Статті КТОФ

Permanent URI for this collection

EN: Articles

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 69
  • Item
    Обоснование и общие методологические разработки проблемы взрывобезопасности объектов метрополитена
    (Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2015) Петренко, Владимир Иванович; Петренко, Владимир Дмитриевич; Тютькин, Алексей Леонидович
    RUS: Цель. Метрополитен является транспортной системой, которая наиболее подвержена внутренним воздействиям, негативно влияющим на ее работу. Одним из таких воздействий является взрывное, причем проанализированная история взрывов в метрополитене свидетельствует о серьезной проблеме безопасности. Решение данной проблемы заключается в минимизации причины, вызывающей аварийные и катастрофические ситуации. Методика. Для решения проблемы взрывобезопасности и взрывозащиты объектов метрополитена предложены основы и методологические разработки динамического расчета конструкции на первом этапе. Результаты. Определены основные параметры ударных и ударно-воздушных волн при взрывах, которые воздействуют на внутренние и несущие конструкции метрополитена. Выяснено, что в случае падения давления и ослабления значения импульса динамический расчет следует проводить только на полное давление в фазе сжатия. В случае, когда действие полного давления и импульса равнозначно, определение нагрузки усложнено. Однако полученный график зависимости импульса давления ударно-воздушной волны в фазе сжатия от расстояния и массы заряда позволяет получить значения нагрузки для различных случаев. Используя положение динамических задач об анализе деформированного состояния (расчет по второму предельному состоянию) на базе метода конечных элементов можно использовать энергетический подход для определения состояния конструкции при взрывном воздействии. Предложены формулы в тензорной форме для практического определения энергии деформации или разрушения в точке, а также формулы энергии для ударных и ударно-воздушных волн. Научная новизна. Совместное решение предложенных уравнений энергетического подхода дает возможность оценить степень деформирования или разрушения конструкции подземного сооружения. Практическая значимость. Применение энергетического подхода к решению динамической задачи взрыва и определения его действия на конструкцию подземного сооружения позволяет вычислять энергию деформирования конструкций при динамических воздействиях.
  • Item
    Проектування гідроізоляції при будівництві і експлуатації тунелів
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Лісневський, Максим Анатолійович; Гузченко, Віктор Трохимович; Кулаженко, Олена Миколаївна
    UK: Мета. Однією з проблем сучасного будування підземних споруд з використанням збірних конструкцій є забезпечення надійної гідроізоляції конструкційних елементів. Гідроізоляція цих споруд складається з комплексу заходів, націлених на підвищення водонепроникнення поверхонь елементів та герметизації їх стиків. Вибір матеріалів для цього визначається конструкцією елементів, технологією їх монтажу та умовами експлуатації. Тому при проектуванні гідроізоляції основним завданням є забезпечення надійності в період експлуатації. Методика. Після спостереження за протіканням води в тунелі були проаналізовані гідроізоляційні матеріали та технологічність його влаштування для гідроізоляції тунелів; оглянуті основні вимоги до гідроізоляційних матеріалів і причини, що призводять до втрати її надійності. Результати. Було узагальнено показники гідроізоляційних матеріалів та технологічність його влаштування для гідроізоляції тунелів. Також запропоновані методи, заходи та технології для підвищення надійності гідроізоляційних конструкцій при різних видах матеріалу елементів та різних геологічних умов. Зроблено висновок, що відновлення герметичності споруди в 4…5 раз перевищує витрати на профілактичні роботи або роботи щодо підтриманню герметичності тунелю. Наукова новизна. Використання різних технологій ремонту тунелів дозволить відновити експлуатаційний стан тунелів і забезпечити надійність гідроізоляції в процесі подальшої експлуатації тунелів. Практична значимість. Використання аналітичного і практичного досвіду експлуатації і раціонального проектування конструкцій гідроізоляції оправ тунелів і окремих вузлів.
