Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2991
Title: Образование: cущее и должное
Other Titles: Освіта: суще та належне
Education: real and due
Authors: Хмель, Владимир Васильевич
Хміль, Володимир Васильович
Khmel, Volodymyr V.
Keywords: образование
Болонский процесс
культура
знание
нравственность
личность
освіта
Болонський процес
культура
знання
моральність
особистість
education
Bologna process
culture
knowledge
morality
personality
КФС
Issue Date: 2012
Publisher: ДНУЗТ
Abstract: RU: Нынешний контекст информатизации общества характеризуется возрастанием роли и значимости образовательных технологий. На первый план выходит вопрос о том, каким должен быть процесс образования в ситуации постмодерна и на базе Болонской концепции. Статья содержит сравнительный анализ систем образования Германии, России и Украины.
UK: В нинішньому контексті інформатизації суспільства зростає роль та значимість освітніх технологій. В центрі уваги знаходиться проблема належного вигляду процесу освіти в ситуації постмодерну та на основі Болонської концепції. Стаття містить порівняльний аналіз систем освіти в Германії, Росії та Україні.
EN: The current context of information society is characterized by the growing role and importance of educational technology. To the fore the question of what should be a process of education in the postmodern situation and on the basis of the Bologna concept. The article contains a comparative analysis of educational systems of Germany, Russia and Ukraine.
Description: Хмель, В. В. Образование: сущее и должное / В. В. Хмель // Антропологічні виміри філософських досліджень. — 2012. — Вип. 2. — С. 115—124. — Библиогр. в конце ст.
URI: http://ampr.diit.edu.ua/article/view/7828/6684
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2991
ISSN: 2227–7242 (Print)
2304–9685 (Online)
Appears in Collections:Статті КФС
Випуск 02 (АВФД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7828-12252-2-PB.pdf356,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.