Исследование тональных рельсовых цепей с кодовым разделением путевых участков

Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ВНУ им. В. Даля
Abstract
RU: В работе приведены результаты исследования тональных рельсовых цепей с дополнительным кодированием. Показано, что переход от периодических модулирующих сигналов к кодовым сигналам позволит повысить помехоустойчивость рельсовой цепи за счет увеличения количества селективных признаков сигнального тока. Для формирования рабочих комбинаций был выбран шестиразрядный код Хемминга, позволяющий обнаружить два ошибочных символа в сообщении. Проведенное имитационное моделирование показало, что посимвольный корреляционный прием сообщений обеспечивает лучшую помехозащищенность по сравнению с корреляционным приемом сообщения в целом.
UK: В роботі наведені результати дослідження тональних рейкових кіл з додатковим кодуванням. Показано, що перехід від періодичних сигналів модуляції до кодових сигналів дозволить підвищити завадостійкість рейкового кола за рахунок збільшення кількості селективних ознак сигнального струму. Для формування робочих комбінацій був обраний шести розрядний код Хеммінга, який дозволяє виявити два помилкових символи у повідомленні. Проведене імітаційне моделювання показало, що символьний кореляційний прийом повідомлень забезпечує кращу завадостійкість у порівнянні з кореляційним прийомом повідомлення в цілому.
EN: One of the reasons for failures in the rail circuits is the influence of interference from traction current, adjacent rail circuits, automatic locomotive signaling and other sources. In this paper to improve the interference immunity of tonal rail circuits is proposed to use not periodic and coded modulation signals. This will increase number the selective features of signal current, and will allow realize additional code division adjacent rail circuits. It is shown that to construct the code rail circuits need at least six working combinations. To produce such combinations sixdigit Hamming code that allows detecting the wrong two characters in the message has been selected. Carried simulations showed that the code rail circuits have better interference immunity compared with the traditional tonal rail circuits that use only the frequency selective features. It was also found that the correlation receiving of messages on characters provides better protection from the signals of adjacent rail circuits and also allows getting fewer errors when detecting a signal compared with the correlation receiving of messages in general.
Description
Keywords
тональная рельсовая цепь, помехоустойчивость, кодирование, корреляционный прием, тональне рейкове коло, завадостійкість, кодування, кореляційний прийом, tonal rail circuits, interference immunity, coding, correlation receiving, КАТЗ
Citation
Гончаров, К. В. Исследование тональных рельсовых цепей с кодовым разделением путевых участков / К. В. Гончаров // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2013. – № 4(193). – С. 56- 62.