  • Item
    Обоснование параметров защитных сооружений от динамического воздействия метрополитена на слабых основаниях
    (Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2015) Кулаженко, Евгений Юрьевич
    RU: Цель. Разработка эффективных способов снижения деформаций и активного влияния динамической нагрузки на систему «цельносекционная обделка-массив» от подвижного состава метрополитена при мелком заложении перегонного тоннеля, которые могут сооружаться как с поверхности земли, так и с действующего тоннеля, а также и на стадии строительства Методика. Для решения проблемы совместной работы системы «цельносекционная обделка-массив» проведено численное моделирование методом конечных элементов (МКЕ), по результатам расчетов было определено наиболее эффективный способ закрепления грунтового основания, составленного водонасыщенными песками. Результаты. По результатам исследований определено изменение частот собственных колебаний системы «цельносекционная обделка-массив» а также величину изменений вертикальных деформаций данной системы при закреплении основания различными методами: щебеночно-песчаной подушкой разной высоты и грунтоцементными сваями. Научная новизна. Определено методику расчета перегонного тоннеля мелкого заложения из блоков цельносекционной обделки в массиве, представленным обводненными песками. Практическая значимость. Представлены результаты расчетов вариантов укрепления массива подземных сооружений численным методом конечных элементов, что дает возможность более иметь более полную картину результатов расчета напряженно-деформированного состояния системы «цельносекционная обделка-массив». По результатам расчета определен наиболее эффективный метод снижения величины деформаций при сравнении различных параметров.
  • Item
    Оцінка стійкості природних схилів методами математичного моделювання в програмі «ОТКОС»
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій Леонідович; Дубінчик, Ольга Іванівна; Кільдєєв, Віталій Романович
    UKR: Мета. Визначення і порівняння параметру стійкості зсувного схилу різними методами в програмі «ОТКОС». Методика. Для досягнення поставленої мети розглянуті і проаналізовані фактори, які впливають на стійкість природного укосу ділянки, приуроченої до парку Зелений Гай в м. Дніпропетровську. Результати. Визначені розраховані параметри стійкості зсуву: коефіцієнт запасу стійкості, координата початку поверхні ковзання, глибина заколу, координата закінчення поверхні ковзання. Наукова новизна. Отримана можливість прогнозування поведінки природних схилів та штучних укосів в процесі їх розвитку та господарської діяльності. Практична значимість. Визначивши параметри стійкості схилу можна вирішувати питання про вибір місця розташування споруд та проектування заходів щодо захисту території від процесів зсувів на схилах.
  • Item
    Лоткові дослідження армування земляного полотна для підвищення руху поїздів на залізницях України
    (Державний науково-дослідний центр залізничного транспорту України, Київ, 2016) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій Леонідович; Кулаженко, Олена Миколаївна
    UKR: При будівництві та реконструкції залізничної колії часто виникає необхідність вирішувати завдання підвищення несучої здатності ґрунтового земляного полотна та його підсилення або укріплення, у т. ч. шляхом армування.
  • Item
    Оптимізація геометричних параметрів оправи перегінних тунелів на основі модифікованого методу Метрогіпротрансу
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Тютькін, Олексій Леонідович; Уманська, Марія Ігорівна
    UKR: Мета. Застосовуючи модифікований метод Метродіпротрансу необхідно корегувати розроблені моделі таким чином, щоб у подальшому їх застосування надавало результати, які відповідають реальній поведінці оправи тунелю при взаємодії із оточуючим масивом. Це дослідження дозволяє виконати наукове обґрунтування зменшеної товщини оправи із отриманням значного економічного ефекту. Методика. Для вирішення задачі оптимізації геометричних параметрів оправи перегінних тунелів застосовано метод Метродіпротрансу, який модифіковано у відповідності із основами методу скінченних елементів. На основі отриманих моментів і нормальних сил виконано розрахунок залізобетонних елементів, побудовано графік та встановлено залежність згинальних моментів та нормальних сил від товщини залізобетонного елементу. Результати. Виконані розрахунки довели, що умови міцності виконуються для трьох варіантів, тобто зменшення товщини оправи не призводить до зменшення міцності блоку, що пояснюється можливістю розвитку більших деформацій в сторону ґрунту для більш піддатливої оправи. Розвиток більшого пружного відпору відіграє позитивну роль у формуванні силових факторів, при цьому важливим фактором є зменшення кількості стержнів арматури, що значно зменшує витрати. Можливість застосування Варіанту 3 (товщина елементу – 15 см, кількість арматурних стержнів – 12 штук) із коефіцієнтом запасу 1,6 є найбільш оптимальним для визначених вихідних даних представленої роботи. Таким чином, отримані результати дослідження надають змогу отримання залежностей згинальних моментів та нормальних сил від товщини залізобетонного елементу та обґрунтування геометричних параметрів оправи перегінних тунелів Дніпропетровського метрополітену, однак потребується значний комплекс досліджень для випадків інших інженерно-геологічних умов та зміни матеріалу оправи. Повний комплекс досліджень ставить за мету отримання науково обґрунтованих результатів, які дозволять знизити матеріальні витрати при будівництві Дніпропетровського метрополітену і відповідно заощадити значні грошові кошти. Наукова новизна. Отримана залежність згинальних моментів та нормальних сил від товщини залізобетонного елементу, яка дозволяє для визначеного ґрунту виконати оптимізацію геометричних параметрів оправи перегінних тунелів. Практична значимість. Запропоновані підходи по зменшенню матеріальних витрат при будівництві Дніпропетровського метрополітену.
