
Appears in Collections:Статті КОіО (раніше КОАІВ)
Статті ГНДЛ "ЕУЗТ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Barash Yu._ Кravchenko Kh.pdf235,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.