Improvement of the Regenerating Energy Accounting System on the Direct Current Railways

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Polska Akademia Nauk, Warszawa, Poland
Abstract
EN: Purpose. Monitoring of current state of quantitative indices of regenerative energy in the suburban movement, the analysis of the factors influencing its volumes and improvement the principles of the train regenerative energy accounting on the basis of it. Relevance. Development of effective measures of increase the regeneration efficiency of the electric power in system of electric traction demands comprehensive completeness of information on quantitative indices of regeneration energy volumes at all possible levels of its analysis, in particular on the corresponding sections of RS movement that will allow to establish the influence on the level of regeneration of various factors, such as parameters of traction power supply and the organization of train service. As the existing system of the regenerative energy accounting does not allow to consider the specified factors, development of the principles for increasing the efficiency of the analysis of volumes of return energy to a contact line during regenerative braking on DC rolling stock is the actual direction of researches. Collective monitoring of regeneration energy volumes by specialists of locomotive service, power supply and traffic operating departments will be essentially new approach to definition of real factors and taking effective decisions for increasing of using of regenerative energy. Scientific novelty. It’s offered to consider the influence on quantitative indices of regenerative energy the parameters of traction power supply and the organization (sizes) of traffic service on sections. Practical importance. Increasing the efficiency of the regeneration energy accounting is an important element in drawing up the balance of energy for electric traction system, development of the effective methods for improvement of the conditions of regeneration in it and in estimation of its power indicators in general.
UK: Виконано моніторинг поточного стану кількісних показників рекуперації енергії у приміському сполученні, аналіз факторів, що впливають на її обсяги та вдосконалення на базі цього принципів обліку енергії рекуперації поїздів. При оцінці ефективності застосування режимів рекуперації запропоновано враховувати вплив на кількісні показники енергії рекуперації поїздів параметрів тягового електропостачання та організації (розмірів) руху поїздів на дільницях. Підвищення ефективності обліку енергії рекуперації є важливим елементом у складанні балансу енергії для системи електричної тяги, розробки ефективних методів поліпшення умов рекуперації в ній і оцінки її енергетичних показників в цілому.
RU: Выполнен мониторинг текущего состояния количественных показателей рекуперации энергии в пригородном сообщении, анализ факторов, влияющих на ее объемы и совершенствование на базе этого принципов учета энергии рекуперации поездов. При оценке эффективности применения режимов рекуперации предложено учитывать влияние на количественные показатели энергии рекуперации поездов параметров тягового электроснабжения и организации (размеров движения поездов на участках. Повышение эффективности учета энергии рекуперации является важным элементом в составлении баланса энергии для системы электрической тяги, разработки эффективных методов улучшения условий рекуперации в ней и оценки ее энергетических показателей в целом.
Description
V. Kuznetsov: ORCID 0000-0003-4165-1056, О. Sablin: ORCID 0000-0001-6784-648X
Keywords
regeneration, energy accounting system, power consumption, power supply, traffic size, регенерація, система обліку енергії, споживана потужність, джерело живлення, розміри руху, регенерация, система учета энергии, потребляемая мощность, источник питания, размеры движения, КІСЕ
Citation
Kuznetsov, V. G. Improvement of the Regenerating Energy Accounting System on the Direct Current Railways / V. G. Kuznetsov, O. I. Sablin, A. V. Chornaya // Archives of Transport. – 2015. – Vol. 36, Iss. 4. – P. 35–42.