  • Item
    Моделювання сумісної роботи конструкції кріплення котловану та ґрунту з застосуванням методу скінчених елементів (МСЕ)
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Купрій, Володимир Павлович; Кулаженко, Євгеній Юрійович; Гудкова, Антоніна С.
    UKR: Мета. Достовірне відображення сумісної роботи огородження котловану та оточуючого масиву за допомогою програмного комплексу Lira, що базується на методі скінчених елементів. Методика. Для вирішення проблеми сумісної роботи системи «кріплення-оточуючий масив» проведено числове моделювання методом скінчених елементів (МСЕ), за результатами розрахунків побудовані графіки та встановлені залежності деформування кріплення котлованів при зміні параметрів оточуючого масиву. Результати. За результатами розрахунків були встановлені залежності деформування елементів кріплення котлованів від навантажень, які створює оточуючий масив при варіантах кріпленнях відкосів з застосуванням огородження, що виконано за допомогою спеціального способу «стіна в ґрунті», та закріплення їх стін додатковими елементами кріплення у вигляді ґрунтоцементних анкерів та розстрілів. Наукова новизна. Порівняно та виявлено найбільш ефективний метод закріплення котлованів для великогабаритних підземних об’єктів, зокрема для станції метрополітену мілкого закладення. Практична значимість. Запропоновані варіанти розрахунку огородження котлованів чисельним методом скінчених елементів, що дозволяє отримати повну картину зміни напружено-деформованого стану конструкції «кріплення-масив» та їх сумісної роботи в найбільш короткі терміни та з максимальним відображенням реальних умов.
  • Item
    Прогнозирование ресурса железобетонных конструкций по выносливости арматуры
    (Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2015) Дубинчик, Ольга Ивановна; Кильдеев, Виталий Романович
    RU: Цель. Определение срока службы мостовой железобетонной конструкции по критерию выносливости арматуры растянутой зоны. Методика. Для достижения поставленной цели рассмотрены и проанализированы факторы, влияющие на долговечность железобетонной конструкции, работающей при многократно повторяющихся нагружениях. Результаты. Предложена зависимость для определения ресурса железобетонной конструкции по выносливости растянутой арматуры. В ней учтено количество циклов нагружения конструкции в единицу времени, пластические деформации арматуры, параметры удельной деформации ползучести бетона. Научная новизна. Определена возможность прогнозирования срока эксплуатации мостовой железобетонной конструкции. Практическая значимость. Определив ресурс по выносливости арматуры конструкции, можно прогнозировать сроки ее ремонтных работ.
  • Item
    Conducting and Analyzing the Results of the Experimental Box Test of Retaining Wall Models Without Piles and on the Pile Foundation
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Lisnevskyy, Maxim A.; Sukhorskyi, V. O.
    EN: Taking into consideration that the bearing capacity of the foundation may be insufficient, in the study it is assumed that pile foundation can be used to reduce the impact of the construction of new retaining structures on roads and railways near the existing buildings or in areas of dense urban development and ensure the stability of the foundation. To reduce the volume of excavation it is necessary to choose the economic structure of the retaining wall. To do this, one should explore stress-strain state (SSS) of the retaining walls, to develop methods to improve their strength and stability, as well as to choose the most appropriate method of their analysis. Methodology. In the design of retaining walls foundation mat and piles are considered as independent elements. Since the combined effect of the retaining wall, piles and foundation mat as well as the effect of soil or rock foundation on the structure are considered not fully, so there are some limitations in the existing design techniques. To achieve the purpose the box tests of retaining walls models without piles and with piles for studying their interaction with the surroundingsoil massif were conducted. Findings. Laboratory simulation of complex systems «surrounding soil – retaining wall– pile» was carried out and on the basis of the box test results were analyzed strains and its main parameters of the stress-strain state. Analysis of the results showed that the structure of a retaining wall with piles is steady and stable. Originality. So far, in Ukraine has not been carried out similar experimental box tests with models of retaining walls in such combinations. In the article has been presented unique photos and test results, as well as their analysis. Practical value. Using the methodology of experimental tests of the retaining wall models with piles and without them gives a wider opportunity to study stress-strain state of such structures.
