Дослідження впливу зворотного тягового струму на режими роботи тональних рейкових кіл

Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ
Abstract
UK: Вступ: Із впровадженням швидкісного руху спостерігається підвищене споживання тягових струмів новими типами рухомого складу. Ця проблема є актуальною, так як високі рівні тягових струмів можуть здійснювати не тільки заважаючий, але і небезпечний вплив на апаратуру пристроїв залізничної автоматики. Тому виникла необхідність дослідити характер розповсюдження тягових струмів і потенціалів вздовж рейок. Мета: Дослідження розповсюдження тягових струмів і потенціалів вздовж рейок, визначення їх критичних значень, при яких можливе невиконання режимів роботи тональних рейкових кіл. Методи: Для проведення досліджень використовувалася розроблена математична модель, а також методика розрахунку режимів роботи тональних рейкових кіл. Результати: За допомогою математичної моделі були отримані епюри розповсюдження струмів і потенціалів вздовж рейок для електричної тяги постійного і змінного струму при знаходженні на фідерної зоні декількох рухомих одиниць при різних опорах рейок і ізоляції. Проведено порівняльний аналіз експериментальних даних і результатів дослідження. На основі отриманих рівнів тягових струмів було проведено дослідження їх впливу на режими роботи рейкових кіл. Висновки: Рівень зворотного тягового струму поблизу підстанції та рухомого складу може становити більше 600 А. Великі рівні тягових струмів впливають і на роботу тональних рейкових кіл, а саме на нормальний і шунтовий режими роботи. Внаслідок дослідження було встановлено, що при досягненні тягових струмів 200 А може спостерігатися зниження критеріїв роботи ТРК.
RU: Введение: С внедрением скоростного движения наблюдается повышенное потребление тяговых токов новыми типами подвижного состава. Эта проблема является актуальной, так как высокие уровни тяговых токов могут оказать не только мешающее, но и опасное влияние на аппаратуру устройств железнодорожной автоматики. Поэтому возникла необходимость исследовать характер распространения тяговых токов и потенциалов вдоль рельсов. Цель: Исследование распространения тяговых токов и потенциалов вдоль рельсов, определение их критических значений при которых не выполняются режимы работы тональных рельсовых цепей. Методы: Для проведения исследований использовалась разработанная математическая модель, а также методика расчета режимов работы тональных рельсовых цепей. Результаты: При помощи математической модели были получены эпюры распространения токов и потенциалов вдоль рельсов для электрической тяги постоянного и переменного тока при нахождении на фидерной зоне нескольких подвижных единиц при разных сопротивлениях рельсов и изоляции. Проведен сравнительный анализ экспериментальных данных и результатов исследования. На основе полученных уровней тяговых токов было проведено исследование их влияния на режимы работы рельсовых цепей. Выводы: Уровень обратного тягового тока вблизи подстанции и подвижного состава может составлять более 600А. Большие уровни тяговых токов оказывают влияние и на работу тональных рельсовых цепей, а именно на нормальный и шунтовой режимы работы. Вследствие исследования было установлено, что при достижении тяговых токов 200 А может наблюдаться снижение критериев роботы ТРЦ.
EN: Introduction: With the introduction of high-speed traffic there is an increased consumption of traction current by new types of rolling stock. This issue is important, as high levels of traction currents can have not only prevents, but also a dangerous impact on the equipment of railway automation devices. It is necessary to investigate the propagation of traction currents and potentials along the rails. Objective: Investigate the propagation of traction currents and potentials along the rails, the determination of critical currents, which not executed tone track circuits modes. Methods: In order to investigate the mathematical model, and the method of calculation tone track circuits modes was used. Results: By means of mathematical model, which includes being several rolling-stocks at the feeder zone, different rail resistance and isolation, the diagrams of currents and potentials propagations for DC and AC electric traction have been obtained. A comparative analysis of the experimental data and the results of the investigation has been realized. Based on received levels of reverse traction current their influence on track circuit modes has been investigated. Conclusions: The reverse traction current level near the substation and rolling-stock can be more than 600A. Great reverse traction current levels have an influence on tonal track circuit functioning, namely normal and shunt modes. When the traction current arrives 200 A there is a reduction criteria of tonal track circuits.
Description
В. Щека: ORCID 0000-0002-2184-2827, К. Ящук: ORCID 0000-0002-8606-5790
Keywords
тональні рейкові кола, математичне моделювання, тягові струми, потенціали, режими роботи, опір ізоляції, тональные рельсовые цепи, математическое моделирование, тяговые токи, потенциалы, режимы работысопротивление изоляции, сопротивление изоляции, tone track circuits, simulation, traction currents, potentials, modes of operation, the insulation resistance, КАТЗ
Citation
Щека, В. І. Дослідження впливу зворотного тягового струму на режими роботи тональних рейкових кіл / В. І. Щека, І. О. Романцев, К. І. Ящук // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2012. – Вип. 42. – С. 24–28. – DOI: 10.15802/stp2012/9254.