Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4396
Title: Моделирование неоднородных транспортных потоков с переменными тарифами
Other Titles: Моделювання неоднорідних транспортних потоків з змінними тарифами
Modeling of Inhomogeneous Transport Streams with Variable Tariffs
Authors: Скалозуб, Владислав Васильевич
Скалозуб, Владислав Васильович
Skalozub, Vladislav V.
Skalozub, Vladyslav V.
Паник, Леонид Александрович
Панік, Леонід Олександрович
Panik, Leonid O.
Keywords: неоднородный транспортный поток
многопродуктовый поток
индивидуальное свойство носителей потоков
переменный тариф
конкуренция перевозчиков
многокритериальный анализ компромисса
нелинейное программирование
неоднорідний транспортний потік
багатопродуктовий потік
індивідуальна властивість носіїв потоків
змінний тариф
конкуренція перевізників
багатокритеріальний аналіз компромісу
нелінійне програмування
heterogeneous transport stream
multi-product stream
individual property of streams' carriers
variable rate
competition of carriers
multi-criterial analysis of compromise
nonlinear programming
КІТ
Issue Date: 2015
Publisher: Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна
Citation: Скалозуб, В. В. Моделирование неоднородных транспортных потоков с переменными тарифами / В. В. Скалозуб, Л. А. Паник // Транспортні системи та технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дніпропетровськ, 2015. — Вип. 10. — С. 105—111. — doi: 10.15802/tstt2015/57076.
Abstract: RU: Цель. В статье разработаны или усовершенствованы модели анализа и планирования многопродуктовых потоков в транспортных сетях в условиях конкуренции перевозчиков на основе применения переменных тарифов, а также при учете дополнительных требований, связанных с заданными наборами индивидуальных свойств носителей потоков или же «продуктов». Целью исследования являются вопросы влияния на планирование неоднородных транспортных потоков зависимостей удельных характеристик эффективности перевозок от величин потоков в сети, заданной различным образом, а также многокритериальный анализ компромисса нескольких перевозчиков, обслуживающих систем. Методика. Исследования проведены на основе математического моделирования многопродуктовых потоков с индивидуальными свойствами, а также применения методов линейного и нелинейного программирования. Для многокритериального планирования конкурирующих потоков строится область эффективных по Парето решений, рассчитанных с учетом применения переменных тарифов. Результаты. Усовершенствованы многопродуктовые модели планирования транспортных потоков в условиях конкуренции перевозчиков на основе применения переменных тарифов. Научная новизна. Получили развитие модели оптимального планирования неоднородных транспортных потоков путем учета зависимости тарифа от величин потоков в сети, наличия индивидуальных свойств носителей потоков, а также многокритериального анализа компромисса между несколькими обслуживающими системами. Практическая значимость. Результаты разработки обеспечивают возможность более полного учета условий планирования многопродуктовых транспортных потоков в условиях применения переменных тарифов и конкуренции перевозчиков.
UK: Мета. У статті розроблені або вдосконалені моделі аналізу і планування багатопродуктових потоків у транспортних мережах в умовах конкуренції перевізників на основі застосування змінних тарифів, а також при обліку додаткових вимог, пов'язаних із заданими наборами індивідуальних властивостей носіїв потоків або ж «продуктів». Метою дослідження є питання впливу на планування неоднорідних транспортних потоків залежностей питомих показників ефективності перевезень від величин потоків в мережі, заданої різним чином, а також багатокритеріальний аналіз компромісу декількох перевізників, обслуговуючих систем. Методика. Дослідження проведені на основі математичного моделювання багатопродуктових потоків з індивідуальними властивостями, а також застосування методів лінійного та нелінійного програмування. Для багатокритеріального планування конкуруючих потоків будується область ефективних за Парето рішень, розрахованих з урахуванням застосування змінних тарифів. Результати. Удосконалено багатопродуктові моделі планування транспортних потоків в умовах конкуренції перевізників на основі застосування змінних тарифів. Наукова новизна. Отримали розвиток моделі оптимального планування неоднорідних транспортних потоків шляхом урахування залежності тарифу від величин потоків в мережі, наявності індивідуальних властивостей носіїв потоків, а також багатокритеріального аналізу компромісу між декількома обслуговуючими системами. Практична значимість. Результати розробки забезпечують можливість більш повного врахування умов планування багатопродуктових транспортних потоків в умовах застосування змінних тарифів і конкуренції перевізників.
EN: Purpose. The article represents the improved models for analysis and planning of multi-product streams in transport networks in the conditions of carriers' competition on the basis of variable rates' application, and also taking into account the additional requirements related to the sets of individual properties of carriers or «products» streams. The goal of the research is the influence of the specific characteristics' dependencies of the transport efficiency on planning of heterogeneous transport streams, depends on the sizes of streams in the network set in different ways, and also on multi-criterial analysis of a compromise of several carriers serving systems. Methods. The research was done on the basis of mathematical design of multi-product streams with individual properties, and also based on application of the linear and nonlinear programming methods. The area of the effective Pareto decisions was built for the multi-criterial planning of competitive streams taking into account application of variable rates. Results. The multi-product models of transport streams planning were improved in the conditions of carriers' competition through the application of variable rates. Scientific novelty. The model of optimal planning of homogeneous traffic streams was developed taking into account the tariff depending on the values of stream in the network, the availability of the individual properties of media streams as well as multi-criterial analysis of compromise between several serving systems. The practical significance. The results of development provide possibility of more complete account of planning terms of multi-product transport streams in the conditions of variable rates' application and carriers' competition.
Description: В. Скалозуб: ORCID 0000-0002-1941-4751; Л. Паник: ORCID 0000-0003-1343-3000
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4396
Other Identifiers: doi: 10.15802/tstt2015/57076
Appears in Collections:Випуск 10 (ТСТП)
Статті КІТ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
V. Skalozub, L. Panik.pdf556,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.