  • Item
    Simulation of Subgrade Embankment on Weak Base
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Petrenko, Volodymyr D.; Sviatko, Ilona O.
    ENG: Purpose. This article provides: the question of the sustainability of the subgrade on a weak base is considered in the paper. It is proposed to use the method of jet grouting. Investigation of the possibility of a weak base has an effect on the overall deformation of the subgrade; the identification and optimization of the parameters of subgrade based on studies using numerical simulation. Methodology. The theoretical studies of the stress-strain state of the base and subgrade embankment by modeling in the software package LIRA have been conducted to achieve this goal. Findings. After making the necessary calculations perform building fields of a subsidence, borders cramped thickness, bed’s coefficients of Pasternak and Winkler. The diagrams construction of vertical stress performs at any point of load application. Also, using the software system may perform peer review subsidence, rolls railroad tracks in natural and consolidated basis. Originality. For weak soils is the most appropriate nonlinear model of the base with the existing areas of both elastic and limit equilibrium, mixed problem of the theory of elasticity and plasticity. Practical value. By increasing the load on the weak base as a result of the second track construction, adds embankment or increasing axial load when changing the rolling stock process of sedimentation and consolidation may continue again. Therefore, one of the feasible and promising options for the design and reconstruction of embankments on weak bases is to strengthen the bases with the help of jet grouting. With the expansion of the railway infrastructure, increasing speed and weight of the rolling stock is necessary to ensure the stability of the subgrade on weak bases. LIRA software package allows you to perform all the necessary calculations for the selection of a proper way of strengthening weak bases.
  • Item
    Безпечність залізобетонних конструкцій колонної станції метрополітену при зміні їх геометричних параметрів
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій Леонідович
    UKR: В статті наведені результати числового аналізу залізобетонної конструкції колонної станції метрополітену у випадку варіації кроку колон по умовам безпеки. Мета цієї статті полягає у вивченні роботи системи колон, як найбільш завантажених елементів, що є одним з головних пріоритетів забезпечення безпечної та безаварійної роботи при нормальній експлуатації станційної конструкції. Методика. Розроблено об’ємну скінченноелементну модель станції. Для аналізу напружень застосовано четверту теорію міцності. Результати. В наданій роботі викладені результати числового аналізу методом скінченних елементів на основі комплексу Structure CAD (SCAD) залізобетонної оправи станції із варіацією кроку колон, який в більшості випадків при спорудженні станцій приймається конструктивно. Побудовані графіки залежностей дозволили визначити безпечний крок колон. Наукова новизна. На основі теоретичних досліджень напружено-деформованого стану моделей показано, що при збільшенні відстані між колонами від 3,6 до 5,4 м статична робота несучих елементів станції є цілком прогнозуємою, тому що закони формування зусиль в них не виходять за межі лінійних. Але збільшення кроку колон до значних величин буде недоцільним з позиції безпечних умов експлуатації та викликає значні перевантаження несучих елементів в період будівництва. Практичне значення. Практична значимість обумовлена за підсумками оцінки впливу кроку колон станції для зміни напружено-деформованого стану її конструкції. Визначення напружено-деформованого стану конструкції запобігає різним аварійним ситуаціям, оскільки дозволяє впевнено прогнозувати наслідки змін в проектних рішеннях і отримувати безпечні умови експлуатації станцій колонного типу.
  • Item
    Підвищення стійкості як гарантія безпечності високих конструкцій підпірних стін на автодорогах у складних інженерно-геологічних умовах
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Гузченко, Віктор Трохимович; Лісневський, Максим Анатолійович
    UK: Безпека руху на автомобільних дорогах є ключовим завданням при їх експлуатації. Будівництво автомобільних доріг у складних інженерно-геологічних умовах має низку важливих особливостей, пов'язаних із поведінкою цих ґрунтів при спорудженні підпірних стін і в процесі їх експлуатації. Досвід застосування підпірних стін на пальовому фундаменті у будівництві показує, що вони доволі ефективні. Метою роботи була оцінка міцності і стійкості підпірних стін, зменшення обсягу земляних робіт при їх зведені і економії землі при будівництві. Досліджено методи підвищення стійкості і міцності підпірної стіни на пальовому фундаменті автомобільної дороги з метою підвищення надійності і безпеки експлуатації дороги, економії землі, відведеної для будівництва. Виконано розрахунок еквівалентного напруження конструкції підпірної стіни на пальовому фундаменті. Проведена оцінка стійкості і міцності підпірної стіни у вигляді її розрахунку у програмному комплексі ЛИРА 9.6, порівняння методів розрахунку міцності конструкції. Розрахунки виконані для конкретних інженерно-геологічних умов представлених дренуючим грунтом з обємною масою 2 т/м3; коефіцієнтом фільтрації 2 м/добу. Ущільнення земляного полотна виконувалось шарами товщиною 25-30 см. Найбільш напруженим перерізом в підпірній стінці є переріз де шар асфальтобетону сполучається з залізобетоною конструкцією стіни. При проектуванні конструкцій підпірної стіни були виконані наступні завдання: проведена оцінка стійкості і міцності підпірної стіни; порівняння методів розрахунку міцності конструкції.
  • Item
    Комплексный динамический анализ пилонной станции метрополитена глубокого заложения
    (Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2014) Петренко, Владимир Дмитриевич; Тютькин, Алексей Леонидович
    RUS: В статье приведены результаты комплексного динамического анализа пилонной станции с определением динамических характеристик (формы и частоты) и напряженно-деформированного состояния при импульсном воздействии. Актуальность работы заключается в решении проблемы совокупного определения напряжений, деформаций и динамических характеристик таких сложных тоннельных конструкций. Материал и результаты исследований получены на основе новых конечно-элементных моделей пилонной станции глубокого заложения, которая позволила провести самый глубокий динамический анализ, который является частью комплексного анализа тоннельных конструкций. Выводами по работе стали результаты модального и импульсного анализов пилонной станции, которые свидетельствуют об их важности для этой конструкции.
  • Item
    The Basing of Stabilization Parameters of a Fortified Railway Bed
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Petrenko, Volodymyr D.; Tiutkin, Oleksii L.; Kulazhenko, O. M.; Alkhdour, Ahmad M.
    ENG: Purpose. The article is devoted to stabilization parameters determination of reinforced railway bed. At the present time, the railway plays the leading role in transport system to ensure the needs of freight and passenger traffic. In modern conditions railway operation concentrates on ensuring the necessary level of track reliability, including the roadbed, this is one of the main elements of road structures. The purpose of this article is the determination of basic parameters of stress-strain state to stabilize the soil subgrade embankment by reinforced materials. Methodology. To achieve this goal the following tasks of researches were solved: the effect of reinforcing layer of geomaterial on deformation properties of soil subgrade in various design of strengthening was investigated, the distributions of stresses in the subgrade were determined, reinforced of geomaterials under state load. Experimental studies to explore the nature of the deformation model subgrade at various degrees of stress were carried out. Findings. The analysis of the results of performed experimental and theoretical studies permitted to do the following conclusions. In conducting researches determined the distribution of stresses in the subgrade reinforced geomaterials under static load. The complex of experimental studies allows exploring the nature of the deformation model subgrade at various degrees of stress. Originality. On the basis of the theoretical studies have been regarded the problem of determining the stress-strain state of subgrade reinforced geomaterials by measuring stresses in its application for step loads. Practical value. The practical value was presented by the results of evaluating the effect of reinforcing way for changing the stress-strain state of subgrade.
  • Item
    Проблема визначення деформацій оправи перегінних тунелів при суттєвій зміні інженерно-геологічних умов
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2014) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій Леонідович; Кулаженко, Євгеній Юрійович
    UKR: Мета. На дільниці суттєвої зміни інженерно-геологічних умов можуть виникати значні деформації конструкції перегінних та станційних тунелів. Необхідно виявити причину розвитку деформацій, розробити шляхи її мінімізації та на основі моделювання і розрахунків та з’ясувати можливість зміни осі тунелю відносно до інженерно-геологічних умов. Методика. Для вирішення проблеми аналізу деформованого стану системи «конструкція-масив» проведено числове моделювання методом скінчених елементів (МСЕ), на основі отриманих результатів побудовані графіки та встановлені залежності деформування оправ тунелів при суттєвій зміні інженерно-геологічних умов. Результати. Наявність слабких водонасичених ґрунтів в лотковій частині тунелів при суттєвій зміні інженерно-геологічних умов викликає підвищення деформацій конструкції тунелів, а також загальні віброосідання в ґрунтовій основі. Крім того зміна фізико-механічних характеристик ґрунтів в межах оправи тунелів значно впливає на рівень деформованого стану самих оправ. Покращення деформованого стану оправи тунелів на ділянках зміни характеристик ґрунтів навколишнього масиву (особливо підстеляючих оправу) може бути досягнуто шляхом хімічного закріплення слабких ґрунтів або загальною зміною осі тунелю в плані та профілі для того, щоб максимально використати міцність та стійкість шару ґрунту з більшими деформаційними характеристиками. Вибір рішення з двох наведених варіантів підвищення експлуатаційних характеристик оправи перегінного тунелю з одночасним подовженням його довговічності та зменшенням міжремонтних термінів слід обґрунтовувати із залученням економічних розрахунків. Наукова новизна. Виявлена основна причина значних деформацій на дільниці переходу від глин до пісків, що пояснюється явищем віброосідання водонасиченої основи під тунелем. Практична значимість. Запропоновані підходи по зменшенню деформацій при будівництві перегінних тунелів Київського метрополітену при суттєвій зміні інженерно-геологічних умов.
  • Item
    Порівняльний аналіз напруженого стану конструкцій станцій односклепінчастного типу мілкого закладення
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровсь, 2012) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій Леонідович; Харатян, М. В.; Петренко, Володимир Іванович
    UKR: В статті наведені результати порівняльного аналізу напруженого стану стандартної односклепінчастої станції мілкого закладення та модифікованої конструкції для наскрізної проходки.
  • Item
    Моделювання напружено-деформованого стану кріплення глибокого котловану
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Купрій, Володимир Павлович; Тютькін, Дмитро Вікторович
    UKR: В статті розглянуті питання кріплення глибоких котлованів. На основі моделювання напружено-деформованого стану визначений вплив різних параметрів, таких як кількість розстрілів, вид контрфорсів, а також запропонований новий спосіб кріплення за допомогою застосування нижніх залізобетонних в’язей (розпірок) під дном котловану.
  • Item
    Класифікація підпірних стін
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Гузченко, Віктор Трохимович; Лісневський, Максим Анатолійович
    UK: У статті наведено класифікацію різних конструкцій підпірних стін. Особливу увагу приділено матеріало-зберігаючим конструкціям. Зокрема, розглянуто конструкції підпірних стін з застосуванням мембранних матеріалів і армованого ґрунту. Відзначено підпірні стіни з застосуванням залізобетонних оболонок різної форми, стіни на пальовому фундаменті, стіни з габіонів та анкерно-контрфорсні стіни.
  • Item
    Розробка теоретичних основ модифікованого методу розрахунку тунелів колового окреслення
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Тютькін, Олексій Леонідович; Мірошник, Віталій Анатолійович
    UKR: У статті розглянуті теоретичні основи модифікованого методу розрахунку тунелів колового окреслення.
  • Item
    Дослідження підвищення несучої здатності земляного полотна для швидкісного руху потягів
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Петренко, Володимир Дмитрович; Купрій, Володимир Павлович; Лісневський, Максим Анатолійович; Алхдур, Ахмад Муса Махмуд
    UKR: При використанні геосинтетичних матеріалів в нашій країні було запропоновано багато варіантів підсилення земляного полотна. В роботі представлений аналіз результатів дослідження напружено-деформованого стану та деформацій конструкції залізничного насипу. Дослідження і результати аналізу свідчать про те, що напружений стан земляного полотна в значній мірі залежить від місця розташування, виду, форми та деформативних характеристик геосинтетичних матеріалів.